Содержание
- 2. 1960 Въвежда се понятието компютърна графика от Уилям Фетър (William Fetter 1928-2002), при работата му върху
- 3. 1960 Създадена е първата видео игра Spacewar от студента в Масачузетския технологичен институт Стив Ръсел (Steve
- 4. 1961 Създадена е програмата Sketchpad (предшественик на CAD програмите, даваща възможност за интерактивност) от Иван Съдърленд
- 5. 1963 Създаден е първият компютърно-генериран филм от E. E. Zajac, работещ за лабораториите Бел (Bell Laboratories)
- 6. 1963 Създаване на векторния дисплей, представляващ модифициран осцилоскоп
- 7. 1964 Създаден е първият графичен таблет RAND (дигитайзер) – устройство за ръчно въвеждане на рисунки в
- 8. 60-70-те Работа върху проблема за видимостта на линии и повърхнини - Разработват се алгоритми за скриване
- 9. 1964 Създаден е първият векторен графичен терминал IBM 2250
- 10. 1968 Създадена е първата компютърна мишка от Дъглас Карл Енгълбърт (Doug Engelbart)
- 11. 1970 Развитие на растерната графика Гуро (1971) – дифузна осветеност Фонг (1974) – влияние на отразяващата
- 12. 1975 Развитие на растерната графика, базирана на технологии, характерни за телевизията – Ричард Шоур (Richard Shoup)
- 13. 1977 Създаване на спецификация за 3D графични системи от комитета ACM SIGGRAPH (графика, независеща от устройствата)
- 14. 70-80-те Развитие на 2D входни устройства Светлинна писалка, таблет, варианти на мишка, джойстик, тъч панел и
- 15. 80-те - Работи се върху проблемите на осветеността Уайтед (Whitted - 1980) - разработване на техниката
- 16. 1985 Разработен е първият стандарт в областта на компютърната графика – стандарт за базова графична система
- 17. 1988 Появяват се 3D стандарти: GKS-3D, PHIGS (Programmer's Hierarchical Interactive Graphics Standard)
- 18. 1988 Разработване на техниката обемно редване (Volume Rendering ) от Левой и Дребин (Drebin, Levoy)
- 19. 80-90-те - Работа върху фотореалистичност в изображенията Кук (Cook - 1984) – работи върху модел за
- 20. 90-те - Нефотореалистично рендване Хаебърли (Haeberli - 1990) – работи върху създаване на импресионистични програми за
- 21. 90-те Развитие на растерните дисплеи: дисплеи с течни кристали LCD (Liquid Crystal Display)
- 22. 1990 Развитие на 2D входни устройства; 3D входни устройства: 3D следящи устройства (3D trackers), устройства за
- 23. 1990 -те Развитие на 3D индустрията за игри 1991 – Терминатор 2: Денят на страшния съд
- 24. 2000-днес Sony Playstation 2, Sony Playstation 3 Microsoft Xbox 360
- 25. 2001-днес Приложение на анимация чрез регистриране на движенията (Motion Capture) в CAD/CAM/CAE/CIM http://www.youtube.com/watch?v=whHxyjmoAAM
- 26. 2001-днес Разработване на софтуер, терминали и монитори за Географски информационни системи http://www.youtube.com/watch?v=yFwzFby2eNo
- 27. 2001-днес Разработване на техники за реалистично визуализиране на информация за целите на космически изследвания и индустрията
- 28. 2001-днес Разработване на софтуер за висококачестено приемане и предаване на стрийминг видео и провеждане на онлайн
- 29. 2001-днес Разработване на тримерни принтери, плотери, на холографски устройства http://www.youtube.com/watch?v=ZboxMsSz5Aw
- 30. 2001-днес (2008) – входно устройство с допир (haptic), работещо с мобилно устройство на фирма Mitsumi
- 31. Цифрови камери, интелигентни бели дъски, мултимедийни проектори http://www.youtube.com/watch?v=0U05WeXPGlk
- 32. Хардуерни устройства за ускоряване обработката и рендването на визуална информация Nvidia GeForce GTX 570 AMD Radeon
- 34. Скачать презентацию