Содержание

Слайд 2

Клієнтський JavaScript

Інтерпретатор JavaScript, яким оснащені браузери, дозволяє виконувати клієнтські сценарії завантажені разом

Клієнтський JavaScript Інтерпретатор JavaScript, яким оснащені браузери, дозволяє виконувати клієнтські сценарії завантажені разом з розміткою сторінки.
з розміткою сторінки.

Слайд 3

Роль клієнтського JavaScript

Користувацький інтерфейс
Створення візуальних ефектів (анімація).
Виконання нескладних обчислень.
Перевірка даних введених користувачем.
Маніпуляція

Роль клієнтського JavaScript Користувацький інтерфейс Створення візуальних ефектів (анімація). Виконання нескладних обчислень.
даними введеними користувачем у форми.
Пошук по даним, вбудованим в завантажену сторінку.
Збереження даних в cookies.
Динамічна зміна вмісту сторінки (DHTML).
Пряма взаємодія з сервером без перезавантаження всієї сторінки (AJAX).

Слайд 4

Приклад клієнтського JavaScript



Клієнтський JavaScript





JavaScript код виконується на стороні клієнта Web-браузером.

Слайд 5

Lexical structure

Лексична структура мови програмування – це набір елементарних правил, що визначають,

Lexical structure Лексична структура мови програмування – це набір елементарних правил, що
як пишуться програми на мові.
Лексична структура JavaScript:
Чутлива до регістру.
Інструкції повинні закінчуватися крапкою з комою або починатися з нового рядка.
Ігнорує пробіли і табуляції.

Слайд 6

Comments




Слайд 7

Зарезервовані слова

break
case
catch
continue
default
delete
do
else
false
finally
for
function
if
in
instanceof
new
null
return
switch
this
throw
true
try
typeof
var
void
while
with

Зарезервовані слова break case catch continue default delete do else false finally

Слайд 8

Створення змінних

Змінна – це символ або слово, що означає деяке значення.

JavaScript –

Створення змінних Змінна – це символ або слово, що означає деяке значення.
динамічно типізована, а не строго типізована мова програмування.

Слайд 9

Правила іменування змінних

При іменуванні часто використовуються правила camelCase або PascalCase

Ідентифікатор повинен бути

Правила іменування змінних При іменуванні часто використовуються правила camelCase або PascalCase Ідентифікатор
одним словом:

Ім’я не може починатися з цифри:

Першим символом імені може бути символ «$» або «_»:

Слайд 10

Data Types

Елементарні типи
•Числа (Number)
•Рядки (String)
•Логічні значення (Boolean)
Тривіальні типи
•null – відсутність значення
•undefined –

Data Types Елементарні типи •Числа (Number) •Рядки (String) •Логічні значення (Boolean) Тривіальні
невизначене значення
Складені типи
•Об’єкт (Object)
•Масив (Array)
Спеціальный тип
•Функція (function)

Слайд 11

Літерали

Літерали – це найпростіші дані з якими може працювати програма.
Літерали цілого типу

Літерали Літерали – це найпростіші дані з якими може працювати програма. Літерали
– цілі числа в поданні:
десятковому, наприклад: 15, +5, -174.
шістнадцятирічному, наприклад: 0х25, 0хff. Шістнадцятиричні числа включають цифри 0 - 9 і букви a, b, c, d, e, f. Записуються вони з символами 0х перед числом.
вісімковому, наприклад: 011, 0543. Вісімкові числа включають тільки цифри 0 - 7.
Речові літерали – дробові числа. Ціла частина відділяється від дробової крапкою, наприклад: 99.15, -32.45. Можлива експоненціальна форма запису, наприклад: 2.73e-7. У звичному вигляді це 2.73Х10-7, але в javascript знак множення і 10 замінюються символом -e-.
Логічні значення – є два: істина (true) і брехня (false).
Рядкові літерали – послідовність символів, укладена в одинарні або подвійні лапки. Наприклад: "ваше ім'я", "ваше ім'я".

Слайд 12

Data Types

var a = 10; // тип Number
var b = 0.8;

Data Types var a = 10; // тип Number var b =
// тип Number
var c = "string"; // тип String
var d = 'string'; // тип String
var e = true; // тип Boolean
var f = false; // тип Boolean
var g = null; // тип null
var h = undefined; // тип undefined
var i = newDate() ; // тип Object
var j = newObject(); // тип Object
var k = [1,2,3]; // Масив
var l = Array(); // Масив
var m = function() { }; // Функція

Слайд 13

Змінні

Наприклад:
var test;
var _test;
var _my_test1;
Наприклад:
var a=15;
var b=23.15;
var c=‘виконано’;
var s=true;
Кожна змінна має тип,

Змінні Наприклад: var test; var _test; var _my_test1; Наприклад: var a=15; var
який визначається значенням змінної. Так в нашому прикладі: змінні a і b мають тип number, змінна c має тип string, а змінна s – логічний тип.

Слайд 14

Вирази

Вирази

Слайд 15

Вирази

Вирази

Слайд 16

Присвоєння з операцією

Присвоєння з операцією

Слайд 17

Порівняння двох значень

Результатом порівняння може бути тільки логічне значення: true або false:

Порівняння двох значень Результатом порівняння може бути тільки логічне значення: true або false:

Слайд 18

Логічні операції:

&& - логічне І (AND),
|| - логічне АБО (OR),
! - логічне

Логічні операції: && - логічне І (AND), || - логічне АБО (OR),
НЕ (NOT).

Слайд 19

Конкатенація рядків

var st1="Вітаю ";
var st2="студент";
var st3=st1+st2;
В результаті в змінній st3 буде

Конкатенація рядків var st1="Вітаю "; var st2="студент"; var st3=st1+st2; В результаті в
значення "Вітаю студент".

Слайд 20

Оператор рівності та ідентичності

Рівність (==)
(1==1) = true
('text'=='text') = true
(null==undefined) = true
(1=='1') =

Оператор рівності та ідентичності Рівність (==) (1==1) = true ('text'=='text') = true
true
(1==true) = true
(0==false) = true

Ідентичність (===)
(1===1) = true
('text'==='text') = true
(null===undefined) = false
(1==='1') = false
(1===true) = false
(0===false) = false

Слайд 21

Таблиця пріоритетів операцій в порядку їх спадання

Таблиця пріоритетів операцій в порядку їх спадання

Слайд 22

Javascript-код на сторінці



Заголовок документа


Javascript-код на сторінці Заголовок документа




Слайд 23

Javascript-код у зовнішньому файлі



Заголовок документа


Javascript-код у зовнішньому файлі Заголовок документа




Слайд 24

Наша перша програма



Заголовок документа






Слайд 25

Обробка подій


Де Click – подія (клікання по div-у), onClick – обробник

Обробка подій Де Click – подія (клікання по div-у), onClick – обробник
події, addText() – і’мя функції, яка спрацьовує при виникненні цієї події (кліканні по div-у).

Слайд 26

Обробка подій

Обробка подій

Слайд 27

Обробка подій

Обробка подій

Слайд 28

Функції для роботи з діалоговими вікнами:

alert() – Виводить модальне вікно з повідомленням.
 Відвідувач

Функції для роботи з діалоговими вікнами: alert() – Виводить модальне вікно з
не зможе продовжити роботу, поки не натисне на кнопку "ОК" в модальному вікні.
Приклад: alert('Добрий день');
prompt() – Виводить повідомлення у вікні з текстовим полем і двома кнопками: "ОК" і "СКАСУВАННЯ".
Повертає введене значення або null, якщо відвідувач натиснув на кнопку "СКАСУВАННЯ".
Як і в alert(), вікно – модальне, тобто відвідувач не може робити нічого іншого, поки не вибере одну з кнопок.
Приклад: result = prompt( "text", "value");
confirm() – виводить вікно з питанням question з двома кнопками: "ОК" і "СКАСУВАННЯ"
Приклад: var a = confirm("Ви – адміністратор?");

Слайд 29

Створення JavaScript-функцій

Функція – це іменована послідовність операторів (інструкцій). Будь-яка функція має наступний

Створення JavaScript-функцій Функція – це іменована послідовність операторів (інструкцій). Будь-яка функція має
синтаксис:
function і’мя (){ оператор; ....... оператор; }

Слайд 30

Приклад JavaScript-функцій



Заголовок документа




Приклад JavaScript-функцій Заголовок документа Push me В script.js: function showMessage(){ alert ("Ви клікнули по div-у"); }
onClick="showMessage();">Push me



В script.js:
function showMessage(){
alert ("Ви клікнули по div-у");
}

Слайд 31

Розрахувати площу прямокутника



Розрахунок площі прямокутника

Розрахувати площу прямокутника Розрахунок площі прямокутника Довжина Ширина Площа прямокутника дорівнює




Довжина
Ширина

Площа прямокутника дорівнює



Слайд 32

Розрахувати площу прямокутника

.......

.......

Написання самої функції "areaRectangle"

function areaRectangle(){

Розрахувати площу прямокутника ....... ....... Написання самої функції "areaRectangle" function areaRectangle(){ }

}
Тепер треба написати тіло функції. Для початку оголосимо три змінні: a – значення довжини прямокутника, b – значення ширини прямокутника, s – площа прямокутника:
function areaRectangle(){
var a;
var b;
var s;
}

Слайд 33

Розрахувати площу прямокутника

Значення (value) a має братися з поточної сторінки (document), з

Розрахувати площу прямокутника Значення (value) a має братися з поточної сторінки (document),
форми з ім'ям "forma1", з текстового поля з ім'ям "t1". Так це і записується document.forma1.t1.value, тобто перераховуються через крапку імена об'єктів від батьківського до потрібного. Останнім вказується необхідна властивість об'єкта (value).
function areaRectangle(){
var a=document.forma1.t1.value;
var b=document.forma1.t2.value;
var s=a*b;
}

Слайд 34

Розрахувати площу прямокутника

function areaRectangle(){
var a=document.forma1.t1.value;
var b=document.forma1.t2.value;
var s=a*b;

Розрахувати площу прямокутника function areaRectangle(){ var a=document.forma1.t1.value; var b=document.forma1.t2.value; var s=a*b; document.forma1.res.value=s; }

document.forma1.res.value=s;
}
Имя файла: Lect_1_JS-(1).pptx
Количество просмотров: 23
Количество скачиваний: 0