Содержание
- 2. План 1.Біографічні відомості. 2.Становлення філософських поглядів. 3.Аналіз філософських творів. 4.Доля творчої спадщини Сковороди.
- 3. 1.Біографічні відомості. Григорій Савич Сковорода народився 3 грудня 1722 р. в с.Чорнухах Лубенського полку на Полтавщині,в
- 4. Бери вершину і матимеш середину. В 1734-1753р. З перервами навчався в Києво-Могилянській академії.Протягом кількох років юнак
- 5. З усіх утрат втрата часу найтяжча. Залишивши капелу,Сковорода зному повернувся до навчання в академії,а в 1745р.
- 6. Більше думай і тоді вирішуй. Сковорода рішуче відкинув вимоги наставників семінарії дотримуватися існуючої традиції.Після цього йому
- 7. З видимого пізнавай невидиме. Майже рік він провів у Троїце- Сергієвській лаврі,поповнюючи свої знання в бібліотеці.Після
- 8. Не розум від книг, а книги від розуму створились.
- 9. Життя наше- це подорож,а дружня бесіда-це візок,що полегшує мандрівникові дорогу. Подальше життя письменника і філософа пов”язане
- 10. Той розуміє юність, хто розуміє старість. Через вільнодумство і розбіжність у переконаннях з наставниками колегіума та
- 11. 2.Становлення філософських поглядфв Сковороди. Видатний філософ завершує тривалий історичний період розвитку філософії на Украні,яка була наслідком
- 12. Настуний, весело освітлиний день-плід учорашнього, так само як доба старість-нагорода гарно юності. на філософських поглядах Сковороди
- 13. То навіть добре, що Діоген був приречений на заслання: там він узявся до філософії. У творах
- 14. Як ліки не завжди приємні, так і істина буває сувора. В розв”язанні морально-етичних проблем для українського
- 15. Всяка їжа і пиття смачні й корисні, але треба знати час, місце і міру. Осмислюючи проблеми
- 16. Щасливий, той хто мав змогу знайти щасливе життя. Але щасливий той хто може ним користуватись. Проте
- 17. 3.Філософське вчення Сковороди.
- 18. Не все те недійсне, що недосяжне дитячому розумові. Сковорода сприйняв ідеали філософії гуманізму і просвітительства, віру
- 19. Без бажання все важке, навіть найлегше. Важливу роль в цьому відіграло його навчання в Києво-Могилянській академії,
- 20. Онтологічною основою вчення Сковороди є концепція трьох світів:
- 21. Всі світи складаються з двох натур:
- 22. Тінь яблуні не заважє. Визначаючи мінливість зовнішньої природи, мислитель стверджує ідею вічності внутрішньої матерії, яку пантеїстично
- 23. 4.Аналіз філософських творів. В центрі філософських пошуків Грирогія Сковороди є людина.Людна як твердить Сковорода, не тримтячи
- 24. Не називай солодким те що породжує гіркоту. Про це йдеться в філософському творі “Вхідні двірі до
- 25. Нова людина має і нову мову. Якось Наркіс побачив у річці своє відображення і закохався в
- 26. Тінь яблуні не заважає. У творі “Наркіс. Розмова про те, взнай себе” Сковорода посвоєму прочитав античну
- 27. Більше думай і тоді вирішуй. У “розмові п”ти подорожніх про істинне щастя в житті” Філософ утверджує
- 28. Хіба розумно чинить той,хто, починаючи довгий шлях,в ході не дотримує міри? Про значення споріднено праці в
- 29. Вода без риби, повітря без пташок,час без людей бути не можуть. Пошуком “нетлінної істини” людського щастя,утвердженням
- 30. Сова і дрізд Тільки побачили Сову пташки, як почали її навипередки скубати. -І не прориває вас
- 31. О,коли б змога писати так само багато, як і мислити. -Анітрохи,-відповіла та.-Вони й поміж себе завжди
- 32. Пси В селі у госпдаря жили два пси.Довелося якось повз ворота проїздити незнайомцеві.Один пес вискочив,погавкав,доки чоловік
- 33. Сила:Розумний чоловік знає,що ганити, а дурний базікає без пуття. -Що ж ти з цьго маєш?- спитав
- 34. Баба та гончар Баба купувала горщики.Любощі молодих літ ще й тоді їй згадувалися. -Почому сей гарненький?
- 35. Не за обличчям судять, а за серецем. Баба хоч мала непоганий смак, однак нічого на те
- 36. Добрий розум робить легким будь-який спосіб життя. В кожній з цих байок закладиний гдибоко філософський зміст.Який
- 37. 5.Розуміння мистецтва. Розуміння мистецтва у Сковороди випливає з теорії “сродності”. До художніх творів, як і до
- 38. Любов виникає з любові; коли хочу щоб мене любили,я сам перший люблю. Важливою ознакою справжнього мистецтва
- 39. Все минає, але любов після всього зостається. Для живопису і для музики, як і для всякого
- 40. Мистецтво безсмертне.Особливо мистецтво виживати. Визначаючи мистецтво з погляду спорідненої праці, Сковорода робить висновок, що справжньомю митцеві
- 41. А це означає, що умовою насолодою працею є відповідність природнім властивостям.І в усіх науках, як і
- 42. Чи не дивно, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий. На думку Сковороди,
- 43. Мистецво завжди містить у собі момент символіки у співвідношенні знаку і значення в художньому образі.Цей символізм
- 44. витлумачення образів світу, даного у відчуттях, та світу,створеного фантазією. Мистецтво писати передує мистецтву мислити.
- 45. Моральне значення законів природи він бачить в усвідомленні того, що видимість не становить сутності речей, а
- 46. 4.Доля творчої спадщини Сковороди.
- 47. Твори Сковороди, залишаючись в рукописах і списках, за життя автора були відомі досить обмеженому колу читачів.Окремі
- 48. У наступний час здійснювався процес зібрання та опису його творчої спадщини, публікації окремих творів.Протягом 19ст.дослідників переважно
- 49. Проте з дожовтневих діячів лише І.Франко зумів визначити місце Сковороди в історії нашої духовної культури.Він справедливо
- 51. Скачать презентацию