Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники

Содержание

Слайд 2

Доба європейського Відродження

Як ви пам'ятаєте, доба європейського Середньовіччя визначається насамперед вірою в

Доба європейського Відродження Як ви пам'ятаєте, доба європейського Середньовіччя визначається насамперед вірою
Бога. На першому плані стоїть думка про потойбічне існування. Але в середині другого тисячоліття Європа переживає бурхливий розквіт промисловості і культури, мистецтва і наук. Після хрестових походів ХІ – ХІІІ століть складається новий соціальний прошарок – бюргерство. Бюргери – вільні ремісники, купці. У цьому середовищі формується нове розуміння життя – бажання розпоряджатися власною долею, прагнення накопичити гроші, ділова завзятість, насолода радощами життя.

Слайд 3

Етапи Відродження в Італії
Проторенесанс
Данте Аліг'єрі
Джотто Бондоне
П’єтро Кавалліні
ХІІІ ст.

Високе Відродження
Лудовіко Аріосто
Леонардо да

Етапи Відродження в Італії Проторенесанс Данте Аліг'єрі Джотто Бондоне П’єтро Кавалліні ХІІІ
Вінчі
Мікеланджело
Рафаель Санті
Друга половина ХV –
перша половина ХVІ ст.

Пізнє Відродження
Веронезе
Тінторетто
Караваджо
Бенвенуто Челліні
Друга половина
ХVІ ст.

Раннє Відродження
Брунеллескі
Франческо Петрарка
Дж. Боккаччо
Сандро Боттічеллі
Донателло
ХІV-1-ша полов. ХV cт.

І етап

ІІ етап

ІІІ етап

ІV етап

Слайд 5

Шедеври італійського Відродження

Начинателем італійського Відродження в живописі звичайно вважають Джотто ді Бондоне(1266Начинателем італійського Відродження

Шедеври італійського Відродження Начинателем італійського Відродження в живописі звичайно вважають Джотто ді
в живописі звичайно вважають Джотто ді Бондоне(1266—†1337). У своїх творах, написаних на релігійні сюжети, він починає відходити від середньовічного площинного, двомірного зображення. Застосовує світлотінь для надання фігурам об'ємності. Розташовуючи їх в декількох планах, Джотто намагався досягнути глибини зображення.

Джотто ді Бондоне. Поцілунок Іуди. 1303 - 1306

Портрет, датований XIV ст.

Слайд 6

П'єтро Кавалліні (*1240/1250 — †1330) -італійський художник часів Проторенесансу.
Працював у стилі фрески та мозаїки. Був знайомий

П'єтро Кавалліні (*1240/1250 — †1330) -італійський художник часів Проторенесансу. Працював у стилі
із досягненнями візантійського мистецтва. Намагався відійти від плаского відображення осіб, надати фігурам об'єму, а також правдивості, достовірності та своєрідної чуттєвості. У багато в чому вплинув на творчість на сучасних йому художників, зокрема Джотто. Кавалліні став провісником художнього стилю так званого Римського натуралізму.

Слайд 7

Філіппо Брунеллескі (італ. Filippo Brunelleschi (Brunellesco); *1377, Флоренція — †15 квітня 1446, Флоренція) — великий італійський архітектор

Філіппо Брунеллескі (італ. Filippo Brunelleschi (Brunellesco); *1377, Флоренція — †15 квітня 1446,
і скульптор епохи Відродження.

Санта Марія дель Фьоре,Флоренція.

Слайд 8

Са́ндро Боттіче́ллі (італ. Sandro Botticelli; 1 березня 1445 — 17 травня 1510) — італійський живописець флорентійської школи. Справжнє ім'я — Алессандро ді Маріано ді

Са́ндро Боттіче́ллі (італ. Sandro Botticelli; 1 березня 1445 — 17 травня 1510)
Ванні Філіпепі (Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi)

Народження Венери. бл. 1485. Уффіці, Флоренція

Слайд 9

Донателло (Donatello, повне ім'я Донато ді Нікколо ді Бетто Барді італ. Donato di Niccolo di Betto

Донателло (Donatello, повне ім'я Донато ді Нікколо ді Бетто Барді італ. Donato
Bardi; біля 1386 — 13 грудня 1466, Флоренція — один з найвідоміших італійських скульпторів епохи Відродження, основоположник індивідуалізованого скульптурного портрету.

Скульптура в Уффіці

Св. Іоанн Хреститель

Святий Марк

Слайд 10

Леона́рдо да Ві́нчі (італ. Leonardo da Vinci; 15 квітня 1452, селище Анкіано, поблизу Флоренції — 2 травня 1519, замок Кло-Люсе, Амбуаз) — італійський художник (живописець, скульптор, архітектор) і вчений (анатом, натураліст), винахідник, письменник, музикант, один

Леона́рдо да Ві́нчі (італ. Leonardo da Vinci; 15 квітня 1452, селище Анкіано,
з найбільших представників мистецтва Високого Відродження, яскравий приклад «універсальної людини».

Ймовірно автопортрет Леонардо да Вінчі

Мадонна в скелях

Слайд 11

Мікела́нджело ді Франче́ско ді Не́рі ді Мініа́то дель Се́ра і Лодо́віко ді

Мікела́нджело ді Франче́ско ді Не́рі ді Мініа́то дель Се́ра і Лодо́віко ді
Леона́рдо ді Буонарро́ті Сімо́ні (італ. Michelangelo di Francesci di Neri di Miniato del Sera i Lodovico di Leonardo di Buonarroti Simoni, часто відомий як Мікеланджело або Мікелянджело; 6 березня 1475, Капрезе — 
18 лютого 1564, Рим).  Італійський скульптор, художник, архітектор, 
поет та інженер. Його твори вважалися найвищими досягненнями мистецтва Відродження ще за життя самого майстра.

Мойсей

Слайд 12

Рафаель Санті (1483Рафаель Санті (1483—†1520), родом з Урбіно, провів у молодості декілька років у Флоренції,

Рафаель Санті (1483Рафаель Санті (1483—†1520), родом з Урбіно, провів у молодості декілька
багато чим зобов'язаний її мистецтву. Міркуючи про своєрідність творчості Рафаеля, відомий мистецтвознавець Б. Р. Віппер пише: «Леонардо перевершує його силою інтелекту, Мікеланджело — могутніший, Джорджоне — мелодійніший, Тіціан — барвистіший, прекрасніший. Але справа в тому, що у нього є і велика сила інтелекту, і могутня фантазія, і витонченість». Геній Рафаеля з'єднав, синтезував творчі досягнення попередників. Вважається, що всіх своїх великих сучасників Рафаель перевершив у майстерності композиції.

Мадонна з немовлям (1498). Один із найперших творів майстра. Цю фреску Рафаель виконав у 15-річному віці

Портрет Біндо Альтовіті, Вашингтон, Національна галерея.

Слайд 13

Флорентійська пані з однорогом.

Флорентійська пані з однорогом.

Сікстинська мадонна

Флорентійська пані з однорогом. Флорентійська пані з однорогом. Сікстинська мадонна

Слайд 14

Па́оло Вероне́зе (справжнє ім'я — Па́оло Ка́льярі) (італ. Paolo Veronese, Paolo Caliari) (1528, Верона  — 19 квітня 1588, Венеція) — італійський художник епохи пізнього Ренесансу,

Па́оло Вероне́зе (справжнє ім'я — Па́оло Ка́льярі) (італ. Paolo Veronese, Paolo Caliari)
представник Венеціанської школи.

Автопортрет художника

«Порятунок Моїсея», 1570–1580,
 Музей красних мистецтв, Ліон

Слайд 15

Якопо Робусті більше відомий як Тінторетто (італ. Jacopo Robusti, Jacopo Comin, Tintoretto; * 29 вересня 1518 — 31 травня 1594) — італійський художник з

Якопо Робусті більше відомий як Тінторетто (італ. Jacopo Robusti, Jacopo Comin, Tintoretto;
міста Венеція, представник високого венеціанського Відродження і маньєризму. Малював портрети, релігійні і алегоричні композиції.

Диво Святого Марка, 1548 рік

Тінторетто. Автопортрет. 1547

Слайд 16

Мікеланджело Мерізі да Караваджо (італ. Michelangelo Merisi da Caravaggio, ломб. Michelangiul Merisi dì Caravagg, 29 вересня, 29 вересня 1571, 29

Мікеланджело Мерізі да Караваджо (італ. Michelangelo Merisi da Caravaggio, ломб. Michelangiul Merisi
вересня 1571 — 18 липня, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 століття, який працював у Римі, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 століття, який працював у Римі між 1592, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 століття, який працював у Римі між 1592 та 1606, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 століття, який працював у Римі між 1592 та 1606, потім у Неаполі, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 століття, який працював у Римі між 1592 та 1606, потім у Неаполі і на Мальті, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 століття, який працював у Римі між 1592 та 1606, потім у Неаполі і на Мальті. Його життя було настільки ж драматичним, як і його мистецтво (йому довелося залишити Рим, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 століття, який працював у Римі між 1592 та 1606, потім у Неаполі і на Мальті. Його життя було настільки ж драматичним, як і його мистецтво (йому довелося залишити Рим після вбивства людини). Він створив могутній стиль, використовуючи контрасти світла й тіні і точно фокусуючись на предметах, іноді використовував драматичне наближення. Він писав з моделей, часто в образах святих і мадон зображуючи простих римлян, людей з вулиць і ринків. Прикладами можуть слугувати «Євангеліст Матвій», товстий, далекий від класичних ідеалів «Вакх з келихом вина», чоловіча модель для «Навернення Савла в апостола Павла» (Санта Марія дель Пополо, 29 вересня 1571 — 18 липня 1610) — італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 століття, який працював у Римі між 1592 та 1606, потім у Неаполі і на Мальті. Його життя було настільки ж драматичним, як і його мистецтво (йому довелося залишити Рим після вбивства людини). Він створив могутній стиль, використовуючи контрасти світла й тіні і точно фокусуючись на предметах, іноді використовував драматичне наближення. Він писав з моделей, часто в образах святих і мадон зображуючи простих римлян, людей з вулиць і ринків. Прикладами можуть слугувати «Євангеліст Матвій», товстий, далекий від класичних ідеалів «Вакх з келихом вина», чоловіча модель для «Навернення Савла в апостола Павла» (Санта Марія дель Пополо, Рим), персонажі «Відсічі голови Івана Хрестителя».

Юнак з корзиною фруктів. Бл. 1593

Слайд 17

Бенвенуто Челліні (італ. Benvenuto Cellini), 
(3 листопада 1500, Флоренція — 13 лютого 1571, Флоренція) —
італійський скульптор, ювелір, живописець, воїн та музикант епохи 
Ренесансу. Звертався до медальєрного мистецтва.

Челліні. Автопортрет

Медаль на честь

Бенвенуто Челліні (італ. Benvenuto Cellini), (3 листопада 1500, Флоренція — 13 лютого
папи
римського Климента VII 

Сільничка Франциска І (1540—1543)

Персей

Слайд 18

Література

Нова епоха принесла новий світогляд, яким став гуманізм (від лат. humanitas — людяність). Найвищою

Література Нова епоха принесла новий світогляд, яким став гуманізм (від лат. humanitas
цінністю відтепер визнавалася людина, стверджувалися її краса і гідність, сила розуму й волі, невичерпні можливості. «Бог створив людину, щоб вона пізнавала закони Всесвіту, любила його красу, захоплювалася його величчю... Людина може зростати й удосконалюватися за власною волею. У ній багато різноманітних задатків», — писав італійський мислитель Джованні Піко делла Мірандола.
Визначальною рисою доби Відродження в Італії була орієнтація на античні зразки. Італійські гуманісти зробили дуже багато для повернення античної спадщини в країни Європи. Вони брали участь у розкопках, розшукували втрачені пам’ятки старовини, перекладали та тлумачили древні рукописи. Одним із найвідданіших дослідників усього римського і грецького був поет Франческо Петрарка.
За часів Відродження в Італії відбулося формування національної культури. Результатом діяльності гуманістів стало пробудження національної самосвідомості, що породило інтерес до національних історії, мови та літератури.
Особливості доби яскраво відобразились і в літературі. Так, ренесансна література, звільнившись від середньовічно-церковних догм, звернулася до реального світу й реальної людини, середньовічні символи й алегорії поступово витіснялися реалістичними елементами. У центрі творів відтепер був новий тип літературного героя — ренесансна особистість — енергійна, самостійна, вільна людина.

Слайд 19

Письменники італійського Відродження у своїх творах використовували античні сюжети та образи, інтерпретуючи

Письменники італійського Відродження у своїх творах використовували античні сюжети та образи, інтерпретуючи
їх відповідно до нового світогляду, адже бути гуманістом у ті часи означало — мати здатність до нового прочитання класики. З позиції нової культури засвоювалися і здобутки середньовічної літератури, тенденції лицарської і міської літератури, традиції народної творчості. Найвизначніші гуманісти епохи — Данте, Петрарка, Боккаччо — писали свої твори не латиною, а на тосканському діалекті, який згодом було покладено в основу італійської літературної мови. Оновлюється й система жанрів. Із гуманістичних позицій переосмислюються античні трагедія та комедія, з’являється сонет, поширюється поема, надзвичайно популярною стає новела (засновником якої вважають Джованні Боккаччо). З італійських новел нерідко черпав сюжети для своїх п’єс Вільям Шекспір.

Слайд 20

Біля витоків італійського Відродження стояв Данте Аліґ’єрі, якого також вважають батьком італійської літературної мови.

Біля витоків італійського Відродження стояв Данте Аліґ’єрі, якого також вважають батьком італійської
Видатними письменниками-гуманістами Італії були Франческо Петрарка, Джованні Боккаччо, Нікколо Макіавеллі, Томазо Кампанелла та ін. Українською їхні твори перекладали Іван Франко, Леся Українка, Микола Лукаш, Микола Бажан, Микола Зеров, Дмитро Павличко, Євген Дроб’язко, Максим Стріха та ін.
Відродження в Італії тривало близько трьох століть — із XIV по XVI. Трохи згодом Ренесанс поширився на інші західноєвропейські країни (Нідерланди, Німеччину, Францію, Англію), де набув своїх специфічних рис й отримав назву Північного. Проте саме Італію вважають країною «класичного Ренесансу».

Нікколо Макіавеллі

Томазо Кампанелла

Слайд 21

Перевіряємо засвоєне

- Яку епоху називають добою Відродження? Назвіть її хронологічні межі, етапи.
-

Перевіряємо засвоєне - Яку епоху називають добою Відродження? Назвіть її хронологічні межі,
Поясніть значення поняття Відродження.
- Назвіть основні здобутки Ренесансу.
- Якою була провідна ідейна течія цієї доби?
- Поясніть значення терміна гуманізм.
У чому полягала специфіка доби Відродження?
Назвіть найвідоміших представників Відродження в галузі літератури.
Хто з художників доби Відродження був ще й літератором?
У чиїх роботах відчувається знання анатомії?
Хто з митців був увінчаний лавровим вінком?
Кого з названих авторів вважають утопістом?
Кого з митців доби Відродження можна назвати “універсальною людиною”?
Имя файла: Італія.-Специфіка-італійського-Відродження,-його-основні-етапи,-представники.pptx
Количество просмотров: 38
Количество скачиваний: 0