Зарубіжна література 19 ст. Доба романтизму

Содержание

Слайд 2

СУСПІЛЬНО-ІСТОРИЧНІ ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ

Криза Просвітництва (усвідомлення обмеженості раціоналізму; негативні наслідки революційних подій; сумніви

СУСПІЛЬНО-ІСТОРИЧНІ ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ Криза Просвітництва (усвідомлення обмеженості раціоналізму; негативні наслідки революційних подій;
в історичному прогресі і можливості досягти гармонії)
Ствердження буржуазного ладу та способу життя, відсутність соціальної справедливості, влада грошей
Нове усвідомлення історії – як процесу, відчуття стрімкості часу, розчарування у сучасності
Сприйняття життя як процесу руйнації сподівань, втрати ілюзій
Протиставлення знеціненим суспільним цінностям цінності окремої особистості, її неповторності, внутрішнього світу
Національно-визвольні рухи

Ж.-Л.Давид,
«Бонапарт на перевалі Сен-Бернар»

Слайд 3

РОМАНТИКИ ПРО ЖИТТЯ І МИСТЕЦТВО

«Світ поганий, поганий, жахливо поганий. І лише серце

РОМАНТИКИ ПРО ЖИТТЯ І МИСТЕЦТВО «Світ поганий, поганий, жахливо поганий. І лише
друга та спокутні сльози жінки можуть врятувати його від прокляття»(Ріхард Вагнер)
«Справжнє лихо полягає в тому, що нині все застигло у вульгарній прозі життя. І більшість людей спокійно сприймає все це і навіть почуває себе цілком добре, мовчки скочуючись по болоту до прірви» (Франц Шуберт)
«Той, хто не зазнав щастя в нинішньому світі, хто не знайшов того, що шукав, нехай заглибиться в світ книг та мистецтва чи зануриться в природу – це вічно юне втілення старовини й сучасності» (Новаліс)
«Человеческий ум так причудлив, что он умеет создавать из того, что он видит, и несмотря на то, что он видит, сотни причин для страдания. Право же, его мозг напоминает тюрьмы времен инквизиции; стены в них покрыты столькими орудиями пыток, что вы не можете понять ни назначения их, ни формы и невольно задаете себе вопрос, что это — клещи или игрушки?» (А. де Мюссе)

Слайд 4

ТРАГІЧНЕ І ГЕРОЇЧНЕ У РОМАНТИЗМІ
Ежен Делакруа,
“Свобода на барикадах”
“Хіоська різанина”

ТРАГІЧНЕ І ГЕРОЇЧНЕ У РОМАНТИЗМІ Ежен Делакруа, “Свобода на барикадах” “Хіоська різанина”

Слайд 5

Майстерність письменника полягає у тому, щоб здивувати читача на рівні змісту і

Майстерність письменника полягає у тому, щоб здивувати читача на рівні змісту і
форми, запропонувати щось оригінальне та незвичайне, викликати бурхливі почуття

ПОНЯТТЯ

ЕСТЕТИЧНИЙ ІДЕАЛ
РОМАНТИКІВ

Пов`язане з культом середньовіччя
Викликає асоціації:
- з популярними лицарськими романами (фантастичність, ідеальне кохання, подвиги, казковий пейзаж тощо)
- з романсом – іспанською народною сюжетною піснею
Романтизм сучасниками сприймається як романське мистецтво (Франція, Італія)
Назва виникла від французького слова «romantisme», яким позначалося щось таємне, дивне, нереальне.

Вільна, нескорена осбистість з глибоким внутрішнім світом, складними переживаннями
ІДЕАЛИ РОМАНТИКІВ:
• Священне Письмо
• краса
• мистецтво
• історичне минуле
• природа
• дитинство
• кохання

Слайд 6

ФІЛОСОФСЬКЕ ПІДҐРУНТЯ РОМАНТИЗМУ

Праці представників німецької класичної філософії
Фрідріха Вільгельма Йозефа фон Шеллінга (1775-1854)

ФІЛОСОФСЬКЕ ПІДҐРУНТЯ РОМАНТИЗМУ Праці представників німецької класичної філософії Фрідріха Вільгельма Йозефа фон

Георга Вільгельма Фрідріха Гегеля ( 1770-1831),
Йо́ганн Ґо́тліб Фі́хте   (1762-1814) та ін.
Головним поняттям філософії Ф. Шеллінга можна вважати ідею свободи, яку він послідовно протягом всього життя шукав у природі, у творчості , потім у природі божественного творіння. Мета мистецтва - не роздуми, а споглядання.
Ф. Шлегель – принцип історизму
Й. Гердер – культура живиться духовними здобутками різних народів
Г. Гегель висунув діалектичний метод, що пропонує вивчення навколишньої природи й людської історії у їхній динаміці й взаємному зв'язку.
Філософ вважав, що свобода - фундаментальна засада духу.
Й. Фіхте – вчення про абсолютне “Я”

Слайд 7

СПРОЩЕНА ФОРМУЛА РОМАНТИЗМУ – “ЗМАЛЮВАННЯ НЕТИПОВИХ (ВИНЯТКОВИХ) ХАРАКТЕРІВ У НЕТИПОВИХ (ВИНЯТКОВИХ) ОБСТАВИНАХ”

ХАРАКТЕРИ
“байронічний”

СПРОЩЕНА ФОРМУЛА РОМАНТИЗМУ – “ЗМАЛЮВАННЯ НЕТИПОВИХ (ВИНЯТКОВИХ) ХАРАКТЕРІВ У НЕТИПОВИХ (ВИНЯТКОВИХ) ОБСТАВИНАХ”
герой – бунтівник, народний месник, вигнанець
герой-споглядальник, митець, мрійник, філософ
“природна” людина
“розчарований” герой
“маленька” людина

ОБСТАВИНИ
Історичні (Середньовіччя)
Екзотичні (національно-колоритні, зокрема орієнтальні)
Фантастичні (зокрема казкові)
Потойбічні (спадок готики)
Психологічні (мрія, сон, спогади, фантазії, божевільне марево)

МОТИВИ
“Світова скорбота” “(“всесвітня туга”)
Суму
Самотності
Старості в молодості
Розчарування
Мандрів

Слайд 8

ТЕЧІЇ

ТЕЧІЇ

Слайд 9

ТЕЧІЇ

ТЕЧІЇ

Слайд 11

Теодор Жерико Вечер: Пейзаж с акведуком

Тут і вище – за О.М. Ніколенко,
“Романтизм у

Теодор Жерико Вечер: Пейзаж с акведуком Тут і вище – за О.М. Ніколенко, “Романтизм у поезії”
поезії”

Слайд 12

ПОЕТИКА РОМАНТИЧНИХ ТВОРІВ

Боротьба з нормативністю
Двосвіття
Психологізм
Суб `єктивізм
Контраст
Романтична іронія
Гротеск
Живописність
Колорит – національний, історичний
Тяжіння до алегорії,

ПОЕТИКА РОМАНТИЧНИХ ТВОРІВ Боротьба з нормативністю Двосвіття Психологізм Суб `єктивізм Контраст Романтична
символу, міфу

ЖАНРИ
Ліричні: елегія (любовна, цвинтарна, історична); послання (дружнє, любовне, умовне);
Ліро-епічні: драматична поема, “байронічна” поема, балада
Епічні: роман (історичний, сповідь, пригодницький); повість-казка, новела
Драматичні: романтична драма

КОНФЛІКТ:
герой-суспільство;
внутрішній

Имя файла: Зарубіжна-література-19-ст.-Доба-романтизму.pptx
Количество просмотров: 49
Количество скачиваний: 0