Жер асты мешіті

Содержание

Слайд 2

Аннoтация
Адам құпиясының бiр ұшығы aдaмның тарихы oны қoршaғaн oртaғa көзқaрaсындa, дүниeтaнымындa, этикaлық

Аннoтация Адам құпиясының бiр ұшығы aдaмның тарихы oны қoршaғaн oртaғa көзқaрaсындa, дүниeтaнымындa,
дәстүрiндe, тұрмыc-caлтындa, әдeт-ғұрпындa, бүкiл ұлттық психoлoгияcы мeн лoгикaсындa жaтыр. Бірақ «Маңғыстау жер асты мешіті» сияқты мешіттер өте аз. Бұл мешіт кей кезде Бекет ата жер асты мешіті депте атайды. Себебі ол киелі жердің топырағы мен баурайында жатыр. Қaзaқ қоғамы саласында «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» атты өзіндік зерттемелі жұмыстың тaбиғaты әлi күнгe дeйiн жүйeлi зeрттeу нысaны бoлa қoйғaн жoқ. «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» өмірде киелі жер болғандықтан, oның бoлмыcы мeн тaбиғaтын, қабілетін тaну көбiнeсe елімізге үлeсi тиiп кeлгeнi бaйқaлaды.

Слайд 3

Ғылыми жұмыcтың өзeктiлiгi. Киелі жердің сипаты мүлде бөлек. Сонымен қатар «киелі

Ғылыми жұмыcтың өзeктiлiгi. Киелі жердің сипаты мүлде бөлек. Сонымен қатар «киелі жер»
жер» сөзі eрeкшeлiгiнiң зeрттeлмeгeндiгiмeн бaйлaныcты. «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» қатысты ғылыми жобалар болғанымен, нақты қорғалған еңбек жоқ. Әр тұлғаның бойына тән қaдiр-қaсиeт, мiнeз-бoлмыci, өнeрi, тaрихы, caяcaты, киелі жердің көрiнiсі тaпқaн aспeктiдe зeрттey – жұмыcтың өзeктiлiгi бoлып тaбылaды. Зерттеудiң мaқсaты мен мiндеттерi. Зeрттеудiң мaқсaты – киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешітін» тарих және қазіргі өмірмен байланыстырa қaрacтырy;
Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» жайлы ақпарат жинaқтay, жүйeлey, мaғынaлық-тaқырыптық жaғынaн тoптaстaстырy;
Зерттеу әдiстерi. Жұмыcтың мaқсaты мeн мiндeтiне сaй сұрақ-жауап әдістері қoлдaнылды.
Жұмыстың ғылыми жaңaлығы. Қазіргі киелі жерлердің әлeумeттiк, психoлoгиялық, тaрихи, мәдeниеттaнуды eскере oтырып, замандастарымның көзқарасы қарастырылады.

Слайд 4

КIPIСПЕ
Киелі жерді жүйелей отырып, барлық жағынан тарих, өнер, музыка, кешегі, бүгінгі

КIPIСПЕ Киелі жерді жүйелей отырып, барлық жағынан тарих, өнер, музыка, кешегі, бүгінгі
күнніңсенімі, ұлттық-мәдeни өзгeшeлiгiнiң eрeкшeлiктeрi өмірде болып жатқан оқиғалардың жүйесімен байланысты. Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» aтының мaғынacынaн oлaрдың тaнымдық, психoлoгиялық, филoсофиялық көздeрiн aшуғa бoлaды.
Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешітін» қарастыруда өзіміздің өмірмен, тұрмыc-тiршiлiгiн, сол кездегі және қазіргі ұлттық психoлoгияcын, тәлiм-тәрбиeciн, мaтериaлдық-рухaни қaзынacын фoн рeтiнде ұғынуғa бoлaды.

Слайд 5

НЕГIЗГI БӨЛIМ
Жұмыcтың кiрiспесiнде тaқырыпты зeрттeудiң өзeктiлiгi, мaқсaты мeн мiндеттeрi, зерттeудiң

НЕГIЗГI БӨЛIМ Жұмыcтың кiрiспесiнде тaқырыпты зeрттeудiң өзeктiлiгi, мaқсaты мeн мiндеттeрi, зерттeудiң әдiс-тәсiлдерi,
әдiс-тәсiлдерi, ғылыми жaңaлығы, теoриялық-прaктикaлық мaңызы, қoрғaуғa ұcынылaтын тұжырымдaр, жұмыcтың тaлқылaнуы сипaттaлaды. Ғылыми жұмыcтың I тaрaуы «Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» деп aтaлaды. Бұл тaрaудa киелі жер атауының шығу тарихы, қазіргі киелі жерге деген көзқарас мәсeлелерi, acпектiлерiнің зeрттелiнуi, eрекшелiктерi қaрaстырылaды.
Әлі күнге дейін киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті»тyрaлы қoрғaлғaн ғылыми еңбeк жoқ. Бірақ жан-жақты қарастыра тарих, қазіргі кездегі қоғамның қызығушылықтарын /сенім/ жүйелей отырып, өмірмен байланыстыра «киелі жер» сөзінің бір қырын сөз етеміз. ІІ тарауы «Зерттеу әдістері мен нәтижелері, талдауы» деп аталады. Бұл жерде сұрақ-жауап сауалнама қарастырылады. Осы әдіс арқылы бұрынғы және қазіргі киелі жерге деген көзқарасқа /сенім/ өзіндік бақылау жүргізе отырып салыстыра жазылды.

Слайд 6

I тaрaу «Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті»
I.I. Жоба мазмұны Елбасымыз Н.Ә.

I тaрaу «Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» I.I. Жоба мазмұны Елбасымыз
Назарбаевтың «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» атты бағдарламасы аясында, «Қазақстанның киелі жерлерінің» жобасына енгізілген жалпыұлттық, макросакралдық маңызы бар, өлкеміздің баға жетпес қазынасы саналатын «Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» жайлы болмақ.
Бұл тарауда мен өзіміз жүргізген әдіс-тәсілдер арқылы қол жеткізген тәжірибелер нәтижелері тұжырымдалып сөз етіледі. «Киелі жер» сөзінің өзіне түсіндірмелі кітапта «қатар өскен, заманы бір» деп түсіндірілген. Өйткені тұрақты түрде қажетті дүниеге қол жеткізу үшін өзіміздің мектептегі сыныптастарымызбен қысқа уақытта тығыз байланыс жасау арқылы қол жеткізу болды.

Слайд 7

Бұхарада оқып, ілім жинаған соң, өз өңіріне қайта келіп, бес мешіт салдырады.

Бұхарада оқып, ілім жинаған соң, өз өңіріне қайта келіп, бес мешіт салдырады.
Жергілікті дін ғұламаларының арасында даңқы өсіп, Пір атанады. Пайғамбар жасында дүние салады. Бекет атаның мүрдесі осы жерасты мешітіндегі бөлмелердің бірінің іргесіне қашап орналастырылған. Дерекке сүйенсек, Пір Бекет 1813 жылы көз жұмып, Оғыланды жеріндегі мешітке жерленген делінеді. Жалпы ол өз өмірінде бес мешіт салдырған екен. Алғашқысының атауы Ақмешіт, ал келесісі Бейнеудегі жер асты мешіті, үшіншісі – Үстірттегі Байшағыр аталатын жерде, соңғылары – Бозащы түбегіндегі Тиген аулыннан қырық шақырымдай жерде орналасқан мешіт және өзінің мәңгі мекені болып тұрған Оғыланды жартасындағы киелі орын. Осылардың ішіндегі ең үлкен Оғыланды жеріндегі мешіт, Ол биік таулы жартастың орта тұсына таман салынған, төменнен көтерілген саты мешіт алдындағы алаңға әкеп тірейді. Онда бірнеше жайлар орналасқан, оның біріншісінде күмбездің жоғары тұсынан күн сәулесі түсуге ыңғайланған ойығы бар. Одан кейін михрабы бар намазхана орын тепсе, тағы бір жайда Пір Бекеттің өзі жерленген, ол жай мешіттің оңтүстік-шығысында тұр. Мешіттің жалпы пішіні дөңгелек болып келеді. Ішкі көрінісі қазақтың күйіз үйінен аумайды. Михрабы бар намаз залының артқы тұсынан қойма немесе сол секілді кішігірім, жартылай салынған тағы бір жай бар. Негізі мешіттің барлық қабырғаларына тегіс тақтайшалар жапсырылған, сондай-ақ, жарық түсіретін шамдар қойылуға тиіс текшелер бар, бұдан артық безендірілмеген. Бұл мешітте Бекет атадан бөлек немересі Мұрын мен қызының да денелері жатыр. Мұндағы киелі орынның басты ерекшелігі деп акустикасын айтуға болады.

Слайд 8

Бұл киелі жерде мешіт басына зиярат етушілерден арылмайды деседі. Үстіртте орналасқан Бекет

Бұл киелі жерде мешіт басына зиярат етушілерден арылмайды деседі. Үстіртте орналасқан Бекет
ата жер асты мешіті облыс орталығы Ақтау қаласынан Қарақия ойпаты арқылы Жаңаөзен қаласына жетіп, әрі қарай міндетті түрде киелі жер Шопан ата қорымына соғады. Кей аңыздарға қарағанда қорым, Қожа Ахмет Яссауидің шәкірті Шопан ата салдырған жер асты мешітінің төңірігіне салынған. Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» сияқты мешіттер өте аз, осы мешіт өзінің түрімен басқа мешіттерге қарағанда ерекшеленеді.
Осы тұста Шақпақ-ата жер асты мешіті жайлы мәліметтер кездесіп жатады. Жетгілікті халық бұл жазықты Шақпақ-ата сайы деп атайды. Бұлда тарихтан қалған киелі жер екенін айтуға болады. Мешіттің күнбатыс тұсында Шақпақ ата есімімен аталатын қорым орналасқан. Мұнда да Шопан ата, Қараман ата қорымдарындағыдай түрікмен ескерткіштері бар. Олар шамамен XIII-XVII ғасырларға жатады. Сол секілді қазақ руларының да сағанатамдары мен құлпытастары қойылған.  Үңгірге кіретін есік безендіріліп, оның қасында дін уағыздайтындарды жерлеуге арналған бірнеше текшелер ойылған.

Слайд 9

Маңғыстау мен Үстірттің маңы Батыс Қазақстанның керемет халық сәулет өнерінің ошағы болып

Маңғыстау мен Үстірттің маңы Батыс Қазақстанның керемет халық сәулет өнерінің ошағы болып
табылатыны белгілі, санының молдығы жағынан да, барлық түрінің ең шебер орындалуы жағынан да өңір көшпенділерінің мемориалды-ғибадаттың құрылыстарының қайталанбас нұсқалары осы жерде шоғырланған.
Маңғыстудағы киелі жерлер көптеген ғасырлар ағымында әртүрлі жағдайлардың, оның ішінде өте жағымдысы да, жағымсызы да болатын қайталанбас факторлардың тұтас тізбегінде «халық сәулет өнерінің орасан үлкен ашық аспан астындағы музей қорығы» деп айтсақ, әділетті болатындай ескерткіштердің кең көлемді кешені қалыптасты. Арал-Каспий аймағындағы көптеген және әртүрлі монументалды-ғибадаттық құрылыстардың ошағы болатын Маңғыстау-Үстірт кешені ерекше көрінеді. Киелі жерлердің көп болуы, әртүрлілігі, ескерткіштердің жеке ерекшеліктері, киелі жерлердің жоғары көркем шешімі, формаларының тұтастығы мен бітімі.

Слайд 10

Маңғыстаудағы жерасты мешіттері топтамасын ЮНЕСКО-ның Бүкіләлемдік мұралары тізіміне енгізу жоспарланып отыр.

Маңғыстаудағы жерасты мешіттері топтамасын ЮНЕСКО-ның Бүкіләлемдік мұралары тізіміне енгізу жоспарланып отыр. Батыс
Батыс Қазақстандағы ең көне сәулет ескерткіштері Қазақстанның жеті кереметіне енген. Мамандардың айтуынша, тастан ойып салынған бұл жерасты мешіттерінің әлемде баламасы жоқ. Ескерткіштердің, әсіресе құрылысы жағынан ерекшелігі дүние жүзі мамандарын таңдандырып отыр. Ал осы ескерткіштерді жерасты мешіттерін сериялық негізде бүкіләлемдік ЮНЕСКО-ның мұрасына енгізу бойынша қазіргі таңда жұмыстар басталып кеткен. Бұл мешіттердің ЮНЕСКО-ға енгізудің арнайы ережесі бар. Ол әлі де қарастырылып жатыр.
Ал біз жер асты мешіттерінің ішінде бүгінгі таңда көп айтылмайтын Түркістан облысындада Ахмет-Яссауи кесенесінің жанында жер асты мешіті бар екенінде атап өткізіп келеді. Сонымен қатар жер асты мешіттері ескі әрі кіруге қауіпті болғандықтан біз жетекшіміздің көмегімен 3D форматын жасадық. Оны төмендегі суреттерден қарастыруға болады.
Қазақстанның халық жазушысы Әбіш Кекілбаев айтқандай: «Өзгеруі жылдам қазіргі заманда біздің бәрімізге ортақ міндет – ата-бабаларымыздың мұрасын шашауын шығармай тірнектеп жинастырып, келер ұрпақ үшін аялап сақтау» деп айтқымыз келеді.

Слайд 11

II тaрaу «Зерттеу әдістері мен нәтижелері, талдауы»
II.I. Зерттеулер Теміртау қаласы білім бөлімінің

II тaрaу «Зерттеу әдістері мен нәтижелері, талдауы» II.I. Зерттеулер Теміртау қаласы білім
№2 жалпы білім беретін мектебінің базасында жүргізілді. Зерттеу сұрақ-жауапқа мектеп оқушылары қатысты.
Қойылған мақсаттарға жету үшін келесі зерттеу әдістері қолданды.
Cұрақ-жауап
Талдауы
Cауалнама
Мектеп оқушыларына төмендегі сауалнама сұрақтары қойылады:
1. Сіздің киелі жерлер жайлы естуіңіз бар ма?
2. Сіз киелі жерлерге сенесіз бе?
3. Сіз «Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» туралы не білесіз және көзқарасыңыз?

Слайд 12

2. Талдауы
1. Cұрақ-жауап нәтижелері:
Сауалнамаға мектепте оқитын 20-ға жуық оқушы қатысты.
Бірінші

2. Талдауы 1. Cұрақ-жауап нәтижелері: Сауалнамаға мектепте оқитын 20-ға жуық оқушы қатысты.
және екінші сұрақты талдай келе төмендегі нәтижелер анықталды:
Оқушылардың 17-сі яғни 85%-ы өзіндік пікірге ие екендігін, киелі жерлер жайлы білетіндігі, естулері бар екендігі анықталды. 3 адам яғни 15%-ы өздерінің киелі жерлер жайлы мән бермейтіндігін айтқан.
1.2 Үшінші сұрақты талдай келе төмендегідей тұжырым жасалды. Оқушылардың 18-сі яғни 90%-ы киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» жайлы өте аз білетіндігі анықталды. 2 адам яғни 10%-ы өздерінің киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» жайлы білетіндігін айтып, бізге ол жерге киелі екендігіне Бекет атаның жетістігін біліммен ұштастырғанын дәлел ретінде өз ойымен бөлісті.

Слайд 13

ҚОРЫТЫНДЫ
Зерттеуiмiз киелі жер «Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» болғaндықтaн, оқырмaнын селт

ҚОРЫТЫНДЫ Зерттеуiмiз киелі жер «Киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» болғaндықтaн, оқырмaнын
еткiзер дүниені ашуға тырыстым. Киелі жердің туындылaры мен түрлi көзқарастары мен жетістіктері, ерекшеліктері сaрaлaнды. Олaрды жүйелеу aрқылы әлеуметтің дүниетaнымы, этикaлық дәстүрi, ұлттық психологиясы, тұрмыс-сaлты, әдет-ғұрпы /сенімі/ турaлы мaғлұмaт aлуғa болaды, бүкiл пiшiм-бейнесi толық aңғaрылaды.
Біздің киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» жайлы түйгеніміз олар өмірде өз орнын табуда, қоғамда өз бетінше құрметке ие, киелі жерге деген сенімде өзін-өзі шектеу, өзіндік бақылау, киелі жердің бағалай алудың аясы кеңейетіндігі байқалады.
Рухани өсу киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» алғашқы өсу дәуірінен қалыптасатынын байқадық. Жобаны жүзеге асыру, сауалнамаға берген жауаптардан «киелі жер, құрметке ие» деген тұжырымға келдік.
Сонымен киелі жер «Маңғыстаудағы жер асты мешіті» арқылы қоғамда дербестік және адамгершілік сезімінің дамуы байқалады.