World’s wide newspapers

 The New York Times (NYT)
*The Daily Express
*Ouest-France

*The Bild newspaper
*Al-Ahram

e The Economic Times




The New York Times (NYT)

The New York Times (NYT) is an American daily newspaper) is an
American daily newspaper founded and continuously published in New
York City since 1851.

The New York Times was founded on September 18, 1851, by journalist
and politician Henry Jarvis Raymond was founded on September 18,
1851, by journalist and politician Henry Jarvis Raymond, who was then
a \Whig was founded on September 18, 1851, by journalist and

politician Henry Jarvis Raymond, who was then a Whig and who would
later be the second chairman of the Republican National Commitiee was
founded on September 18, 1851, by journalist and politician Henry Jarvis
Raymond, who was then a Whig and who would later be the second
chairman of the Republican National Committee, and former

banker George Jones as the New-York Daily Times.




ie)
S
S
==
©
Qc
2
-
S
>
)
S
O
I




If today’s New York Times editors were in charge in 1943...

cl)c New llork € anmcs

| “All the News 5

May 10 1943

Warsaw GHETTO UPRISING AN ()\ ER-REA(TION

EUROPEAN LEADERS BLAME JEWS FOR DISPROPORTIONATE RESPONSE

League of Nations JEWISH RESISTANCE SHATTERS HOPES {Jewish Over-Reaction
anti-biaspanel  FOR A PEACEFUL FINAL SOLUTION May Cause Grave

accuse Jews of racism Ffow could both sides have blundered so /J(M”l dfldn Crisis
INTERNATIONAL OUTRAGE - 3 - o

Jews caught on tape while

racially targeting Nazis

{1 POLL: PUBLIC OPINION
SHIFTS TOWARDS GESTAPO

ZIONISTS HAVE :
NO EXIT QTR ATEGY N

LI S LY

(GOEBBELS: ZIONISTS MUST BE T
HELD \(‘(‘()UNTABLL I*()R WAR (‘RIMLS e et | : =
tate " 'RE SHOCK:
e | American knee-jerk
> support of Jewish
“| rebels irrttates
« w | cultured Europeans

‘ﬁv

ThePeoplesCube.com

The paper changed its name to The
New York Times in 1857. The
newspaper was originally published
every day except Sunday, but on
April 21, 1861, due to the demand
for daily coverage of the Civil

War, The New York Times, along
with other major dailies, started
publishing Sunday issues. One of
the earliest public controversies in
which the paper was involved was
the Mortara Affair, an affair that was
the object of 20 editorials in The
New York Timesalone.[12]




The Daily Express

The Daily Express is a daily national middle
market is a daily national middle

market tabloid is a daily national middle
market tabloid newspaper in the United
Kingdom is a daily national middle

market tabloid newspaper in the United
Kingdom. It is the flagship title of Express
Newspapers is a daily national middle
market tabloid newspaper in the United
Kingdom. It is the flagship title of Express

Newspapers, a subsidiary of Northern & Shell is
a dailvy national Mmiddle




Sir Arthur Pearson

The Daily Express was founded
in 1900 by Sir Arthur

Pearson was founded in 1900
by Sir Arthur Pearson. Pearson
sold the title after losing his
sight and it was bought in 1916
by the future Lord
Beaverbrook was founded in
1900 by Sir Arthur Pearson.
Pearson sold the title after
losing his sight and it was

future Lord Beaverbrook. It was



nWDAILY EXPRESS
-

HOLIDAY HELL
0 LAST FOR A
MONTHES

Travel firm collapse [}
shrts.weeksofchaos '

Express Newspapers
currently also
publishes the Sunday
Express (launched in
1918), Daily

Star and Daily Star

Sunday.




Ouest-France

Ouest-France is a provincial daily Frenchis a
provincial daily French newspaper known for its
emphasis on local news and eventsOuest-France was
founded in 1944, by Adolphe Le Goaziou and others
following the closure of Ouest-Eclair, which was banned
by Liberation forces for collaborationism during the war.|




Adolphe Le Goaziou

6 octobre 2009

N° 19796 www.ouest{france.fr Tél. 02 99 32 60 00
Directeur de la publication :

Sauzon

uest
nce

Justice et Liberté

Francois Régis Hutin

Quiberon - Belle-lle-en-Mer

A Samso, ile danoise, pour étudier les énergies renouvelables

amso pouvait étre un modéle
? Passionnés par I'éco
ses alternatives innovantes,
auzonnais, Ludovic et Virginie
ont d daller trouver

Jr place.

Le couple a fait un séjour de cing
jours en famille sur te ile exem-
plaire en matiére d'énerg nouve:
labl Nous avons choisi Samso
pour sa proximité avec Belle-lle en
terme d’habitants et de longueur
géographique. »

Commr X repC Ludovic et

) é multipliant

S rencontres, visitant les différents

s de production, grimpant tout en
haut d'une éolienne, questionnant
acteurs de la vie locale,

«Enterme d’écologie, Samso n'est
pas aussi idyllique que présentée.
Ce n’est pas un modéle, I'agricul-
ture est intensive. lls commencent
a peine & se mettre au bio. Il n'y a
plus de pécheurs car plus assez
de poisson, la mer étant polluée
par les rejets. En revanche, c’est un
vrai modéle énergétique lique

udovic

« L'lle était en train de s’éteindre.
Il fallait créer un nouvel élan. Ce

Une véritable renaissance s'est o- 3 ju gouvernerr savoir-faire ef
pérée, débutée en 1997. » ™ de huit ¢ d'un tel projet. « Le but est de réu-

nes, fermes et parase
burant
e font partie de la
plie énergétique développée la-bas
« La population est trés impliquée,
un quart d'entre elle est actionnaire
dans les énergies renouvelables. »
idées pour Belle-lle, Ludovi
aramené plusieurs : « L'éolien off-
shore en premier lieu. J'ai fait beau-
coup de photos pour montrer que
les éoliennes, ¢a n'est pas moche.
Je pense que l'autonomie énergé-
tique est possible a Belle-lle, et que
nous pourrions méme devenir une
vitrine en la matiére. »
t Virginie ont fait 2 000
arderont les meilleures
pour une exposition en projet. « Le
but est d'amener de véritables pro-
fessionnels du domaine a apporter
des réponses, proposer des appli-
cations. »
lis ont invité Bernard Garbx
geénieur dano
eloppe énergétiq AMSO,
a venir 2 le.pour partager son
montrer la faisabilité

nir les gens que ce sujet intéresse

Léolien offshore pour aboutir & quelque chose »

iy
7

NN
o)

furent les énergies renouvelables. 8 Prog nme a été mi: euvre




The Bild newspaper

The Bild newspaper (or Bild-Zeitung, lit. Picture
Newspaper, pronounced [; pronounced [is a German;
pronounced [is a German tabloid.

Bild was founded by Axel Springer in 1952. It mostly
consisted of pictures (hence the name Bild, German for
picture). Bild soon became the best-selling tabloid, by a
wide margin, not only in Germany, but in all of Europe,
though essentially to German readers. Through most of
its history, Bildwas based in Hamburg.




Axel Springer




FAHNDUNG = c GROSSEDREI =nz FUNKER =02 EANDITEN =025

30 ()()()-_l M-Bild -Wc_tlhcwgrh
Grenze bei Helmstedt wird gesichert!
RS 0T ' 1

The paper is published
from Monday to Saturday,
while on Sundays, Bild am
Sonntag (lit. Picture on
Sunday) is published
iInstead, which has a
different style and its own
editors. Bild is tabloid in
style, although

actually broadsheet in size.




Al-Ahram

Founded in 1875, is the most widely circulating Egyptian
daily newspaper, and the second oldest

after al-Waqa'i_al-Masriya (The Egyptian Events,
founded 1828). It is majority owned by the Egyptian

government. Al-Ahram was founded in 1875 by two
Lebanese brothers, Beshara Takla and Saleem Takla,
who were living at that time in Alexandria.




Bokhara Takla and Saleem Takla




It began as a weekly
newspaper published
every Saturday, but two
months after the
newspaper was
founded, the Takla
brothers turned it into a
daily newspaper. The
newspaper was
distributed in Egypt and
the Levant. In
November

1899, Al-Ahram's
headquarters was
moved to Cairo.

unday 19 Aug. 2007

5ylayl pulas iy
aliliae d.l.u’o

Sl pudy

Ll s eolra

Udol=oll 6alu it
CATEVIVENTIVITERY g - = |

VYT (5 s Yo YooV () pubacadl 148 VEYA laadti 00 1 L

- .

09 letlld] 9 A t3BY dudndro

il e 0 o ] i

shall dgpnsall dinllf gloiz] o aladl

Loalall deganll udyy Ll
g Ao Ll all ol jull
oS e 3 sl 3 p3eY) Bilice
gy Ll guall ol siall oye SiLgl

Slsals olilis fpe wall oy s
sl e o LAl ol ssall sia
C)!}.C'LU J\A:l VL_J.L\‘ 5_)5‘)__;&\5

Loyall asLaall

wililal

5 yadd) JLas - i
Slsie sblzilly 3s8a olilaall [
Ll T i s ) Y
Bpdio pu Al L glal) obaul yull
a3l g ol yaadlaonislall o
Halone il o alietly
556 e Lgale Loy L Loy oslsbaall
32y padially ol o S
oo Lt o ity b oy i £l
rasy byl e lale Loy 3o
PSS | R St | v YO 181
oalas ale ol (liga saalag
b AR ey uileazad) Bl
Taslenal o loall cp ucatiliTantl
L O ORI [ e
T LSas ity S LAl




The Economic Times

The Economic Times is an English-lanquaqge is
an English-language Indian daily newspaper
published by the Bennett Coleman & Co. Ltd. is
an English-language Indian daily newspaper
published by the Bennett Coleman & Co. Ltd.. It
Is the world's second most widely read
English-language business newspaper, after

the Wall Street Journal




Bennett Coleman




I HE ISCONOMIG I|_\||-,.~,.
/ 3,
. Q
Ruu,m' ( mn\' \xun( hosh, \n |I||l \l ll\l \kl”lllg
| bt 12, SRyt g T e F - e RN
ey : > - . 355

= YT

£ T

s E:» 6333,

Sebl gueers nltch for Bharu ot

posdive Ltk

yOOnN lnl

The Economic
Times was
started in 1961. It
Is the most
popular and
widely read
financial daily in
India, read by
more than

8 lakh (800,000)
people.




[1akyemo 3a yBary!

[Mpe3eHTauia:CunerHko dapuHa,
CuneHko JasHa.2-A kypc.




