Қытай диетотерапиясы негіздері.Макробиотиканың негізгі ұстанымдары.Сауықтыру тамақтануының Аювердальдық негіздері

Содержание

Слайд 2

Жоспары:

Қытай диетологиясының негіздері. 5 элемент жүйесімен тамақтану. Қытай диетологиясының негізгі міндеті.

Жоспары: Қытай диетологиясының негіздері. 5 элемент жүйесімен тамақтану. Қытай диетологиясының негізгі міндеті.
Макробиотика. Макробиотиканың негізгі ұстанымдары. Макробиотикалық тамақтанудың оң мен терісі.
Джоржа Осава мен оның шәкірті Мичио Кушиннің тамақтану туралы оқуларының ұстанымдары.
Сауықтыру тамақтануының Аюрведалық негіздері.Үш негізгі дошалар: Вата, Питта және Капха.
Аюрведалық тамақтану жүйесінің негізгі ұстанымдары. Диетаның мәні.
Вата доша бойынша тамақтану (диета, тамақтану тәртібі).
Питта доша бойынша тамақтану (диета, тамақтану тәртібі).
Капха доша бойынша тамақтану (диета, тамақтану тәртібі).

Слайд 3

Қытай диетотерапиясы – ол тек тағамтану туралы ғылым ғана емес ол

Қытай диетотерапиясы – ол тек тағамтану туралы ғылым ғана емес ол шығыс
шығыс философиясымен сәйкес салауатты өмір салтын ұстану мен қатар ұзақ өмір сүру түсінігін құрайды. Ұтымды тамактану үшін ең негізгі ұстаным болып, ең бірінші адам өзін-өзі тани білуі қажет. Яғни адам өзін-өзі толықтай танып білгенде ғана өз организіміне не қажет екенін біле алады. Өйткені қытай диетотерапиясының негізгі ережесі шығыс философиясына сәйкес «Барлық зат өз деңгейіне сәйкес болуы қажет»!

Басқаларды тани білген адам білімді, Өзін-өзі тани білген адам ақылды.
(Лао-Цзы)

Слайд 4

Қытай елінде тағамтану
2 топқа бөлінеді:

Қытай елінде тағамтану 2 топқа бөлінеді:

Слайд 5

Макробиотикалық тамақтану немесе монастырлар диетасын No7 батыс әлеміне жапондық американдық Джордж Озава

Макробиотикалық тамақтану немесе монастырлар диетасын No7 батыс әлеміне жапондық американдық Джордж Озава
«Дзен Макробиотиктер» кітабында ұсынды
МАКРОБИОТИКА - бұл Дзен-буддалық монастырьларда дұрыс тамақтанудың іргелі ғылымы, ол жоғары заң күшіне ие.
MACROBIOTICS грек тілінен аударғанда «ҮЛКЕН ӨМІР», яғни толық, ұзақ және бақытты өмір дегенді білдіреді.

Макробиотикалық тамақтану

Слайд 6

Макробиотиканың ұстанымдары.

Макробиотиктер ( ежелгі грекше μακρóς - үлкен, βιοτικóς - өмір) -

Макробиотиканың ұстанымдары. Макробиотиктер ( ежелгі грекше μακρóς - үлкен, βιοτικóς - өмір)
Джордж Осава негізін қалаған және даосизм идеяларын қамтитын тамақтану туралы ілім . Оқыту кез-келген тағамда инь мен ян энергиясының екі түрі болатындығын , бірақ кейбір тағамдарда ғана инь мен ян бір-бірімен тепе-теңдікте болатындығын айтады . Макробиотиктер денсаулықты сақтау үшін тұрғылықты жерге жақын өсетін теңдестірілген және органикалық тағамдарды жеу керек дейді. Макробиотиктер организмнің барлық физиологиялық қажеттіліктерін жаба алмайды. Зерттеулер макробиотиктер доктринасын қатаң ұстанушыларда цинга , рахит , темір тапшылығы анемиясы жағдайлары бар екенін көрсетті . Балаларда мұндай диета белоктардың , В 12 және D дәрумендерінің , кальций мен рибофлавиннің жетіспеуіне әкелуі мүмкін . Ғылыми зерттеулер макробиотикалық диетаның қатерлі ісікке қарсы ем болатындығы туралы нақты дәлелдерді таппады

Слайд 7

Макробиотика

Инь – салкын және тыныштандыратын энергия көзі.

Янь – жылы және құлшынысты

Макробиотика Инь – салкын және тыныштандыратын энергия көзі. Янь – жылы және
арттыратын энергия.

Олар сілтілі деп аталады. Ет, қатты ірімшіктер, жұмыртқа, балық.

Оларды қышқыл деп аталады. Қант, қайнатылған жемістер, сүт, консерванттар ;

Слайд 8

«Денсаулық - бұл« инь »мен« янь »үндестігі, біздің ішкі және сыртқы ортамыз

«Денсаулық - бұл« инь »мен« янь »үндестігі, біздің ішкі және сыртқы ортамыз
арасындағы, ақыл-ой мен физикалық белсенділік арасындағы, өсімдіктер мен жануарлардан алынатын тағамдар арасындағы, термиялық өңделген және шикі тағамдар арасындағы тепе-теңдік». Инь-ян балансының доктринасына сәйкес көптеген аурулар адам ағзасында инь немесе ян энергиясының басым болуынан пайда болады, бұл белгілі бір адамның тұрғылықты жеріне, климатына, белсенділігі мен физиологиялық ерекшеліктеріне байланысты. ешнәрсеге тыйым салмайды , тек ұсынады .

Слайд 9

Инь өнімдерінің көптігі энергияның жетіспеушілігін тудырады, сондықтан ақуыздар, қызыл етке деген шөл

Инь өнімдерінің көптігі энергияның жетіспеушілігін тудырады, сондықтан ақуыздар, қызыл етке деген шөл
(ян өнімдері) қажет. Ақуыздың жетіспеушілігімен дене өзінің тіндерін «жей» бастайды, бұл уақыт өте келе салмақ жоғалтуға әкеледі. Тым жұқа инфекцияларға, туберкулезге, пневмонияға және басқа ауруларға бейім. Осыдан кейін атрофияның әртүрлі түрлері, бұлшықет атрофиясы, склероз, артрит және т.б.Қант пен ақуыздың жеткілікті мөлшері ағзаны тым қанықтырады, бұл аурудың өзіндік «букетіне» әкеледі.
Сондықтан болдырмау ұсынылады:күшті инь және күшті янг тағамдары (қант, жемістер, жидектер - балық, ет, ірімшіктер). Денеге енгізілген теңгерімсіздік табиғи емес аштық сезімін тудыруы мүмкін;химиялық, гормоналды және генетикалық түрлендірілген өнімдер (тазартылған қант және одан жасалған өнімдер, барлық консервілер, химиялық бояумен кез-келген тамақ пен сусындар).Жыл мезгілдеріне сәйкес тұтас дәнді дақылдар мен көкөністерден дайындалған , тұрғылықты жерде өсірілген және өнеркәсіптік өңдеуге жатпайтын тағамдарға артықшылық беріледі .

Слайд 10

Аюрведа (санскрит тілінен аударғанда - «өмір туралы ғылым»)

- бұл қазіргі заманғы

Аюрведа (санскрит тілінен аударғанда - «өмір туралы ғылым») - бұл қазіргі заманғы
ғылыми стандарттарға сәйкес келмейтін, бірақ адамдарды ойдағыдай сауықтыруға және аурулардың алдын алуға мүмкіндік беретін дәстүрлі үнді медицинасы. Ол біздің заманымызға дейінгі бірінші мыңжылдықтың ортасында қалыптасып, содан бері өзгерген жоқ. Аюрведадағы теориялық және практикалық білімнің негізгі қайнар көзі - 2500 жыл бұрын жазылған «Сушрута Самхита» және «Чарака Самхита». Тірі организмде бұл элементтер үш досаны - негізгі физиологиялық функцияларды басқаратын үш энергияны тудырады.

Слайд 11

1) Жер «притхви» -сүйектерге, тістерге жауап береді
2) Су «джала» -денедегі сұйықтықты басқарады
3)

1) Жер «притхви» -сүйектерге, тістерге жауап береді 2) Су «джала» -денедегі сұйықтықты
От «агни» -ас қорыту жүйесі
4) Ауа «ваю» -қозғалыс, адамның әрекеті
5) Эфир «акаша» -ішкі мүшелерді басқарады. Екі элемент бір доса түрін немесе басқаша түрде энергия түрін сипаттайды

Аюрведаның айтуы бойынша бүкіл көрінетін
әлем, оның ішінде жануарлар мен
адамдардың денелері бес элементтің:

Слайд 12

Аюрведаның үш негізі тепе- тендігі:

ВАТА (эфир және ауа)

ПИТТА (от және су)

КАПХА (

Аюрведаның үш негізі тепе- тендігі: ВАТА (эфир және ауа) ПИТТА (от және
су мен жер)

Слайд 13

WATA (ауа + эфир)
Барлық үш доша әрқайсымызда ұсынылған, бірақ бір-екеуі басым. Бұл

WATA (ауа + эфир) Барлық үш доша әрқайсымызда ұсынылған, бірақ бір-екеуі басым.
тепе-теңдік бұзылған кезде денсаулық нашарлайды. Дұрыс тамақтануды бастау үшін алдымен негізгі дошаны анықтау керек.
Вата санскрит тілінен аударғанда «қозғалу» дегенді білдіреді, сәйкесінше қозғалыс осындай адамдардың конституциясы мен темпераментінің мәні болып табылады.Ватаның элементтері ауа мен эфир болып табылады, олар осы дошаның физикалық және психикалық ерекшеліктерін анықтайды. Ватаға жеңілдік (дене, ойлау, шешім қабылдау), құрғақтық (тері, шаш, ерін), салқындық (қол, аяқ) және жұқа (сүйек, дене бітімі, сезім, қиял) тән. Air dosha сөздің тура мағынасында болуы керек. Вата диетасы питта мен капа диетасынан мүлдем өзгеше. Ол үшін қою сорпалар, жаңа піскен нан және тіпті пирогтар пайдалы және пайдалы - бір сөзбен айтқанда, мол ас. Тұзды, қышқыл және тәтті дәмі бар барлық тағамдар, сондай-ақ майлар мен майлар теңгерімсіз Вата халқы үшін ең жақсы дәрі болып табылады.

Слайд 14

KAPHA (су + жер)

«Кафа» сөзінің екі тамыры бар және «су» және

KAPHA (су + жер) «Кафа» сөзінің екі тамыры бар және «су» және
«гүлдену» деп аударылады. Бұл кілт сөздер арқылы басым капа бар адамдардың мінезін де, денесінің құрылымын да бағалауға болады. Кафа, яғни «су» және «жер» - бұл тығыз, тұрақты, баяу доса, сондықтан мұндай конституцияға ие адамдардың басты сипаттамасы - бұл артық салмаққа бейімділік. Әдетте олардың шаштары мен терілері де майлы болады. Кафалықтардың бақытты өмір сүруі үшін олар ащы және ащы тағамдарды, көкөністерді көбірек жеуі керек (картоп пен қызанақты қоспағанда). Кафамнан алынған жануарларға арналған ақ құс пен асшаяндарды пайдалануға рұқсат етіледі.

Слайд 15

PITTA (өрт пен су)

«Питта» сөзі санскрит тілінен «таба», яғни «жылыту» деген

PITTA (өрт пен су) «Питта» сөзі санскрит тілінен «таба», яғни «жылыту» деген
сөзден шыққан және бұл осы пракрити адамдарына тән қасиеттерді анықтайды. Питта ыстық (дене температурасы, аппетит және ас қорыту), майлы (тері, шаш), өткір (көз, бет ерекшеліктері, реакция). Питта адамдар жалынды, батыл, мақсатты, бірақ оларды көбінесе ашу, ашуланшақтық, төзімсіздік күйдіреді - досаның тепе-теңдігі бұл жағымсыз эмоцияларды бірден көрсетеді. Питта, яғни «от» және «су» - бұл норманы жекелендіру: орташа биіктігі, орташа салмағы, бұлшық еттері мен қаңқасы орташа дамыған. Мұндай адамдар, әрине, жақсы ас қорытуға ие және соның салдарынан қатыгез тәбет бар. Олар салмақты өте оңай жинайды және оны оңай жоғалтады. Оларға қышқыл және ащы тағамдардан бас тартқаны жөн, ет, жаңғақ, тұқым, майлы сүт өнімдері мен ыстық дәмдеуіштерді жемеу керек, өйткені бұл тағамдардың бәрі онсыз да питтаның қатты отын тұтатады. Осы дошаның адамдарына оттың тұтануына жол бермейтін жұмсақ дәмдеуіштерді (кориандр, кардамон және аскөк) қолдануға кеңес беріледі. Сондай-ақ кокос майы мен жасымықтан басқа барлық бұршақ дақылдарына рұқсат етіледі.

Слайд 17

Тамақтану уақыты

Таңғы ас 7.00-ден 9.00-ге дейін Жемістер, кептірілген жемістер және малынған жаңғақтар,

Тамақтану уақыты Таңғы ас 7.00-ден 9.00-ге дейін Жемістер, кептірілген жемістер және малынған
жидектер, қарақұмық, шөп шайлары, сүт, бал
Түскі үзіліс 11.00-ден 13.00-ге дейін Шикі және бұқтырылған көкөністер, шөптер, буға пісірілген сорпалар, тұздықтар, дәнді және бұршақты тағамдар, көшеттер, ашытылған сүт өнімдері, үй ірімшігі, ашытқысыз нан, торттар, тәттілер
Кешкі ас 17.00-ден 19.00-ге дейін Бұқтырылған көкөністер (жер үстінде көбірек өсетін, үй ірімшігі, қарақұмық, сүт
19.00 – ден кейін- дәмдеуіштері бар ыстық сүт , және басқада сүт өнімдері

Слайд 18

Тамақтану уақыты

Үш Дош пен күннің уақыты арасында белгілі бір байланыс бар. Сондықтан

Тамақтану уақыты Үш Дош пен күннің уақыты арасында белгілі бір байланыс бар.
әртүрлі сағаттарда белгілі бір дошалар басым болады
6:00 – 10:00 – КАПХА
10.00 – 2:00 – ПИТТА
2:00 – 6:00 - Вата