1_Культура України_11

Содержание

Слайд 5

Культура — це сукупність як матеріальних, так і нематеріальних («духовних») цінностей, властивих

Культура — це сукупність як матеріальних, так і нематеріальних («духовних») цінностей, властивих
суспільству в цілому або окремій соціальній групі.

Записати у зошит визначення

Слайд 7

СОЦІАЛЬНО-ІСТОРИЧНІ ЧИННИКИ(ПОХОДЖЕННЯ
УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ, ЙОГО МЕНТАЛЬНІСТЬ,
МОВА, ДЕРЖАВНІСТЬ);
ПРИРОДНО-ГЕОГРАФІЧНІ ЧИННИКИ(КЛІМАТ,

СОЦІАЛЬНО-ІСТОРИЧНІ ЧИННИКИ(ПОХОДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ, ЙОГО МЕНТАЛЬНІСТЬ, МОВА, ДЕРЖАВНІСТЬ); ПРИРОДНО-ГЕОГРАФІЧНІ ЧИННИКИ(КЛІМАТ, ТЕРИТОРІЯ, ЛАНДШАФТ)
ТЕРИТОРІЯ, ЛАНДШАФТ)
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ КУЛЬТУРАМИ.

На становлення й еволюцію української культури, формування її самобутніх якостей впливає низка чинників:

Слайд 8

Періодизація розвитку української культури

існування княжої держави — Київська Руса та Галицько-Волинське князівство

Періодизація розвитку української культури існування княжої держави — Київська Руса та Галицько-Волинське
(Х –ХІІІ ст.).

литовсько-польська доба. Український ренесанс (ХІV –ХVІст.).

стародавня культура України (від кам’яного віку,15 тис. рр. до н.е., до прийняття християнства, Х ст. н.е.)

культура українського бароко (ХVІІ –ХVІІІ ст.).

епоха просвітництва й романтизму в Україні (кінець ХVІІІ–
перша половина ХІХ ст.)

національно-культурне відродження (друга половина ХІХ
–початок ХХ ст.).Зародження модернізму

українська культура в період соцреалізму (30 -40 –80-ті рр ХХ ст.).

1

2

3

4

5

6

7

культуро творчі процеси в умовах незалежності. Постмодернізм у
мистецтві. (90-ті рр. ХХ ст. – перше десятиліття ХХІ ст.)

8

Слайд 9

Мистецтво — діяльність людини, в художніх образах відображає світ і спрямована на

Мистецтво — діяльність людини, в художніх образах відображає світ і спрямована на
створення естетичних цінностей.

Записати у зошит визначення

Слайд 10

Види мистецтва:

Живо́пис

Гра́фіка

Скульпту́ра

Теа́тр

Му́зика

Кіномистецтво

Літерату́ра

Декоративно-ужиткове мистецтво

Хореографія

Художня фотографія

Телеба́чення

Естрадно-циркове мистецтво

Записати у зошит види мистецтва

Види мистецтва: Живо́пис Гра́фіка Скульпту́ра Теа́тр Му́зика Кіномистецтво Літерату́ра Декоративно-ужиткове мистецтво Хореографія

Слайд 11

Тема “ Первісна доба ”

Записати у зошит тему

Тема “ Первісна доба ” Записати у зошит тему

Слайд 12

Періодизація стародавньої історії України

Періодизація стародавньої історії України

Слайд 13

Кам’яний вік
Ранній палеоліт

Кам’яний вік Ранній палеоліт

Слайд 14

Кам’яний вік
Середній палеоліт

Кам’яний вік Середній палеоліт

Слайд 15

Кам’яний вік
Мезоліт

Кам’яний вік Мезоліт

Слайд 16

Кам’яний вік
Неоліт

Кам’яний вік Неоліт

Слайд 17

1. КАМ’ЯНИЙ ВІК

основні знаряддя праці виготовлялися переважно з каменю, кістки та дерева.

1. КАМ’ЯНИЙ ВІК основні знаряддя праці виготовлялися переважно з каменю, кістки та
Заняття: збиральництво та полювання
Досягнення:навчилася добувати вогонь, будувати житло
Об’єднання людей в родові общини, племена
Виникнення первісної релігії (тотемізм, анімізм, фетишизм, магія).
Перехід від привласнюючих форм господарювання (збиральництва, полювання, рибальства) до відтворюючих (землеробства, скотарства)
Приручення більшості свійських тварин
Виникнення виробництва: кераміки, прядіння, ткацтва
Стоянки первісної людини, знайдені археологами-с. Королеве у Закарпатській області; с. Молодово Чернівецької області, Киїк-Коба у Криму; Селище Мізин (Черкаська область), Межиріч (Черкаська область),Кирилівська- Київ, Кам’яна могила (Мелітополь)
Браслет із меандровым орнаментом. Мізинська стоянка

Слайд 18

анімізм - віра в душу, якою володіє кожен живий і неживий предмет;
тотемізм

анімізм - віра в душу, якою володіє кожен живий і неживий предмет;
- віра у походження людини від єдиного пращура - тварини або птаха;
магія- чаклування перед полюванням;
фетишизм - віра у надприродні властивості неживих речей.

Слайд 19

Трипільська культура

2. Мідно-кам’яний вік: Енеоліт

Трипільська культура 2. Мідно-кам’яний вік: Енеоліт

Слайд 20

Протоміста (попередники великих міст) трипільців

Протоміста (попередники великих міст) трипільців

Слайд 21

2. Мідно-кам’яний вік: Енеоліт

Мідні знаряддя вживалися поряд з кам’яними, які переважали.

Записати у

2. Мідно-кам’яний вік: Енеоліт Мідні знаряддя вживалися поряд з кам’яними, які переважали. Записати у зошит таблицю
зошит таблицю

Слайд 22

Орнаментація Трипільської культури

Орнаментація Трипільської культури

Слайд 23

3. БРОНЗОВИЙ ВІК

БРОНЗА = МІДЬ + ОЛОВО МІДЬ + СВИНЕЦЬ МІДЬ +

3. БРОНЗОВИЙ ВІК БРОНЗА = МІДЬ + ОЛОВО МІДЬ + СВИНЕЦЬ МІДЬ
МИШ’ЯК
Винахід бронзи спричинив удосконалення зброї

Записати у зошит таблицю

Слайд 24

4. ЗАЛІЗНИЙ ВІК

Записати у зошит таблицю

4. ЗАЛІЗНИЙ ВІК Записати у зошит таблицю

Слайд 25

Племена раннього залізного віку на території України 

Кіммерійці – перший народ на території

Племена раннього залізного віку на території України Кіммерійці – перший народ на
України.
Кіммерійці - проіранські племена (тобто прийшли з іранського нагір’я).

Записати у зошит виділений текст

Слайд 26

Територія розселення: Північне Причорномор'я, Крим, Кавказ.
Кіммерійці — перший народ на території України,

Територія розселення: Північне Причорномор'я, Крим, Кавказ. Кіммерійці — перший народ на території
назва якого нам відома: вони згадуються в «Одіссеї» Гомера, в ассирійських джерелах.
Основні заняття: кочове скотарство, провідна роль конярства; розвинуті ремесла (гончарство, лиття з бронзи, обробка заліза, зброярство)
Проживання: кочовики,не будували житла,пересувалися на конях або в кибитках.
Військова справа. Основа війська — кіннота, озброєна залізними мечами, луками та стрілами, бойовими молотами і булавами. Здійснювали завойовницькі походи в Малу Азію проти Урарту, Ассирії, Лідії.
Релігія та мистецтво. Залишили по собі поховання в курганах. Ставили кам'яні стели, на яких зображено озброєні фігури без голів.

Записати у зошит виділений текст

Слайд 27

Скіфи VII-III ст. до н.е.

Скіфи VII-III ст. до н.е.

Слайд 28

 
Проіранські кочові племена, що витіснили кіммерійців і оселилися між Доном і Дунаєм.
Територія

Проіранські кочові племена, що витіснили кіммерійців і оселилися між Доном і Дунаєм.
розселення: від Азовського моря до Дунаю, від Чорного моря до Чернігівщини.
Проживання: розрізняють кочовиків, землеробів, скотарів.
Суспільний устрій. Наприкінці VІ ст. до н. е. утворилася скіфська рабовласницька держава — Велика Скіфія. Вона являла собою союз племен на чолі з царем, влада якого передавалася у спадок. Цареві належала військова, судова, політична влада, він був верховним жерцем.
Основою суспільства у скіфів була сім’я; родовід вівся по чоловічій лінії. 

Слайд 29

Найвищого піднесення Велика Скіфія досягла в IV ст. до н. е. за

Найвищого піднесення Велика Скіфія досягла в IV ст. до н. е. за
часів царя Атея. Він підкорив своїй владі всі скіфські землі від Дунаю до Дону. Тоді скіфи вели жваву торгівлю з грецькими колоніями – Ольвією, Херсонесом, Тірою, Пантікапеєм, а також з Македонією, Істрією, римськими провінціями. Держава стала централізованою, було започатковано карбування скіфської монети.

Скіфи вели активний обмін та торгівлю з сусідніми народами – продавали їм продукти скотарства, молоко та м'ясо, натомість отримуючи хліб, вино, олію та інші добуті землеробами товари.

Слайд 30

Військова справа. У військо вступали як чоловіки, так і жінки. Озброєння складалося

Військова справа. У військо вступали як чоловіки, так і жінки. Озброєння складалося
з коротких і довгих мечів, списів, дротиків тощо; скіфи винайшли складний далекобійний лук. Основу війська становила важкоозброєна кіннота.
Акінак – короткий
скіфський меч
Релігія та мистецтво. Скіфи були язичниками; особливо поклонялися Арею, богові війни. Вірили в потойбічне життя, тому могили облаштовували як підземні житла: клали їжу, прикраси (пектораль), зброю, коней, а часом і жінку. Для знатних скіфів над могилою насипали курган, найвищими були кургани царів.
У мистецтві скіфів був поширений звіриний стиль — зображення стилізованих оленів, пантер, коней, птахів і риб, фантастичних грифонів.

Слайд 31

Скіфи

Пектораль из кургана Толстая Могила

Золотий гребінь
з кургану Солоха

В античних містах-державах Північного

Скіфи Пектораль из кургана Толстая Могила Золотий гребінь з кургану Солоха В
Причорномор'я існували ювелірні майстерні, що виконували замовлення багатих скіфів. 

Слайд 32

Статуї були водночас і надгробками, і культовими символами – їх встановлювали на

Статуї були водночас і надгробками, і культовими символами – їх встановлювали на
вершині кургану або у центрі святилища.

Слайд 33

Сармати (III ст. до н. е. — III ст. н. е.) —

Сармати (III ст. до н. е. — III ст. н. е.) —
іраномовні племена, споріднені зі скіфами, з'явилися з уральсько-поволзьких степів.

Сармати походили
від шлюбів скіфів з амазонками - безстрашними жінками-войовницями

Имя файла: 1_Культура-України_11.pptx
Количество просмотров: 43
Количество скачиваний: 0