Презентація ( завдання 3)

Содержание

Слайд 2

Думки Гюстава ЛЕБОНА, книгу якого мені пощастило прочитати

«Судьбы народов определяются их характером,

Думки Гюстава ЛЕБОНА, книгу якого мені пощастило прочитати «Судьбы народов определяются их
а никак не правительствами…Тщательное сочинение конституции представляется совсем ненужным упражнением в риторике, так как время и нужда сами позаботятся о том, чтобы выработать подходящую форму конституции...» Гюстав ЛЕБОН, «Психология толп».

Слайд 3

Гюстав Лебон (1841-1931) - відомий французький психолог, соціолог, антрополог та історик.

Гюстав Лебон (1841-1931) - відомий французький психолог, соціолог, антрополог та історик.

Слайд 4

Густав Лебон - безперечний засновник соціальної психології. Його праця "Психологія натовпу" є

Густав Лебон - безперечний засновник соціальної психології. Його праця "Психологія натовпу" є
основою для вивчення поведінки людських мас.

Слайд 5

Натовп

Це універсальний засіб "усереднення людей" - варто великій (або не дуже)

Натовп Це універсальний засіб "усереднення людей" - варто великій (або не дуже)
кількості людей зібратися в одному місці, як відразу ж відбувається процес усереднення - люди з більш високою психологічної організацією опускаються до рівня людей з нижчою психологією. Формулювання терміну "натовп" по Лебону, не носить оціночних характеристик - це назва людського колективу, що має особливі риси, що не зводяться до сукупності рис складових його індивідів, соціальна система, якщо використовувати сучасний термін.

Слайд 7

У натовпі зникає особистість, почуття і думки індивідів натовпу нівелюються.

Індивіди натовпу не

У натовпі зникає особистість, почуття і думки індивідів натовпу нівелюються. Індивіди натовпу
обов'язково повинні бути присутніми в одному місці. Достатньо, щоб вони володіли однаковістю думок і почуттів.

Слайд 8

Життя натовпу також дуже різне за тривалістю.

Колективна душа натовпу несвідома, це

Життя натовпу також дуже різне за тривалістю. Колективна душа натовпу несвідома, це
слово у Лебона досить невизначене, проте ясно, що в несвідомому головну роль відіграють расові спадкові компоненти. Саме завдяки їм індивіди і можуть об'єднуватися в натовп, свідоме ж їх роз'єднує.

Слайд 9

У натовпі індивіди "заражають" один одного своїми почуттями, думками і діями, механізми

У натовпі індивіди "заражають" один одного своїми почуттями, думками і діями, механізми
цей проявляється в гіпнозі та навіюваннях.

Слайд 10

Лебон усвідомлює, що створена ним система натовпу - ідеальна, це абстракція, і

Лебон усвідомлює, що створена ним система натовпу - ідеальна, це абстракція, і
в абсолютній повноті дані властивості не проявляються. Однак як абстрактний об'єкт дана схема цілком придатна.

Слайд 11

Натовпи розділяються на такі різновиди:


1) Анонімний натовп (наприклад, вуличний);
2) Неанонімний (присяжні,

Натовпи розділяються на такі різновиди: 1) Анонімний натовп (наприклад, вуличний); 2) Неанонімний
парламентські збори тощо).

Різнорідний натовп:

Слайд 12

Різнорідний натовп збирається з індивідів, що мають різні професії, освіта, інтелект та

Різнорідний натовп збирається з індивідів, що мають різні професії, освіта, інтелект та
ін. Оскільки головний фактор, що впливає на характеристики натовпу – раса.

Слайд 13

Однорідний натовп:
1) Секти (політичні, релігійні та ін.).
2) Касти (військові, духовенство, робітники

Однорідний натовп: 1) Секти (політичні, релігійні та ін.). 2) Касти (військові, духовенство,
і т.д.).
3) Класи (буржуазія, селянство і т.п.).

Слайд 14

Однорідний натовп за ступенем організації підрозділяється на:

Секта об'єднує індивідів різних професій, виховання,

Однорідний натовп за ступенем організації підрозділяється на: Секта об'єднує індивідів різних професій,
соціального стану на основі спільності вірувань.
Каста - вищий ступінь організації, доступний натовпу. До складу касти входять індивіди однієї професії, яка і визначає характер виховання і суспільного становища.
Що стосується класу, то він виникає в силу спільності соціального стану, способу життя, виховання та інтересів. До класу можуть ставитися люди різних професій і вірувань.

Слайд 15

Типи натовпу

За цією класифікацією, оцінюючи характер
поведінки людей, виділяється:
пасивні
активні

Типи натовпу За цією класифікацією, оцінюючи характер поведінки людей, виділяється: пасивні активні

Слайд 16

Пасивний натовп – це стихійне скупчення людей з відсутністю стимулів. Натовп пасивного

Пасивний натовп – це стихійне скупчення людей з відсутністю стимулів. Натовп пасивного
характеру швидко збирається і також швидко розсіюється. Емоційний компонент в цьому натовпі майже не виражений.
Активний натовп - обов'язково має сильно виражений емоційний заряд, і на що він буде направлений, залежить від обставин.

Слайд 17

Психологія мас

Особливості поведінки і мислення великої групи людей, що мають спільність

Психологія мас Особливості поведінки і мислення великої групи людей, що мають спільність поглядів і почуттів.
поглядів і почуттів.

Слайд 18

Маса

Нею вважають велику кількість людей, яка за своєю структурою не є соціальною

Маса Нею вважають велику кількість людей, яка за своєю структурою не є
організацією. Попри те, у діях маси простежуються певною мірою чіткі і продумані завдання, тактика.
Маса— більш-менш стабільне чисельне утворення, яке не має чіткої структури, але за певних умов може характеризуватися відносною однорідністю поведінки індивідів.
У такому різнорідному утворенні вживаються і зіштовхуються часто навіть полярні інтереси, що робить його нестійким.
Маса може виявитися і достатньо організованою, коли певні прошарки населення свідомо збираються на якусь акцію: маніфестацію, демонстрацію, мітинг.

Слайд 20

Психологію мас конкретизує в цілій системі ідей, серед яких особливо істотні наступні:

Психологічно

Психологію мас конкретизує в цілій системі ідей, серед яких особливо істотні наступні:
маси - це не скупчення людей в одному місці, а людська сукупність, що володіє психічної спільністю.
Індивід існує свідомо, а маса– неусвідомлено.
Маси консервативні, незважаючи на їх революційний спосіб дій. Для них, як і для всіх, хто знаходиться в стані гіпнозу, минуле набагато більш значуще, ніж сьогодення.
Маси, натовпу потребують підтримки вождя, який їх полонить своїм “гіпнотизуючим” авторитетом. Пропаганда має ірраціональну основу. Завдяки цьому долаються перешкоди, що стоять на шляху до дії.
З метою управління масами (партією, класом, нацією і т. п.) політика повинна спиратися на якусь вищу ідею, яку впроваджують і зрощують у свідомості людей. У результаті такого навіювання вона перетворюється в колективні образи і дії.

Слайд 21

Публіка

Вона також є однією з форм стихійного угруповання. Як правило, цим поняттям

Публіка Вона також є однією з форм стихійного угруповання. Як правило, цим
означують велику групу людей на трибуні стадіону, у глядацькій залі та ін.
Публіка (лат. — всенародний, громадський) — короткотривале зібрання людей для спільного проведення часу у зв'язку з якимось видовищем.
Публіку завжди об'єднує певна мета, що робить її більш керованою. Водночас на типологію її поведінки поширюються закони маси.
У замкнутому просторі, наприклад у лекційній залі, публіку трактують як аудиторію.

Слайд 22

Роль лідерів у формуванні мас  

Всі найбільші досягнення людства, на думку Лебона,

Роль лідерів у формуванні мас Всі найбільші досягнення людства, на думку Лебона,
— результат діяльності великих особистостей; послідовники ж, що складають переважну більшість, тільки наслідують видатних людей.  Він стверджує, що юрба (послідовники) відіграє головну роль у суспільному житті і домінує над лідером, задає йому мету, завдання і програму поведінки. Юрба може скинути лідера і піти за тим, хто пообіцяє їй нову ілюзію. Тому лідер повинен слідувати за юрбою, використовувати свою владу — неусвідомлено або свідомо, з урахуванням законів психології. 

Слайд 23

Фундаментом будь-якого соціального організму є відносини панування і підпорядкування

Лідером групи може стати

Фундаментом будь-якого соціального організму є відносини панування і підпорядкування Лідером групи може
тільки та людина, яка здатна привести групу до вирішення тих чи інших групових ситуацій, проблем, завдань, хто несе в собі найбільш важливі для цієї групи особистісні риси, хто несе в собі і розділяє ті цінності, які притаманні групі. 
Людина, яка є лідером в одній групі, зовсім не обов'язково стане знову лідером в іншій групі (група інша, інші цінності, інші очікування і вимоги до лідера).

Слайд 24

Особиста відданість главі громадського руху, керівникові - важлива умова лідерства. Але якщо лідера пов'язують з

Особиста відданість главі громадського руху, керівникові - важлива умова лідерства. Але якщо
оточенням тільки особисті стосунки і навіть особиста залежність, лідерство перестає бути раціональним.
На відміну від вождизму лідерство не успадковується. Кожен новий лідер народжується заново. 

Слайд 25

 Г. Лебона описував чотири основних типи «ватажків»

«Апостол». Перший тип - це переконані проповідники,

Г. Лебона описував чотири основних типи «ватажків» «Апостол». Перший тип - це
«месії» і апостоли якихось вірувань (незалежно, релігійних, соціальних чи суто політичних). Це харизматичні лідери, які мають саме такі якості, які затребувані масою. Такі лідери - як би «прообраз натовпу», вони «несуть в собі всі її основні властивості».

Слайд 26

«Випадковий фанатик». Це більш помірні фанатики однієї ідеї, свого роду «моноідеісти» у певних

«Випадковий фанатик». Це більш помірні фанатики однієї ідеї, свого роду «моноідеісти» у
ситуаціях. У них існує свій «пунктик», своя «ідеєю фікс», але вона виявляється не постійно. Г. Лебон описував їх так: «Повсякденно зустрічаються дуже розумні люди, навіть видатні, що втрачають здатність міркувати, коли справа стосується деяких питань. Захоплені тоді своєю політичною або релігійною пристрастю, вони виявляють дивовижну нерозуміння і нетерпимість. Це випадкові фанатики, фанатизм яких стає небезпечним лише тоді, коли його дратують ». Тобто в звичайний час, в звичайних умовах це можуть бути цілком нормальні на вигляд люди, однак при виникненні відповідних екстремальних обставин у них прокидається дрімаюча фанатична сутність. І тоді вони - вірні й надійні «помічники апостолів», їх прибічники і найближчі підручні, часто рухомі особливою люттю і навіть цілком виразною манією переслідування.

Слайд 27

«Дегенерат-аутсайдер». Третій тип лідерів маси, згідно з Г. Лебон, «належить до великої сім'ї

«Дегенерат-аутсайдер». Третій тип лідерів маси, згідно з Г. Лебон, «належить до великої
дегенератів. Займаючи завдяки своїм спадкоємним порокам, фізичним чи розумовим, низькі положення, з яких немає виходу, вони стають природними ворогами суспільства, до якого вони не можуть пристосуватися внаслідок своєї невиліковної нездатності і спадкової хворобливості. Вони - природні захисники доктрин, які обіцяють їм і краще майбуття, і як би відродження ». У даного типу мало фанатизму, немає захоплення однією ідеєю і навіть особливої ​​стійкості віри. Тут все вирішує почуття образи на життя і особиста зацікавленість в її зміні.
Имя файла: Презентація-(-завдання-3).pptx
Количество просмотров: 24
Количество скачиваний: 0