Содержание
- 2. Рационализм (лат.гаtiо - «разум») - болмыс пен танымның негізі ақыл-ой деп сенетін философиялық бағыт. Рационализм 3
- 3. Онтологиялық рационализм бойынша болмыс негізіңде ақылды бастама жатыр, яғни болмыс о бастан акылды. Осынысымен рационализм -
- 4. Рационалистердің эмпиристерге қарсы қоятын дәлелдері: 1. ақыл сүзгісінен өткізілмеген сезім немесе тәжірибе танымға негіз бола алмайды;
- 5. Жаңа Заманның бас кезіндегі философияның хронологиясы
- 6. ДӘУІРІ Басаталуы Жаңа Заман ДӘУІРІ АҒАРТУШЫЛЫҚ ҚАЙТА ӨРЛЕУ 1600 Г 1640 Г 1700 Г 1688 Г
- 8. Ежелгі дүние мен қазіргі заманға дейінгі көптеген философтарды (Платон, Демокрит, Эпикур, Сократ, Кант, т.б.) рационалистер қатарына
- 9. Декарт философиясы Рационализмнің негізін қалаушы - француз философы, ғалым-математик Рене Декарт (1596-1650) деп саналады. Декарттың философиядағы
- 11. Болмыс пен таным негізінде ақыл-ой жатқанын Декарт былай дәлелдеді: 1. дүниеде адамға түсініксіз заттар мен құбылыстар
- 12. Болмыс мәселесін зерттеу барысында Декарт болмыс мәнін сипаттайтын базалық, негіз болатын үғымды табуға талпынды. Өз ізденістері
- 13. Жаратылған субстанцияларды Декарт екі текке жіктейді: 1. материалды (заттар), 2. рухани (идеялар). Сонымен қоса олардың әрқайсысының
- 14. ҚОС СУБСТАНЦИЯ
- 15. Қасиеттері Шексіз бөлінетін Бөлінбейтін
- 16. Қос субстанция Адам өз бойында екі субстанцияны иқатар біріктіретіндіктен келіп дуализм (екіұдайлық, қосарлылық) идеясы туындайды. Р.Декарт
- 17. Физикада, математикада, т.б. түрлі ғылым салаларында қолданылатын ғылыми әдіс таным процесінде қолданылмайды, дейді Декарт. Ғылыми әдісті
- 18. Рационалистік - дедуктивті әдісті қолданумен қатар Декарт мынадай зерттеу тәсілдерін ұсынады: 1. зерттеу барысында бастапқы қағидалар
- 19. Декарт туа біткен идеялар теориясын ұсынды: таным және дедукция арқылы алынатын білімдермен қатар, ешбір дәлелді қажет
- 20. Туа біткен ұғымдарға жататындар: «Құдай» (бар); «сан» (бар); «ерік»; «тән»; «жан»; «құрылым», т.б. Туа біткен пікірлер:
- 21. Декарт практикалық танымды жақтады: Декарт ойынша таным мақсаттары мынадай болуы тиіс: 1. адамның қоршаған дүние туралы
- 22. ДЕКАРТ ФИЛОСОФИЯСЫНЫҢ ҚАЙНАРЛАРЫ ЖӘНЕ ЫҚПАЛЫ
- 23. АҒАРТУШЫЛЫҚ КАРТЕЗИАНДЫҚ
- 24. Спиноза философиясы Бенедикт (Барух) Спиноза (1632-1677) - европалық рационализмнің көрнекті өкілі, Р.Декарт ілімін жалғастырушы, Жаңа Заманғы
- 26. Спиноза Декарттың субстанция туралы теориясының басты кемшілігі - оның дуализмінде деп санады. Ондағы қайшылық - өз
- 27. Бұл қайшылықты Спиноза өзінің біртұтас субстанция туралы ілімінде шешуге тырысты. Спиноза теориясының мәні мынада: 1. жоғарғы
- 28. Субстанцияның (Табиғат + Құдай) өзінің мынадай қасиеттері бар: 1. тіршілік етеді; 2. дербес, ештеңеге тәуелді емес;
- 29. Спиоза философиясындағы онтология және гносеология
- 31. Гносеология мәселелерін зерттей келіп Спиноза танымның үш сатысын жіктейді: 1. тікелей адам танымынан бастау алатын және
- 32. Спиноза этикасының өзекті мәселелері: 1. детерминизм (табиғаттағының бәрінің шарттылығы); 2. бостандық пен қажеттілік арақатынасы. Оларды зерттей
- 33. Жоғары дәрежедегі бостандыққа жету үшін Спиноза пікірінпе мынадай шарттар орындалуы қажет: 1. Табиғат - Құдай субстанциясы
- 34. Спиноза философиясының қайнарлары және ықпалы
- 35. Еуропалық философия Ортағасырлық еуропалық философия
- 36. Фр. Бэкон философиясы Жаңа Заман ағылшын философиясының көркейген кезеңіне айналды. ХУІІ-ХУШ ғасырлардағы ағылшын философиясының жалпы сипаты:
- 38. Ағылшын философиясы XYIIғ. Үшін озық үлгіде дамыды. Ағылшын философиясының қалыптасуына ықпал еткен саяси оқығалар: XYIIғ. ортасындағы
- 39. Жаңа Заманғы ағылшын философиясында үлкен із қалдырғандар: Фр.Бэкон – философиядағы эмпиристік бағыттың негізін қалаушы; Томас Гобсс
- 40. Фр.Бэкон ( 1561-1626)- философиядағы эмпириялық (тәжірибелік) бағыттың негізін қалаған ағылшын философы және саяси қайраткері (1620-1621)- Ұлыбритания
- 41. Фр.Бэконның философияляқ кредосын бейнелейтін афоризмі: «Білім-күш». Фр.Бэкон «танымның басты әдісі индукция болуға тиіс» деген новаторлық идея
- 42. Адамзаттың білімнің барлық салаларында барынша көп тәжірибе жинауы - индукцияның басты кемшілігін (айқынсыздығын, болжамдық сипатын) жою
- 43. «Өрмекші жолы» - «таза ақылдан» рационалистік жолмен алынатын білім. Бұл жол нақты фактілердің, практикалық тәжірибенің мәнін
- 44. Бэкон пікірінше танымның ең дұрыс жолы - индукцияға негізделетін (фактілерді жинау және жалпылау, тәжірибе жинау) заттар
- 45. Тектік және үңгір елестері - дүниені тануда таным табиғаты мен өз табиғатын алмастырудан туатын, адамдардың туа
- 46. Осылайша, танымның 4 түрлі негізгі кедергілерін зерттей отырып, Бэкон аталған «елестерден» барынша алшақ жүріп, олардың ықпалынан
- 47. Философияны Бэкон: 1. Құдай; 2. табиғат; 3. адам туралы ғылым деп тұжырымдады. Философияның аталған 3 саласын
- 48. Фр.Бэкон философиясы ағылшын философиясына, Жаңа Заман философиясына, одан кейінгі дәуірлер философиясына үлкен әсер берді: 1. философиядағы
- 49. Фрэнсис Бэкон философиясының қайнарлары және ықпалы
- 50. АНТИКАЛЫҚ ФИЛОСОФИЯ Ортағасырлық дәуір ҚАЙТА ӨРЛЕУ ДӘУІР Жаңа заман
- 51. Т. Гоббс философиясы Негізгі еңбектері: «Азамат туралы бастапқы негіздеме», «Левиафан - материя,форма, мемлекеттік, діни және азаматтық
- 53. Гоббстың философиялық зерттеу пәні — гносеология және мемлекет мәселесі. Гоббс адам танымы негізінен сезімдік қабылдау арқылы
- 54. Т.Гоббс өзінің әйгілі кітабы «Левиафанда» қоғам және мемлекет теориясын негіздеді. «Левиафан» («Құбыжық») - Кромвельдің диктатурасы кезінде
- 55. Гуго Гроций философиясы Г.Гроций (1583-1645) - Голландияның саяси-әлеуметтік және философиясының көрнекті өкілі, қоғам қайраткері, философ, заңгер.
- 56. Гроций табиғи құқық теориясының негізін қалады. Бұл теорияның басты идеялары: 1. құқық Құдайдан келген жоқ; 2.
- 57. Гоббс философиясының қайнарлары және ықпалы
- 58. Жаңа заман бас кезі АҒАРТУШЫЛЫҚ ДӘУІР
- 59. Дж. Локк философиясы Дж.Локк (1632-1704) -.Бэкон мен Гоббстың философиялық идеяларын дамытып, Жаңа Замандағы ағылшын философиясының эмпиристік
- 60. Дж.Локк философиясының негізгі қағидалары: 1. дүние материалды; таным негізінде тек қана тәжірибе жатады («сезімде болмаған нәрсе
- 61. Локк философиясының қайнарлары және ықпалы
- 63. Г.Лейбниц философиясы Г.Лейбниц (1646-1716) - немістің математик-ғалымы, заңгер, философ - Жаңа Заман философиясының соңғы көрнекті өкілі
- 64. Лейбниц Декарт пен Спинозаның субстанция туралы теорияларын зерттей келіп олардың жетілмегендігі туралы қорытындыға келді: Лейбниц Декарттың
- 65. Лейбниц монадологиясының негізгі қағидалары: 1. бүкіл дүние көп санды субстанциядан құралған, субстанциялардың табиғаты дуалистік (Декарт пен
- 66. Барлық монадаларды Лейбниц 4 топқа жіктейді: 1. «жалаңаш монадалар» - неорганикалық табиғат монадалары (тастар, жер, пайдалы
- 67. Монадалар иерархиясы
- 68. Құдай Алғашқы монада Рухтар Періштелер де және адамдарда бар Заттар және өздері туралы нақты түсініктері бар
- 69. Қарапайым немесе жалаңаш монадалар Кез келген объектіге тән Айқын емес бұлдыр сезімдері бар МЕХАНИКАЛЫҚ ЗАҢДАРЫ БОЙЫНША
- 70. Болмыс мәселелері, субстанциялар (монадалар) туралы іліммен қатар Лейбництің философиялық қызығушылықтарының келесі саласы гносеология (таным философиясы) болды.
- 71. Лейбниц философиясының қайнарлары және ықпалы
- 73. Ағартушылық дәуірі деп екінші (Даңқты) ағылшын революциясы (1688-1689) мен ¥лы француз революциясының (1789-1794) аралығындағы кезеңді айтады.
- 74. Ағартушылық философия Европада, АҚШ елдерінде де дамыды. Америкалық ағартушыларға АҚШ идеологиясын қалыптастыруға ықпал еткен Б.Франклинді (1706-1790),
- 75. Ағартушылық дәуір философиясының мыңызды жаңалықтары
- 77. Ағартушы дәуір хронологиясы
- 78. 1688 1700 1750 1789 1800
- 80. ХҮШғ. француз ағартушылығы және оның өкілдері XVIII ғасырдағы француз философиясын Ағартушылық философия деп атау қабылданған. Бұлай
- 81. Француз Ағартушылық философиясының негізгі бағыттары 3: 1. деистік; 2. атеистік - материалистік; 3. утопистік - социалистік
- 82. Деистік бағыттың өкілдері- Вольтер Монтескье Руссо Кондильяк. Атеистер (tеоs - Құдай; а - жоқ) кез-келген формадағы
- 83. Утопиялық - социалистік (коммунистік) бағыт ХУІІІғ. ортасында қалыптасты, ¥лы француз революциясы кезі мен одан кейінгі кезеңде
- 84. Вольтер (шын фамилиясы — Аруэ) Франсуа (1694-1778) - философ, жазушы, публицист, француз Ағартушылығы негізін қалаушылардың бірі.
- 85. Вольтер философиясының қайнарлары және ықпалы
- 86. Жаңа заманның бас кезі Ағартушылық дәуір
- 87. Вольтердің замандасы - француз философы, жазушы, заңгер, ғалым - Шарль Луи Монтескье (1689-1755) болды. Ол: деистік
- 88. мемлекет пайда болғанға дейін адамдар бір-бірімен санаспай, өз инстинктері мен қажеттіліктерін қалағанынша кедергісіз канағаттандыратын «табиғи жағдайда»
- 89. Монтескье философиясы адамзаттың кейінгі тарихы үшін аса мәнді болды -философ қазіргі демократиялық мемлекеттердің негізінде жатқан идеяларды
- 90. Жан-Жак Руссо (1720-1778) - саяси-әлеуметтік философияға көп мән берді, революцияшыл демократтық позицияны ұстанды . Руссо философиясының
- 91. Этьенн Кондильяк Этьенн Кондильяк (1715-1780) - қоғам мәселесіне аз мән беріп, негізгі назарды танымды (гносеологияны) зертгеуге
- 92. Атеистік-материалистік бағыт және оның өкілдері Атеизм - философиядағы Құдайдың қандай да болмасын тіршілігі мен көріністерін терістейтін
- 93. Жан Мелье Жан Мелье (1664-1729) - кәсібі священник болғанымен, өмір жолында Құдай мен дінді толық терістеп,
- 94. таным - материяның материяда бейнеленуі: сезім — біршама білімдердің көзі; әлеуметтік антагонизмдердің себебі - қара жұмыстан
- 95. Жюльен Ламетри Жюльен Ламетри (1709-1751)- де атеистік-материалистік позицияны ұстанды: I. идеализм мен теологияны толығымен терістейді; 2.
- 96. Дени Дидро Дени Дидро (1713-1784)- аса көрнекті француз материалист-философы. «Ғылымдар, өнерлер, кәсіптер энциклопедиясын» жасау идеясымен Ағартушылыққа
- 97. Француз философтары Гольбах (1723-1789) пен Гельвеций (1715-1771) де осыған ұқсас көзқарасты ұстанды. Француз атеистік - материалистік
- 99. Скачать презентацию