Компютерна графіка

Содержание

Слайд 2

06:58

Комп’ютерна графіка

Комп'ютерна графіка – область діяльності та результат такої діяльності, в

06:58 Комп’ютерна графіка Комп'ютерна графіка – область діяльності та результат такої діяльності,
якій комп'ютери використовуються як інструмент для створення зображень і для обробки візуальної інформації, отриманої з реального світу.

Види комп'ютерної графіки
відрізняються принципами формування та способ

Слайд 3

06:58

3D - тривимірна

2D - двовимірна

фрактальна

точка

лінія

трикутник

площина

векторна

растрова

тривимірна

Комп'ютерна графіка

Найменший елемент

06:58 3D - тривимірна 2D - двовимірна фрактальна точка лінія трикутник площина

Слайд 4

06:58

1. Растрова графіка

зображення представляє собою сітку пікселів або кольорових крапок (зазвичай прямокутну)

06:58 1. Растрова графіка зображення представляє собою сітку пікселів або кольорових крапок
на комп'ютерному моніторі, папері та інших пристроях відображення чи матеріалах

Слайд 5

06:58

Растр -
(от англ. raster) – представлення зображення в вигляді двовимірного масиву

06:58 Растр - (от англ. raster) – представлення зображення в вигляді двовимірного
точок (пікселів), впорядкованих в ряди та стовпці

Слайд 6

06:58

Характеристики растрового зображення

Кількість пікселів - розмір. Може вказуватися окремо кількість пікселів по

06:58 Характеристики растрового зображення Кількість пікселів - розмір. Може вказуватися окремо кількість
ширині і висоті (1024 × 768, 640 × 480, ...) або ж, рідко, загальна кількість пікселів (часто вимірюється в мегапікселях);

Слайд 7

06:58

011010110010 011101001110

Характеристики растрового зображення

Кількість пікселів - розмір. Може вказуватися окремо кількість пікселів

06:58 011010110010 011101001110 Характеристики растрового зображення Кількість пікселів - розмір. Може вказуватися
по ширині і висоті (1024 × 768, 640 × 480, ...) або ж, рідко, загальна кількість пікселів (часто вимірюється в мегапікселях);
кількість використовуваних кольорів або глибина кольору (ці характеристики мають наступну залежність: N = 2k, де N - кількість кольорів, а k – глибина кольору);

24 b

24-бітний Truecolor - колір використовує по 8 біт для червоної, синьої та зеленої складових, 28 = 256 різних варіанти представлення кольору для кожного пікселя, всього 16 777 216 кольорів (256×256×256 ? 224)

4-бітный колір (24 = 16 кольорів)

8-бітный колір (28 = 256 кольорів)

01101001

1001

Слайд 8

06:58

Характеристики растрового зображення

Кількість пікселів - розмір. Може вказуватися окремо кількість пікселів по

06:58 Характеристики растрового зображення Кількість пікселів - розмір. Може вказуватися окремо кількість
ширині і висоті (1024 × 768, 640 × 480, ...) або ж, рідко, загальна кількість пікселів (часто вимірюється в мегапікселях);
кількість використовуваних кольорів або глибина кольору (ці характеристики мають наступну залежність: N = 2k, де N - кількість кольорів, а k – глибина кольору);
Розділова здатність – довідкова величина, що говорить про рекомендований розмір піксела зображення. Вимірюється в кількості елементів на одиницю довжини – dpi, ppi, lpi, …

300 ppi

72 ppi

Слайд 9

06:58

Характеристики растрового зображення

Кількість пікселів - розмір. Може вказуватися окремо кількість пікселів по

06:58 Характеристики растрового зображення Кількість пікселів - розмір. Може вказуватися окремо кількість
ширині і висоті (1024 × 768, 640 × 480, ...) або ж, рідко, загальна кількість пікселів (часто вимірюється в мегапікселях);
кількість використовуваних кольорів або глибина кольору (ці характеристики мають наступну залежність: N = 2k, де N - кількість кольорів, а k – глибина кольору);
Розділова здатність – довідкова величина, що говорить про рекомендований розмір піксела зображення. Вимірюється в кількості елементів на одиницю довжини – dpi, ppi, lpi, …
Колірний простір (колірна модель) - RGB, CMYK, XYZ, YCbCr та ін.

Слайд 10

06:58

Растрова графіка

Переваги
Растрова графіка дозволяє створити (відтворити) практично будь-який малюнок, незалежно від складності.
Поширеність

06:58 Растрова графіка Переваги Растрова графіка дозволяє створити (відтворити) практично будь-який малюнок,
– растрова графіка використовується практично скрізь: від маленьких значків до плакатів.
Висока швидкість обробки складних зображень, якщо не потрібно масштабування.
Растрове представлення зображення природно для більшості пристроїв введення-виведення графічної інформації (монітори, матричні та струменеві принтери, цифрові фотоапарати, сканери.)
Недоліки
Великий розмір файлів з простими зображеннями.
Неможливість ідеального масштабування.
Неможливість виводу на плоттер.

Слайд 11

06:58

Основний недолік растрової графіки:
збільшення зображення призводить до ефекту пікселізації

06:58 Основний недолік растрової графіки: збільшення зображення призводить до ефекту пікселізації

Слайд 12

06:58

Формати растрової графіки

.png

.pcx

.tiff

.raw

06:58 Формати растрової графіки .png .pcx .tiff .raw

Слайд 13

06:59

ретушування, реставрація фотографій;
створення і обробка фотомонтажу;
оцифровка фотоматеріалів за допомогою

06:59 ретушування, реставрація фотографій; створення і обробка фотомонтажу; оцифровка фотоматеріалів за допомогою
сканування (зображення виходять в растровому вигляді)

Застосування растрової графіки

Слайд 14

06:59

Paint
Adobe PhotoShop
GIMP
Corel PhotoPaint
Photostyler
Picture Publisher
Painter
Fauve Matisse
Corel Paint Shop Pro
Скріншот

Програми для роботи

06:59 Paint Adobe PhotoShop GIMP Corel PhotoPaint Photostyler Picture Publisher Painter Fauve
з растровою графікою

Слайд 16

06:59

2. Векторна графіка

Векторна графіка – спосіб представлення об'єктів і зображень в комп'ютерній

06:59 2. Векторна графіка Векторна графіка – спосіб представлення об'єктів і зображень
графіці, заснований на використанні геометричних примітивів, таких як точки, лінії, сплайни і багатокутники.

Слайд 17

06:59

Сучасні комп'ютерні монітори відтворюють інформацію в растровому форматі. Для відображення векторного формату

06:59 Сучасні комп'ютерні монітори відтворюють інформацію в растровому форматі. Для відображення векторного
на растровому моніторі застосовуються перетворювачі, програмні чи апаратні, вбудовані в відеокарту.

Існує вузький клас пристроїв, орієнтованих виключно на відображення векторних даних. До них відносять монітори з векторною розгорткою, графобудівники, а також деякі типи лазерних проекторів.

Векторна графіка

Слайд 18

06:59

Примітиви векторної графіки

Прямі лінії;
Ломані лінії;
Багатокутники;
Кола та еліпси;
Криві Без'є;

06:59 Примітиви векторної графіки Прямі лінії; Ломані лінії; Багатокутники; Кола та еліпси;

Текст (в деяких комп'ютерних шрифтах, таких як TrueType, кожна літера створюється з кривих Без'є).
Цей перелік неповний.

Заливка

Вузли

Сегменти

Слайд 19

06:59

Векторний рисунок уявляє собою сукупність примітивів, з кожним елементом векторного рисунку можна

06:59 Векторний рисунок уявляє собою сукупність примітивів, з кожним елементом векторного рисунку можна працювати окремо
працювати окремо

Слайд 20

06:59

Перетворення об'єктів векторної графіки

Векторні графічні редактори дозволяють обертати, переміщувати, відбивати, розтягувати, скошувати,

06:59 Перетворення об'єктів векторної графіки Векторні графічні редактори дозволяють обертати, переміщувати, відбивати,
виконувати різні перетворення об'єктів, комбінувати примітиви в більш складні об'єкти.

Більш складні перетворення містять операції на замкнутих фігурах: об'єднання, доповнення, перетин і т. і.
Векторна графіка ідеальна для простих чи складних малюнків, які не потребують в фотореалізму.

Слайд 21

06:59

Способи збереження примітивів векторної графіки

Наприклад, для повного опису кола радіуса r необхідно

06:59 Способи збереження примітивів векторної графіки Наприклад, для повного опису кола радіуса
зберігати дані:
радіус r ;
координати центру кола;
колір і товщина контуру;
колір заповнення.

Криві другого порядку
х2+а1у2+а2ху+а3х+а4у+а5=0

Криві третього порядку
х3+а1у3+а2х2у+а3ху2+а4х2+а5у2+а6ху+а7х+а8у+а9=0

Криві Без'є

Слайд 22

06:59

Переваги та недоліки векторної графіки

Переваги
Об'єм файлу не залежить від розміру малюнка;
Можна нескінченно

06:59 Переваги та недоліки векторної графіки Переваги Об'єм файлу не залежить від
збільшувати фігуру, вона залишається гладкою, з рівним краєм;
При збільшенні чи зменшенні об'єктів товщина ліній може бути постійною;
Параметри об'єктів зберігаються та можуть бути змінені. Це означає, що переміщення, масштабування, обертання, заповнення і т. і. не погіршать якості малюнка.
Недоліки
Не всякий об'єкт може бути легко зображений у векторному вигляді;
Потрібний об'єм пам'яті и часу на відображення залежить від числа об'єктів та їх складності.
Перевід векторної графіки в растрову достатньо простий, але зворотне перетворення неможливе.

Слайд 23

06:59

Програми для роботи з векторною графікою

Corel Draw
Adobe Illustrator
AutoCAD AutoDesk,
Micrografx Designer,
Macromedia FreeHand,
Visio.

06:59 Програми для роботи з векторною графікою Corel Draw Adobe Illustrator AutoCAD

Слайд 24

06:59

Застосування векторної графіки

для створення вивісок, етикеток, логотипів, емблем та ін. символьних зображень;
для

06:59 Застосування векторної графіки для створення вивісок, етикеток, логотипів, емблем та ін.
побудови креслень, діаграм, графіків, схем;
для мальованих зображень з чіткими контурами, які не мають багатого спектру відтінків кольорів.

Слайд 25

06:59

Порівняння векторної та растрової графіки

06:59 Порівняння векторної та растрової графіки

Слайд 26

06:59

3. Фрактальна графіка

Математичною основою фрактальної графіки є фрактальна геометрія. В основу метода

06:59 3. Фрактальна графіка Математичною основою фрактальної графіки є фрактальна геометрія. В
побудови зображень покладено принцип наслідування від так званих «батьків» геометричних властивостей об'єктів - наслідників

Слайд 27

06:59

Поняття фрактал, фрактальная геометрія и фрактальная графіка, з'явилися в кінці 70-х, сьогодні

06:59 Поняття фрактал, фрактальная геометрія и фрактальная графіка, з'явилися в кінці 70-х,
активно використовують математики и комп'ютерні художники.
Слово фрактал утворено від латинського «fractus» і в перекладі означає «складається з фрагментів».
Воно було запропоновано математиком Бенуа Мандель-Бротом в 1975 році 

Фрактальна графіка

Фрактал — це нескінченна самоподібна геометрична фігура, кожний фрагмент якої повторюється при зменшенні масштабу

Слайд 28

06:59

Фракталом є структура, що складається з частин, які в якому-то сенсі подібні

06:59 Фракталом є структура, що складається з частин, які в якому-то сенсі
цілому.
Об'єкт називають самоподібним, коли збільшені частина об'єкту схожі на сам об'єкт та один на одного. В простішому випадку невелика частина фрактала містить інформацію про весь фрактал.

Фрактальна графіка

Слайд 29

06:59

racplanet 4.0
Art Dabbler
Ultra Fractal
Fractal Explorer
ChaosPro
Apophysis
Mystica

Програми

06:59 racplanet 4.0 Art Dabbler Ultra Fractal Fractal Explorer ChaosPro Apophysis Mystica
для роботи з фрактальною графікою

*.pov;
*.frp;
*.frs;
*.fri;
*.fro;
*.fr3,
*.fr4
и др.

Слайд 31

06:59

4. Тривимірна графіка

06:59 4. Тривимірна графіка

Слайд 32

06:59

Тривимірна графіка (3D, 3 Dimensions) — розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів та

06:59 Тривимірна графіка (3D, 3 Dimensions) — розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів
інструментів
(програмних, та апаратних), призначених для зображення
об'ємних об'єктів.

Тривимірна графіка

Слайд 33

06:59

Тривимірне зображення на площині відрізняється від двомірного тим, що містить побудову геометричної

06:59 Тривимірне зображення на площині відрізняється від двомірного тим, що містить побудову
проекції тривимірної моделі сцени на площину (напр. екран комп'ютера) за допомогою спеціалізованих програм. При цьому модель може як відповідати об'єктам з реального світу (автомобілі, будівлі, ураган, астероїд), так і бути повністю абстрактною (проекція четырьохвимірного фракталу).

Слайд 34

06:59

Для отримання тривимірного зображення на площині виконують наступні кроки:
моделювання — створення

06:59 Для отримання тривимірного зображення на площині виконують наступні кроки: моделювання —
тривимірної математичної моделі сцени та об'єктів в ній.
рендеринг (візуалізація) — побудова проекції відповідно обраної фізичної моделі.
вивід отриманого зображення на монітор або принтер.

Слайд 35

06:59

В тривимірній комп'ютерній графіці всі об'єкти звичайно представляються як набір плоскостей (поверхонь

06:59 В тривимірній комп'ютерній графіці всі об'єкти звичайно представляються як набір плоскостей
чи часток).
Мінімальну поверхню називають полігоном.

Тривимірна графіка

Слайд 36

06:59

Сцена (віртуальний простір моделювання) містить в собі кілька категорій об'єктів:

1. Геометрія (побудована

06:59 Сцена (віртуальний простір моделювання) містить в собі кілька категорій об'єктів: 1.
за допомогою різних технік модель, наприклад будинок);

Тривимірна графіка

Слайд 37

06:59

2. Матеріали (інформація про візуальні властивості моделі, наприклад колір стін та здатність

06:59 2. Матеріали (інформація про візуальні властивості моделі, наприклад колір стін та
вікон відбивати чи переломлювати світло)
3. Джерела світла (настройки напрямку, потужності, спектру освітлення)

Слайд 38

06:59

4. Віртуальні камери (вибір точки і кута побудови проекції)

06:59 4. Віртуальні камери (вибір точки і кута побудови проекції)

Слайд 39

06:59

5. Сили та впливи (настройки динамічних викривлень об'єктів, застосовується в основному в

06:59 5. Сили та впливи (настройки динамічних викривлень об'єктів, застосовується в основному
анімації)
6. Додаткові ефекти (об'єкти, які імітують атмосферні явища: світло в тумані, хмари, полум'я та ін.)

Задача трьохвимірного моделювання — описати ці об'єкти та розташувати їх в сцені за допомогою геометричних перетворень у відповідності з вимогами до наступного зображення.

Слайд 40

06:59

Комерційні програми:
Autodesk 3ds Max
Maya
Newtek Lighware
Softimage XSI
Sidefx Houdini
Rhinoceros 3D
Cinema 4D
Moho
ZBrush
Вільно розповсюджувані

06:59 Комерційні програми: Autodesk 3ds Max Maya Newtek Lighware Softimage XSI Sidefx
програми: Blender, K-3D и Wings3D

Програмне забезпечення для тривимірної графіки

Слайд 41

06:59

3D-графіка знайшла застосування в багатьох сферах. Це:
Моделювання в промисловості;
Кінематографія;

06:59 3D-графіка знайшла застосування в багатьох сферах. Це: Моделювання в промисловості; Кінематографія;

Моделювання ландшафту, будинків и інтер'єрів;
Медицина;
Археологія;
Реклама;
Комп'ютерні ігри.

Застосування тривимірної графіки

Слайд 42

06:59

Наприклад, програма Autodesk 3ds Max підтримує імпорт файлів в форматах програм 3D

06:59 Наприклад, програма Autodesk 3ds Max підтримує імпорт файлів в форматах програм
Studio 4.0 (3DS, PRJ и SHP), Adobe Illustrator, StereoLithography (STL) и в форматі DXF програми AutoCAD, а експорт – в форматах 3D Studio 4.0, ASE, DXF, STL та в форматі WRL.

Формати файлів тривимірної графіки

Слайд 43

06:59

Такі відомі компанії, як Adobe Systems, ATI Technologies, Boeing, Intel, Microsoft та

06:59 Такі відомі компанії, як Adobe Systems, ATI Technologies, Boeing, Intel, Microsoft
Hewlett-Packard, на конференції 3D Industry Forum оголосили про підтримку ідеї розробки універсального формату файлів для тривимірної графіки. Цей формат отримав назву Universal 3D (U3D).
Мета - зробити тривимірну графіку більш доступною для самих широких верств користувачів.

Формати файлів тривимірної графіки

Слайд 45

64x64

100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100
100100101001001010010010100

RGB

YCbCr

1001001010010
1010010010100
1001001010010
1001001010010
1010010010100
1010010010100
1001001010010
1010010010100
1001001010010
1001001010010
1010010010100
1010010010100

Трансформація кольорового простору із стиском

8x8

Опис формату JPEG

64x64 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100 100100101001001010010010100

Слайд 46

Y, Cb, Cr - канали

Y, Cb, Cr - канали

Слайд 47

Дискретне косинусне перетворення (DCT)

Исходная матрица
8х8

Вычитаем из каждого элемента128

Умножаем на матрицу
DCT

Дискретне косинусне перетворення (DCT) Исходная матрица 8х8 Вычитаем из каждого элемента128 Умножаем на матрицу DCT

Слайд 48

Квантування з округленням

Матрица после DCT

Матрица квантования

Квантованная матрица
после округления

:

Квантування з округленням Матрица после DCT Матрица квантования Квантованная матрица после округления :

Слайд 49

Кодування послідовності

-26, -3, 0, -3, -2, -6, 2, -4, 1, -4, 1, 1, 5, 1, 2, -1,

Кодування послідовності -26, -3, 0, -3, -2, -6, 2, -4, 1, -4,
1, -1, 2, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0
Имя файла: Компютерна-графіка.pptx
Количество просмотров: 146
Количество скачиваний: 0