203_1_arhitektura_davnoyi_greciyi

Содержание

Слайд 2

Без сумніву, найбільший
вплив на наступні
покоління справило
мистецтво Давньої Греції,
а особливо архітектура. Її
спокійна

Без сумніву, найбільший вплив на наступні покоління справило мистецтво Давньої Греції, а
і велична краса,
гармонія і ясність служили
зразком і джерелом для
пізніших епох історії
культури.

Слайд 3

Історія архітектури та культури Стародавньої Греції поділяється на три періоди:


1. Стародавній

Історія архітектури та культури Стародавньої Греції поділяється на три періоди: 1. Стародавній
період – архаїка. Відбивши навалу персів , звільнивши свої землі , греки отримали можливість вільно
творити (600-480 роки до нашої ери).
2. Період розквіту – класика. Олександр Македонський підкорив величезні території з різними культурами, знайомство з ними й було причиною занепаду грецького класичного мистецтва. Період розквіту настав після смерті Македонського (480-323 роки до нашої ери).
3. Пізній період – еллінізм. Цей період закінчився в тридцятому році до нашої ери при завоюванні Стародавнього Єгипту римлянами , який знаходився під грецьким впливом

Слайд 4

Греція – країна з
великим архітектурним
минулим , в якій
приділялося багато
уваги будівництву
храмів. Греки в
будівництві

Греція – країна з великим архітектурним минулим , в якій приділялося багато
найдавніших
храмів ще в епоху
архаїки замінили
дерево білим мармуром
і вапняком. Такий
матеріал не тільки
виглядав благородно ,
але і відрізнявся своєю
багатовіковою міцністю.

Слайд 5

Грецьку архітектуру відрізняє чистота і єдність
стилю. Було вироблено три основних
архітектурних ордери («ордер» —

Грецьку архітектуру відрізняє чистота і єдність стилю. Було вироблено три основних архітектурних
в перекладі
з грецького «порядок») — вони розрізняються
типами колон і перекриттів,пропорціями,
декоративним  оздобленням. Доричний та
іонічний стилі виникли у полісний період.
Найчепурніший  коринфський  ордер
з’являється у добу еллінізму.

Слайд 6

Доричний ордер

Самий ранній – доричний.
Він пов’язаний з культурою
дорійців , що жили в
материковій

Доричний ордер Самий ранній – доричний. Він пов’язаний з культурою дорійців ,
Греції. У
доричному ордері колони
потужні і короткі ,що
Звужуються догори, мають
канелюри закінчуються
капітеллю з квадратною
абакою і не мають бази.

Слайд 7

Іоничний ордер

Іоничний ордер розвинувся в
острівній і малоазійської
Греції. Іонічні колони , більш
тонкі і

Іоничний ордер Іоничний ордер розвинувся в острівній і малоазійської Греції. Іонічні колони
витягнуті, спираються
на базу і завершуються
капітеллю, висіченою з
прямокутного блоку. Капітель
утворена двома завитками
(волютами). У більшості
дійшовших до нас храмів
застосовані доричний і
Іонічний ордера.

Слайд 8

Коринфський ордер

Коринфський ордер
з’явився в Афінах в 5 ст.
до н. е. Колону вінчає
пишна

Коринфський ордер Коринфський ордер з’явився в Афінах в 5 ст. до н.
капітель , що
представляє собою
кучеряві пагони аканта.
Цей ордер отримав
широке застосування в
епоху еллінізму.

Слайд 9

Грецька культура
Поширилася далеко за межі
своєї батьківщини - на Малу
Азію та Італію, на

Грецька культура Поширилася далеко за межі своєї батьківщини - на Малу Азію
Сицилію і
інші острови
Середземномор'я, на
Північну Африку та інші
місця, де греки засновували
свої поселення. Грецькі
міста були навіть на
північному узбережжі
Чорного моря.

Слайд 10

Храми

Планування кожного храму було індивідуальним. Але
деякі особливості залишилися однаковими.
Наприклад, у всіх храмів

Храми Планування кожного храму було індивідуальним. Але деякі особливості залишилися однаковими. Наприклад,
була ступінчаста основа. Храм
являв собою приміщення без вікон , які оточували в
кілька рядів колони , а всередині будівлі стояла статуя
божества. Колони підтримували двосхилий дах і балки
перекриття . Народу не дозволялося входити в храм ,
тут мали право бути присутніми тільки жреці , тому всі
інші милувалися його красою зовні.

Слайд 11

Парфенон

Парфенон

Слайд 12

Парфенон

Парфенон розташований на
найвищій точці Акрополя й відомий
як найкращий приклад доричного
стилю. Храм збудований

Парфенон Парфенон розташований на найвищій точці Акрополя й відомий як найкращий приклад
із
місцевого мармуру, який при
добуванні білий, а з часом набуває
жовтого відтінку. Храм оточений 50
колонами. У центральному сховищі
храму, яке називали "целла "
розміщувалася статуя Афіни,
виконана із золота та слонової
кістки. Навколо целли - ланцюг
красивого барельєфу, що зображує
Панафінейську процесію – головне
свято стародавніх Афін.

Слайд 13

На метопах Парфенону можна було відслідкувати всю стародавню історію цього краю:

На метопах Парфенону можна було відслідкувати всю стародавню історію цього краю: тут
тут зображувалися битви греків з амазонками, битви Богів і Гігантів, падіння Трої та ін. Нині скульптури Парфенону можна знайти у Британському Музеї в Лондоні.

Слайд 14

Благородні форми
архітектури Стародавньої
Греції вражають і в наш
час. Хоча з конструктивної
точки зору все

Благородні форми архітектури Стародавньої Греції вражають і в наш час. Хоча з
було дуже
простим.
Використовувалося тільки
дваелементи: несома
частина (балки та плити) і
несуча (стіни та колони).

Слайд 15

Зводилося безліч різних споруд, що носять
суспільний характер: палестри, стадіони,
театри, житлові будинки. Театри

Зводилося безліч різних споруд, що носять суспільний характер: палестри, стадіони, театри, житлові
будувалися на
схилах пагорбів, глядацькі підмостки робилися
поперек схилу, сценічний майданчик перебував
внизу. Житлові будинки будувалися таким
чином, щоб у центрі виходив маленький
прямокутний дворик.

Слайд 16

Театри

Театр Епідавра найкраще зберігся серед інших
давньогрецьких театрів та є типовим прикладом
елліністичної архітектури.

Театри Театр Епідавра найкраще зберігся серед інших давньогрецьких театрів та є типовим
Будівництво театру Епідавра
почалося в 4 ст. до нашої ери й закінчилося десь у
середині другого століття до нашої ери. Спроектував
античний театр архітектор Поліклет Молодший із міста
Аргос. Театр збудували, щоб розважати пацієнтів
асклепіона (храм медицини) в Епідаврі, оскільки давні
греки вважали, що театр позитивно впливає на
фізичний та психічний стан пацієнтів. Театр Епідавра
міг умістити 14 тисяч глядачів.

Слайд 17

Театр в Епідаврі

Театр в Епідаврі

Слайд 18

План грецьких театрів

План грецьких театрів

Слайд 19

Кноський палац

Кноський палац
Имя файла: 203_1_arhitektura_davnoyi_greciyi.pptx
Количество просмотров: 85
Количество скачиваний: 0