Культура Відродження

Содержание

Слайд 2

Епоха Відродження має таку періодизацію:
Проторенесанс
( кін. ХІІІ – поч. ХІV ст.);
Раннє

Епоха Відродження має таку періодизацію: Проторенесанс ( кін. ХІІІ – поч. ХІV
Відродження
(ХІV – ХV ст.);
Високе Відродження
(перша пол. ХVІ ст.);
Пізнє Відродження
( друга пол. ХVІ ст.)

Слайд 3

У найзагальнішому сенсі
під Відродженням заведено розуміти спрямованість культури до
відтворення античності.

У найзагальнішому сенсі під Відродженням заведено розуміти спрямованість культури до відтворення античності.

В зв'язку з цим культура Ренесансу розглядається як заперечення середньовіччя.
Представники Відродження
стали надавати менше значення
обрядовій і культовій сторонам релігійного життя, зосередивши свою увагу на її
внутрішній, духовній стороні

Слайд 4

Культура Відродження виникла в епоху розпаду старих феодальних відносин у найбільш економічно

Культура Відродження виникла в епоху розпаду старих феодальних відносин у найбільш економічно
розвинених країнах, насамперед, у містах
Північної і Середньої Італії,
де почали з'являтися перші паростки ранніх капіталістичних відносин

Слайд 5

В епоху Відродження почав формуватися новий світогляд. Треба було звільнити скутий ланцюгами

В епоху Відродження почав формуватися новий світогляд. Треба було звільнити скутий ланцюгами
церковності людський розум і дати йому простір. На передній план висувалася особистість.
Носіями нового світогляду стали люди переважно інтелектуальних професій –
міська інтелігенція тієї епохи:
поети, філософи, юристи, художники,
тобто представники тих галузей знань, які, маючи своїм об'єктом людину і все людське, стали натхненниками нового ідеологічного напряму, нового світогляду –
гуманізму
(від лат. – людяність, людський)

Слайд 6

Культура Відродження,
стверджуючи антицерковну позицію, орієнтувалася на світську культуру, однак залишалася культурою

Культура Відродження, стверджуючи антицерковну позицію, орієнтувалася на світську культуру, однак залишалася культурою християнською
християнською

Слайд 7

Релігійно-аскетичний світогляд, твердження про гріховність життя замінюється проголошенням права людини на задоволення

Релігійно-аскетичний світогляд, твердження про гріховність життя замінюється проголошенням права людини на задоволення
звичайних земних потреб, на свободу, на насолоду життям

Слайд 8

Нам майже невідомі імена творців великих соборів Середньовіччя. В епоху Ренесансу архітектори,

Нам майже невідомі імена творців великих соборів Середньовіччя. В епоху Ренесансу архітектори,
письменники і художники розраховували на загальне визнання і сподівалися, що їхні імена залишаться в століттях. З'явилися біографії знаменитих людей, їх портрети

Слайд 9

Флорентієць
Філіппо Брунеллескі
був ініціатором нового напряму в архітектурі

Брунеллескі.
Базиліка Сан

Флорентієць Філіппо Брунеллескі був ініціатором нового напряму в архітектурі Брунеллескі. Базиліка Сан
Лоренцо та купол капели дей Принчіпі. Флоренція. XV ст.

Слайд 10

Художники Відродження
надавали особливого значення досягненню максимальної точності і чіткості зображення. Поступово

Художники Відродження надавали особливого значення досягненню максимальної точності і чіткості зображення. Поступово
у творах Відродження починає все виразніше проявлятися характер зображуваних персонажів.
При цьому особливо цінуються художній смак і почуття міри

Слайд 11

Більшість сюжетів художніх творів Ренесансу взято
з Біблії,
переважно з
Нового Завіту.
Особливо

Більшість сюжетів художніх творів Ренесансу взято з Біблії, переважно з Нового Завіту.

популярне
зображення Богородиці з немовлям (мадонни)

Слайд 12

Ці картини, звичайно, не мають нічого спільного з колишніми іконами, на які

Ці картини, звичайно, не мають нічого спільного з колишніми іконами, на які
молилися і від яких чекали допомоги.
Перед нами
звичайні портрети, часто з реалістичними подробицями

Слайд 13

В образі
Мадонни
підноситься образ жінки, матері, а разом з цим і

В образі Мадонни підноситься образ жінки, матері, а разом з цим і земна людська любов
земна людська любов

Слайд 14

Видатний італійський художник
Раннього Відродження
Сандро Ботічеллі
(1445-1510)
Був справжнім виразником витонченої чуттєвості двору

Видатний італійський художник Раннього Відродження Сандро Ботічеллі (1445-1510) Був справжнім виразником витонченої
флорентійського правителя
Лоренцо Медічі.
В його творчості з'являються картини на античні й алегоричні теми, в яких язичницькі образи пройняті піднесеною і разом з тим поетичною ліричною натхненністю

Слайд 15

Весна

Весна

Слайд 16

Народження Венери

Народження Венери

Слайд 17

“ Золотим століттям ”
італійського Відродження називають
Високий Ренесанс.
Досить трьох імен,

“ Золотим століттям ” італійського Відродження називають Високий Ренесанс. Досить трьох імен,
щоб уявити його значення:
Леонардо да Вінчі,
Рафаель Санті,
Мікеланджело Буонарроті

Слайд 18

Перше полотно Леонардо да Вінчі,
що здобуло згодом широку популярність, - “Мадонна

Перше полотно Леонардо да Вінчі, що здобуло згодом широку популярність, - “Мадонна Бенуа” (бл. 1478)
Бенуа”
(бл. 1478)

Слайд 19

Потім іде низка найвідоміших творінь,
що увійшли до історії мистецтва

Потім іде низка найвідоміших творінь, що увійшли до історії мистецтва

Слайд 20

Мадонна в гроті

Мадонна в гроті

Слайд 21

Мадонна Літа

Мадонна Літа

Слайд 22

“Таємна вечеря”
вершина творчості художника

“Таємна вечеря” вершина творчості художника

Слайд 23

Монна Ліза

Монна Ліза

Слайд 24

Леонардо був обдарований винятковою художньою і науковою інтуїцією.
З віртуозною винахідливістю він

Леонардо був обдарований винятковою художньою і науковою інтуїцією. З віртуозною винахідливістю він
займається проектуванням технічних пристроїв і
пошуком наукових відкриттів

Слайд 25

У його паперах знайдено проекти технічних пристроїв, в яких Леонардо передбачав сучасну

У його паперах знайдено проекти технічних пристроїв, в яких Леонардо передбачав сучасну
техніку. Проте він не довів жодне зі своїх геніальних прозрінь (за винятком живописних) до практичної реалізації. Можливо, розумів їхню передчасність

Благовіщення

Слайд 26

“Божественним”
називали сучасники
Рафаеля Санті
(1483-1520)

Автопортрет

“Божественним” називали сучасники Рафаеля Санті (1483-1520) Автопортрет

Слайд 27

Сікстинська мадонна

Сікстинська мадонна

Слайд 28

Мадонна з щигликом

Мадонна з щигликом

Слайд 29

Мадонна великого герцога

Мадонна великого герцога

Слайд 30

Ла Форнаріна

Ла Форнаріна

Слайд 31

Преображення

Преображення

Слайд 32

Пожежа в Борго

Пожежа в Борго

Слайд 33

Станца делла
Сеньятура
Афінська школа

Станца делла Сеньятура Афінська школа

Слайд 34

Станца делла
Сеньятура

Диспут

Станца делла Сеньятура Диспут

Слайд 35

Станца делла Сеньятура. Стеля

Станца делла Сеньятура. Стеля

Слайд 36

Третій знаменитий майстер Високого Відродження – Мікеланджело Буонаротті
(1475-1564) -
скульптор, живописець, архітектор

Третій знаменитий майстер Високого Відродження – Мікеланджело Буонаротті (1475-1564) - скульптор, живописець, архітектор і поет
і поет

Слайд 37

Мадонна великого герцога

Оплакування Христа

Мадонна великого герцога Оплакування Христа

Слайд 38

Мойсей

Мойсей

Слайд 39

Давид

Давид

Слайд 40

Христос, що несе хрест

Христос, що несе хрест

Слайд 41

Гробниця Лоренцо Медічі

Гробниця Джуліано Медічі

Гробниця Лоренцо Медічі Гробниця Джуліано Медічі

Слайд 44

Вечір

Вечір

Слайд 45

Ранок

Ранок

Слайд 46

Створення небес

Створення небес

Слайд 47

Створення Адама

Створення Адама

Слайд 48

Інтер'єр Сікстинської капели

Стеля
Сікстинської капели

Інтер'єр Сікстинської капели Стеля Сікстинської капели

Слайд 49

Трохи пізніше почалось Відродження у Венеції. Залишаючись незалежною, Венеція зуміла довше зберегти

Трохи пізніше почалось Відродження у Венеції. Залишаючись незалежною, Венеція зуміла довше зберегти
традиції Ренесансу. Варто згадати таких художників венеціанського Відродження, як Джорджоне,
Тиціан,
Тінторетто

Слайд 50

Юдіфь
Джорджоне

Юдіфь Джорджоне

Слайд 51

Три
філософи
Джорджоне

Три філософи Джорджоне

Слайд 52

Спляча Венера. Джорджоне

Спляча Венера. Джорджоне

Слайд 53

Тиціан

Вакханалія.
Тиціан

Тиціан Вакханалія. Тиціан

Слайд 54

Венера і Адоніс.
Тиціан

Венера і Адоніс. Тиціан

Слайд 55

Кающаяся Марія Магдалина.
Тиціан

Кающаяся Марія Магдалина. Тиціан

Слайд 56

Народження Іоанна Хрестителя.
Тінторетто

Народження Іоанна Хрестителя. Тінторетто

Слайд 57

Концерт муз.
Тінторетто

Концерт муз. Тінторетто

Слайд 58

Завдання !!!

“Весна” Сандро Ботічеллі в моїх роздумах

Завдання !!! “Весна” Сандро Ботічеллі в моїх роздумах
Имя файла: Культура-Відродження.pptx
Количество просмотров: 21
Количество скачиваний: 0