Слайд 2СТИЛЬ БАРОКО (ВІД ПОРТ. BARROCO ІСП. BARRUECO ТА ФР. BAROQUE - ПЕРЛИНА
НЕПРАВИЛЬНОЇ ФОРМИ) - СТИЛЬ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ НА ПОЧАТКУ XVII СТ. - КІНЦЯ XVIII CТ., ЦЕНТРОМ ЯКОГО БУЛА ІТАЛІЯ. ХАРАКТЕРНІ РИСИ БАРОКО: - МАСШТАБНІСТЬ, ТЯЖІННЯ ДО ВЕЛИКИХ МІСЬКИМ І САДОВО-ПАРКОВИМ АНСАМБЛЯМ, ДЕ ВОЄДИНО ЗЛИВАЮТЬСЯ АРХІТЕКТУРА, СКУЛЬПТУРА І ЖИВОПИС, КОНТРАСТНІСТЬ, ВЕЛИКА КІЛЬКІСТЬ ДЕКОРУ, - НАПРУЖЕНІСТЬ, ДИНАМІЧНІСТЬ ОБРАЗІВ, - ПРАГНЕННЯ ДО ВЕЛИЧІ І ПИШНОСТІ, ПРАГНЕННЯ ДО ІЛЮЗОРНИХ ЕФЕКТІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОСТОРУ ІНТЕР'ЄРУ (ЗБІЛЬШЕННЯ РОЗМІРІВ ПРИМІЩЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ ДЗЕРКАЛ, ВИСОТИ ЗАЛІВ ЗАВДЯКИ МАЛЬОВНИЧИМ ПЛАФОНАМ, ЯКІ МАЮТЬ СКЛАДНЕ РІШЕННЯ ПЕРСПЕКТИВИ); - ПОЄДНАННЯ РЕАЛЬНОСТІ І ІЛЮЗІЇ, ЗЛИТТЯ МИСТЕЦТВ (ОПЕРА, КУЛЬТОВА МУЗИКА, ОРАТОРІЯ);
Слайд 3АРХІТЕКТУРА УКРАЇНСЬКОГО БАРОКО
Нові оригінальні ідеї європейського бароко знайшли своє відображення в українському
мистецтві. З'явився стиль бароко в Україні в XVII –XVIII ст. За стильовим особливостям українське зодчество XVII ст. можна розділити на 2 архітектурні школи: західну і східну. Західна школа була орієнтована на застосування художніх прийомів західноєвропейського мистецтва. Для західної архітектури того часу характерними елементами є стіни, багато прикрашені різьбленими карнизами, пілястрами, вишуканою ліпниною і скульптурними постатями. Головний вхід зазвичай прикрашався фронтоном і колонами з боків. Одним з перших будівель стилю бароко, був єзуїтський костел Петра і Павла у Львові, побудований в 1610-1630рр. Б. Меретином. Архітектура українського бароко
Слайд 4Собор Святого Юра у Львові (1744 – 1762 рр.) є приголомшливим греко-католицьким
собором. Його по праву вважають перлиною українського бароко. Архітектор Бернард Меретин. Головний фасад будівлі прикрашений дивовижними скульптурами знаменитого скульптора Йоганна Пінзеля. В інтер'єрі розміщені скульптурні твори М. Філевича і С.Фесінгера.
Слайд 5До стилю бароко належить Каплиця Боїмів. Вона була збудована архітектором і скульптором
А. Бемер, як склеп в1609 – 1617рр. для купецької родини Боїмів. Купол каплиці Боїмів прикрашений скульптурами пророків, святих і ангелів.
Слайд 6Живопис України. Портрет. Крім традиційного релігійного живопису, з кінця XVII ст. в
Україні почала розвиватися живопис світська, провідне місце в якій займав жанр портрета. Художня мова відтворення портретного образу переплітав ідеї бароко і українські національні традиції. Портретами царів, князів, гетьманів прикрашали стіни церков і соборів. Так, в Успенському соборі Києво-Печерської лаври є галерея портретів видатних особистостей. Для портретів значною козацької старшини і духовенства характерні традиційність пози, пишні шати, декоративна драпіровка тканин і одягу, наявність атрибутів - жезла, розп'яття, книги, герба та ін.
Слайд 7Богдан Хмельницький (1595 - 1596рр.) - український військовий, політичний та державний діяч.
Гетьман Війська Запорозького, очільник Гетьманату ( 1648-1657рр.). Невідомому авторові цього твору вдалося втілити узагальнений образ народного героя, якому притаманні такі риси, як гідність, розум, простота. Невідомий автор XVII ст. Портрет Богдана Хмельницького.
Слайд 8Невідомий художник Портрет Григорія Гамалії Одним з найкращих портретів XVIIст. є портрет
знатного військового товариша Григорія Гамалі. Гамалія у червоно-вишневому жупані та золотавому плащі – наче веселий, хоробрий козак з народної картинки «Козак-бандурист» і одночасно – випещений, звиклий до широкого життя пан. Його широкі плечі, товста шия, низьке чоло підтверджують, що предок полковника дістав своє прізвисько за надзвичайну фізичну силу («гамалія» турецькою – «вантажник»). І в той же час нервові пальці, тонкі зігнуті брови та маленькі губи створюють неповторний індивідуальний образ. В портреті помітне прагнення до імпозантності пози, небуденного оточення. Портрет воєначальника Григорія Гамалії знаходиться в Київському музеї українського мистецтва і належить до українського бароко.
Слайд 9ЖИВОПИС УКРАЇНИ. ПОРТРЕТ.
Портрет В. Вишневецької
Портрет полковника С. Сулими
Портрет М. Миклашевського