Портрети київської інтелектуальної еліти ХІХ ст. у розписах Софії Київської

Содержание

Слайд 4

І.М. Крамський. Портрет А.В. Прахова (1846 – 1910 рр.)

Невідомий художник. Портрет Ф.Г.

І.М. Крамський. Портрет А.В. Прахова (1846 – 1910 рр.) Невідомий художник. Портрет
Солнцева (1801 – 1892 рр.)

Слайд 5

" Блюсти за тем, чтобы очистка стен от штукатурки производилась с крайней

" Блюсти за тем, чтобы очистка стен от штукатурки производилась с крайней
осторожностью без повреждения древних фресок ...
Если бы во время открытия фресок пришлось пожертвовать позднейшими изображениями, написанными уже сверх штукатурки и забелки, то с них непременно должны быть сняты фотографии и копии..."

У 2006 р. у фондах Софійського заповідника було віднайдено архів А. Прахова по Кирилівській церкві. Це була знаменна подія бо відбулась у рік ювілею А. Прахова 160-ліття з народження та 90-річчя зі смерті митця.
У цьому році відмічаємо 175 річчя А. Прахова.

Слайд 6

Засновник Київської рисувальної школи М.І. Мурашко

Засновник Київської рисувальної школи М.І. Мурашко

Слайд 7

Фото І.Ф. Селезньова

Фото І.Ф. Селезньова

Слайд 8

Фото І.Ф. Селезньова (біля Селезньова художник Анрі Тулуз Лотрек)

Фото І.Ф. Селезньова (біля Селезньова художник Анрі Тулуз Лотрек)

Слайд 9

І. Селезньов. Вознесіння Ісуса Христа. Склепіння головної бані Кирилівської церкви

І. Селезньов. Вознесіння Ісуса Христа. Склепіння головної бані Кирилівської церкви

Слайд 10

І. Селезньов. Богоматір Оранта. Конха центральної апсиди Кирилівської церкви

І. Селезньов. Богоматір Оранта. Конха центральної апсиди Кирилівської церкви

Слайд 11

Монограма І. Селезньова. Виявлена під час останніх реставраційних робіт у куполі Кирилівської

Монограма І. Селезньова. Виявлена під час останніх реставраційних робіт у куполі Кирилівської церкви
церкви

Слайд 12

Кирилівська церква. М. Врубель. Зішестя Святого Духа на апостолів. Олійний живопис. 1884

Кирилівська церква. М. Врубель. Зішестя Святого Духа на апостолів. Олійний живопис. 1884 р.
р.

Слайд 13

М. Врубель.
Апостол Лука (праворуч). Деталь композиції «Зішестя Святого Духа на апостолів». В

М. Врубель. Апостол Лука (праворуч). Деталь композиції «Зішестя Святого Духа на апостолів».
образі апостола – портретні риси М. Врубеля. 1884 р.

М. Врубель. Автопортрет. 1904 р.

Слайд 14

О. Мурашко.
Портрет А. Прахова.

О. Мурашко. Портрет А. Прахова.

Слайд 15

І.Ф. Селезньов. Стрітення. Олійний живопис ХІХ ст. Північна стіна центральної нави Софійського

І.Ф. Селезньов. Стрітення. Олійний живопис ХІХ ст. Північна стіна центральної нави Софійського собору. 1894 р.
собору. 1894 р.

Слайд 16

І.Ф. Селезньов. Хрещення Ісуса Христа. Олійний живопис ХІХ ст. Південна стіна центральної

І.Ф. Селезньов. Хрещення Ісуса Христа. Олійний живопис ХІХ ст. Південна стіна центральної
нави Софійського собору. 1894 р.

Слайд 17

Приклади приглушеного, «затюканого» олійного живопису у давніх пам’ятках.

Приклади приглушеного, «затюканого» олійного живопису у давніх пам’ятках.

Слайд 18

Науково-реставраційна та Вчена рада Національного заповідника «Софія Київська» Порядок денний: Відкриття з-під тиньку

Науково-реставраційна та Вчена рада Національного заповідника «Софія Київська» Порядок денний: Відкриття з-під
ХХ ст. живопис І.Ф. Селезньова у Софійському соборі (2009 р.)

Слайд 19

І. Селезньов. Хрещення Ісуса Христа. Олійний живопис. 1894 р.

І. Селезньов. Хрещення Ісуса Христа. Олійний живопис. 1894 р.

Слайд 20

І. Селезньов. Хрещення Ісуса Христа.
Частина композиції

І. Селезньов. Хрещення Ісуса Христа. Частина композиції

Слайд 23

Протоієрей Софійського собору (1868 – 1896)
П.Г. Лебединцев прототип старця з

Протоієрей Софійського собору (1868 – 1896) П.Г. Лебединцев прототип старця з композиції «Хрещення Ісуса Христа»
композиції «Хрещення Ісуса Христа»

Слайд 24

М. Врубель Апостол Іоанн. Прототип П. Лебединцев.
Композиція «Зішестя Святого Духа на

М. Врубель Апостол Іоанн. Прототип П. Лебединцев. Композиція «Зішестя Святого Духа на
апостолів». Олія ХІХ ст. 1884 р.

Слайд 25

Протоієрей Софійського собору (1868 – 1896) П.Г. Лебединцев прототип старця з композиції

Протоієрей Софійського собору (1868 – 1896) П.Г. Лебединцев прототип старця з композиції «Хрещення Ісуса Христа»
«Хрещення Ісуса Христа»

Слайд 26

Темно-блакитна накидка – талліт – один з обов’язкових атрибутів вбрання вчених людей

Темно-блакитна накидка – талліт – один з обов’язкових атрибутів вбрання вчених людей
в талмудичну епоху. Образ поважного єврейського ученого асоціюється з першим вчителем І. Селезньова М.І. Мурашком.

Слайд 27

І. Селезньов. Образ знавця талмуду з композиції «Хрещення Ісуса Христа»

Портрет

І. Селезньов. Образ знавця талмуду з композиції «Хрещення Ісуса Христа» Портрет М. Мурашка
М. Мурашка

Слайд 28

НАПИС НА ЕТИКЕТЦІ:
Невідомий художник
Портрет М. Мурашка
1897 р. НХМУ

З протоколу Науково-методичної ради НХМУ

НАПИС НА ЕТИКЕТЦІ: Невідомий художник Портрет М. Мурашка 1897 р. НХМУ З
від 04 вересня 2014 р. дізнаємося наступне: «Авторство І.Ф.Селезньова було встановлене С.Й.Рябічевою близько 1986 року і зафіксоване в Науковій картці твору. Підстава: даний портрет був опублікований самим портретованим в «Воспоминаниях старого учителя» (с.12), як твір І.Ф.Селезньова. В інвентарній документації зміна атрибуції з невідомих причин зафіксована не була.

І. Селезньов. Портрет М. Мурашка. 1894 р.

Слайд 30

І. Селезньов. «Стрітення». Північна стіна головного нефа Софійського собору

І. Селезньов. «Стрітення». Північна стіна головного нефа Софійського собору

Слайд 31

Чудотворна ікона Святого Миколи Мокрого; ікони на тему врятування немовляти з вод

Чудотворна ікона Святого Миколи Мокрого; ікони на тему врятування немовляти з вод Дніпра
Дніпра

Слайд 32

Сюжет рятування немовляти з вод Дніпра святим Миколою Мокрим прислужився для написання

Сюжет рятування немовляти з вод Дніпра святим Миколою Мокрим прислужився для написання софійської композиції «Стрітення»
софійської композиції «Стрітення»

Слайд 33

Прикладом для написання престолу та ківорію Єрусалимського храму у софійській композиції І.

Прикладом для написання престолу та ківорію Єрусалимського храму у софійській композиції І.
Селезньова «Стрітення», стала мозаїка ХІ ст. з вівтаря Софійського собору

Слайд 34

Протоієрей Софійського собору (1868 – 1896)
П.Г. Лебединцев - прототип старця Симеона

Протоієрей Софійського собору (1868 – 1896) П.Г. Лебединцев - прототип старця Симеона у софійській композиції «Стрітення»
у софійській композиції «Стрітення»

Слайд 35

Київський меценат Микола Терещенко став прототипом для написання образу святого Йосифа у

Київський меценат Микола Терещенко став прототипом для написання образу святого Йосифа у
софійській композиції І. Селезньова «Стрітення»

Слайд 36

І. Ф. Селезньов. Автор композицій «Хрещення Ісуса Христа» та «Стрітення» у головному

І. Ф. Селезньов. Автор композицій «Хрещення Ісуса Христа» та «Стрітення» у головному
нефі Софійського собору, який працював там завдяки запрошенню А. Прахова.
Имя файла: Портрети-київської-інтелектуальної-еліти-ХІХ-ст.-у-розписах-Софії-Київської.pptx
Количество просмотров: 32
Количество скачиваний: 0