Комп'ютерна 3D-графіка

Содержание

Слайд 2

Що таке 3D-графіка та де її використовують?

3D-графіка — розділ комп'ютерної графіки,

Що таке 3D-графіка та де її використовують? 3D-графіка — розділ комп'ютерної графіки,
сукупність прийомів та інструментів, призначених для зображення об'ємних об'єктів.
Використання:
Архітектурна візуалізація;
Кінематограф;
Відеоігри;
Друкованій продукції;
Науці та промисловості.

Приклад 3D-графіки

Слайд 3

Архітектурна візуалізація

Архітектурна візуалізація – графічне відображення об’єкту або містобудівної ситуації в архітектурі.

Архітектурна візуалізація Архітектурна візуалізація – графічне відображення об’єкту або містобудівної ситуації в

Має певну інформативність і дозволяє якнайповніше уявити зовнішні характеристики майбутньої споруди.
Є ефективною формою демонстрації конкурсних проектів, створення презентацій в галузі проектування і будівництва.
Архітектурна візуалізація стала спеціальним напрямом в роботі архітекторів і 3D-дизайнерів.
Види візуалізації:
Ручна графіка- зображення, створені уручну з дотриманням принципів нарисної геометрії. Згодом можуть піддаватися комп'ютерній пост-обробці.
Комп'ютерна графіка- статична векторна або растрова графіка, анімація або панорамна візуалізація, що отримується в результаті розрахунку (рендерингу) комп'ютерної моделі об'єкта, що візуалізується, спеціальною програмою.

Приклад архітектурної візуалізації

Слайд 4

3D-графіка у відеоіграх

Відеогра передбачає створення графіки, звуків та внутрішньо-ігрових текстів.
Концепт-арти виконуються на

3D-графіка у відеоіграх Відеогра передбачає створення графіки, звуків та внутрішньо-ігрових текстів. Концепт-арти
папері або комп’ютері, зазвичай в кількох варіантах.
На основі концепт-артів художниками затверджуються і створюються двовимірні або тривимірні моделі персонажів, предмети та декорації, для цього художники працюють в програмах, призначених для роботи із графікою.

Тривимірні моделі персонажів

Слайд 5

Кіно і 3D

В кіноіндустрії тривимірна графіка використовується для:
Анімації об’єктів, персонажів;
Комп’ютерної генерації образів;
Створення

Кіно і 3D В кіноіндустрії тривимірна графіка використовується для: Анімації об’єктів, персонажів;
спецефектів.

Кадр із фільму: «Аватар»-

Кадр із М/ф: «Shrek»-

Слайд 6

Створення 3D-зображення

Для одержання тривимірного зображення на площині потрібні такі кроки:
Моделювання — створення

Створення 3D-зображення Для одержання тривимірного зображення на площині потрібні такі кроки: Моделювання
тривимірної математичної моделі сцени і об'єктів в ній.
Рендеринг (візуалізація) — побудова проекції відповідно до обраної фізичної моделі.
Виведення отриманого зображення на пристрій виведення — дисплей або принтер.

Модель Землі, на платформі: «Remix-3D»

Слайд 7

Моделювання

Сцена включає в себе кілька категорій об’єктів:
Геометрія- побудована за допомогою різних технік

Моделювання Сцена включає в себе кілька категорій об’єктів: Геометрія- побудована за допомогою
модель, наприклад будівля;
Матеріали- інформація про візуальні властивості моделі, наприклад колір стін і відбиває / заломлююча здатність вікон;
Джерела світла- налаштування напрямки, потужності, спектра освітлення
Віртуальні камери- вибір точки та кута побудови проекції;
Сили та дії- налаштування динамічних спотворень об'єктів, застосовується в основному в анімації;
Додаткові ефекти- об'єкти, що імітують атмосферні явища: світло у тумані, хмари, полум'я і пр.

Будинок, на платформі: «Remix-3D»

Слайд 8

Рендеринг

На цьому етапі математична (векторна) просторова модель перетворюється на пласку (растрову) картинку.

Рендеринг На цьому етапі математична (векторна) просторова модель перетворюється на пласку (растрову)

Існує декілька технологій візуалізації, часто комбінованих разом:
Z-буфер- використовується в «OpenGL» і «DirectX»;
Сканлайн— розрахунок кольору кожної точки картинки побудовою променя з точки зору спостерігача через уявний отвір в екрані на місці цього пікселя «в сцену» до перетину з першою поверхнею. Колір пікселя буде таким же, як колір цієї поверхні;
Трасування променів— те ж, що і сканлайн, але колір пікселя уточняється за рахунок побудови додаткових променів від точки перетину променя погляду;
Глобальне освітлення— розрахунок взаємодії поверхонь і середовищ у видимому спектрі випромінювання за допомогою інтегральних рівнянь.
Найпопулярнішими системами рендеринга є:
Mental ray;
V-Ray;
Corona Renderer.

Молекули — зразок зображення створене в програмі: «Rhinoceros 3D» і візуалізовано в: «V-Ray»

Слайд 9

ПЗ для роботи з 3D-графікою

Програмні пакети, що дозволяють створювати тривимірну графіку, дуже

ПЗ для роботи з 3D-графікою Програмні пакети, що дозволяють створювати тривимірну графіку,
різноманітні.
Останні роки стійкими лідерами в цій галузі є комерційні продукти: такі як:
«3ds Max»;
«Maya»;
«Lightwave 3D»;
«SoftImage XSI»;
«Sidefx Houdini»;
«Maxon Cinema 4D»;
«Rhinoceros 3D»;
«Zbrush»;
«Blender»- Вільне ПЗ.
Имя файла: Комп'ютерна-3D-графіка.pptx
Количество просмотров: 17
Количество скачиваний: 0