Культура Возрождения

Содержание

Слайд 2

Мета і завдання
РОЗКРИТИ історичні передумови становлення культури Відродження;
дати загальну характеристику епохи Відродження;

Мета і завдання РОЗКРИТИ історичні передумови становлення культури Відродження; дати загальну характеристику
аналізувати гуманізм як ідеологію Відродження;
охарактеризувати видатних представників епохи Відродження;
розкрити реформацію та її культурно-історичне значення.

Слайд 3

План
• Історичні передумови становлення культури Відродження. Загальна характеристика епохи Відродження.
• Гуманізм як

План • Історичні передумови становлення культури Відродження. Загальна характеристика епохи Відродження. •
ідеологія Відродження.
• Видатні представники епохи Відродження.
• Реформація та її культурно-історичне значення.

Слайд 4

Загальна характеристика

Відродження (по-французьки – Ренесанс) – найвизначніша перехідна епоха людської історії, яка

Загальна характеристика Відродження (по-французьки – Ренесанс) – найвизначніша перехідна епоха людської історії,
охоплює період з XIV до перших двох десятиліть XVII ст.

Слайд 5

Загальна характеристика

Відродження відкриває принципово нову культурну епоху, знаменує собою початок боротьби буржуазії

Загальна характеристика Відродження відкриває принципово нову культурну епоху, знаменує собою початок боротьби
з економічною та політичною системою феодалізму за панування в суспільстві.

Слайд 6

Загальна характеристика

в цю епоху були створені видатні твори літератури та образотворчого мистецтва.

Загальна характеристика в цю епоху були створені видатні твори літератури та образотворчого
Головним видом духовної діяльності стало мистецтво.

Слайд 7

Загальна характеристика

Формується наукова картина світу на основі відкриттів, насамперед в галузі астрономії.

Загальна характеристика Формується наукова картина світу на основі відкриттів, насамперед в галузі
Одним з найяскравіших явищ епохи Відродження є геліоцентрична система польського астронома Миколая Коперника (1473–1543).

Слайд 8

Загальна характеристика

Суттєвий вклад в нову астрономію вніс видатний німецький учений Йоганн Кеплер

Загальна характеристика Суттєвий вклад в нову астрономію вніс видатний німецький учений Йоганн
(1571–1630). Він відкрив закони руху планет (Закони Кеплера).

Слайд 9

Загальна характеристика

Винахідником друкарського верстата є німець Йоганн Гутенберг (1400–1468) з міста Майнца.

Загальна характеристика Винахідником друкарського верстата є німець Йоганн Гутенберг (1400–1468) з міста
Близько 1445 р. він винайшов спосіб відливання шрифту і сконструював дерев’яний друкарський прес.

Слайд 10

Великі географічні відкриття

1492 р.- відкриття Америки Х. Колумбом (1451–1506) ,
1497–1499

Великі географічні відкриття 1492 р.- відкриття Америки Х. Колумбом (1451–1506) , 1497–1499
рр.- шляху з Європи в Азію Васко да Гамою (1469–1524) ;
1519–1522 рр. - перше кругосвітнє плавання португальського дослідника Ф. Магеллана (1480–1521).

Слайд 11

Загальна характеристика

Винахід артилерії клав край феодальному роздробленню. На уламках феодальних устоїв розвивалися

Загальна характеристика Винахід артилерії клав край феодальному роздробленню. На уламках феодальних устоїв
національні монархії, міцні позиції завойовував абсолютизм.

Слайд 12

Загальна характеристика

Найкраще ідеал сильної державної влади розкрив у XVI ст. італієць Макіавеллі

Загальна характеристика Найкраще ідеал сильної державної влади розкрив у XVI ст. італієць
Нікколо де Бернардо (1469–1527). Його найзначнішим твором став «Державець».

Слайд 13

Гуманізм як ідеологія

Головною рисою культури Відродження став новий світогляд –гуманізм. Гуманізм

Гуманізм як ідеологія Головною рисою культури Відродження став новий світогляд –гуманізм. Гуманізм
– теорія та практика, в основі якої лежить ставлення до людини як до найвищої цінності, захист права особистості на свободу, щастя, всебічний розвиток і вияв своїх здібностей.

Слайд 14

Гуманізм як ідеологія

Гуманізм на перше місце ставив наукові знання, орієнтував на матеріалістичне

Гуманізм як ідеологія Гуманізм на перше місце ставив наукові знання, орієнтував на
трактування законів природи, на пізнання навколишнього світу і самого себе завдяки розуму.

Слайд 15

Гуманізм як ідеологія

Гуманісти висміювали аскетизм і теорію стриманості католицької церкви, утверджували право

Гуманізм як ідеологія Гуманісти висміювали аскетизм і теорію стриманості католицької церкви, утверджували
людини на насолоди, в тому числі і сексуальні. Насолода земним буттям – це неодмінна частина культури Відродження.

Слайд 16

Гуманізм як ідеологія

Величезного практичного значення набула в умовах епохи Відродження антична культурна

Гуманізм як ідеологія Величезного практичного значення набула в умовах епохи Відродження антична
спадщина. Італійське суспільство починає активно цікавитись культурою Стародавньої Греції та Стародавнього Риму, розшукуються рукописи античних письменників.

Слайд 17

Гуманізм як ідеологія

Латинь стала мовою епохи Відродження. В університетах Європи створювалися кафедри

Гуманізм як ідеологія Латинь стала мовою епохи Відродження. В університетах Європи створювалися
стародавніх мов.

ХНУРЕ, кафедра українознавства

Слайд 18

Гуманізм як ідеологія

Вперше поняття «Відродження» вжив італійський письменник Джованні Боккаччо (1313–1375). Терміном,

Гуманізм як ідеологія Вперше поняття «Відродження» вжив італійський письменник Джованні Боккаччо (1313–1375).
який визначив цілу епоху, це поняття стало завдяки відомому живописцю, архітектору та історику мистецтва Джорджо Базарі (1511–1574).

Історія української культури

Слайд 19

Гуманізм як ідеологія

Епоха Відродження фактично ототожнювалась з початком епохи гуманізму. Складається нерозривний

Гуманізм як ідеологія Епоха Відродження фактично ототожнювалась з початком епохи гуманізму. Складається
зв’язок культури Відродження з гуманізмом, який стає внутрішнім змістом Ренесансу, його теорією та практикою, його ідеологією.

Слайд 20

Гуманізм як ідеологія

Ренесанс виступав в історії західної культури як епоха звеличення людини,

Гуманізм як ідеологія Ренесанс виступав в історії західної культури як епоха звеличення
як період віри у велич, могутність та красу людини, в її оволодіння природою.

Слайд 21

Гуманізм як ідеологія

У галузі науки й освіти гуманісти рішуче виступили проти догматизму

Гуманізм як ідеологія У галузі науки й освіти гуманісти рішуче виступили проти
і схоластики, проти схоластичного схиляння перед авторитетами. Вони боролися за свободу думки, наукових пошуків і творчості

Слайд 22

Гуманізм як ідеологія

Гуманісти засуджували феодально-дворянську систему оцінок людей в залежності від кастової

Гуманізм як ідеологія Гуманісти засуджували феодально-дворянську систему оцінок людей в залежності від
належності чи матеріального становища. Єдиним критерієм були особисті заслуги.

Слайд 23

Гуманізм як ідеологія

Провідною рисою культури Відродження став антропоцентризм. Він розглядає людину як

Гуманізм як ідеологія Провідною рисою культури Відродження став антропоцентризм. Він розглядає людину
частину, вінець природи, найбільш досконале її творіння, як міру всіх речей.

Слайд 24

Гуманізм як ідеологія

Гуманізм поклав край духовній монополії, диктатурі католицької церкви в Західній

Гуманізм як ідеологія Гуманізм поклав край духовній монополії, диктатурі католицької церкви в
Європі.
Єресь (від гр. – опановую, вибираю, переконую) –точка зору, яка спростовує релігійний догмат і є виявом «вільного розуму» щодо визначення та тлумачення релігійних настанов.

Слайд 25

Гуманізм як ідеологія

Для «виявлення, покарання та запобігання єресі», переслідування небезпечних єретиків об’єдналися

Гуманізм як ідеологія Для «виявлення, покарання та запобігання єресі», переслідування небезпечних єретиків
світська та церковна влада і створили інквізицію. З діяльністю інквізиції – судово-карної установи католицької церкви, яка проіснувала від XIII до XVIII ст. – пов’язані найтрагічніші сторінки європейської історії.

Слайд 26

Гуманізм як ідеологія

Однією з жертв релігійного фанатизму став визначний чеський політичний діяч,

Гуманізм як ідеологія Однією з жертв релігійного фанатизму став визначний чеський політичний
видатний ідеолог чеської Реформації, мислитель Ян Гус (1371–6.07.1415).

Слайд 27

Гуманізм

Коли італійський фізик, астроном, професор Падуанського університету Галілео Галілей (1564–1642)

Гуманізм Коли італійський фізик, астроном, професор Падуанського університету Галілео Галілей (1564–1642) підтвердив,
підтвердив, що Земля обертається навколо Сонця, інквізитори посадили його до в’язниці як небезпечного єретика.

Слайд 28

Видатні представники епохи Відродження

Найбільшим представником періоду Проторенесансу в історії італійського мистецтва

Видатні представники епохи Відродження Найбільшим представником періоду Проторенесансу в історії італійського мистецтва
(ХIIІ – початок XIV ст.) був великий італійський поет, флорентієць Данте Аліг’єрі (1265-1321).

Слайд 29

Видатні представники епохи Відродження

Найвидатніший твір Данте, вершина його творчості – поема

Видатні представники епохи Відродження Найвидатніший твір Данте, вершина його творчості – поема
«Комедія». Данте виступив з вченням про подвійне призначення людини. Воно передбачає два види блаженства: в земному житті і в посмертному вічному житті.

Слайд 30

Видатні представники епохи Відродження

Величезною постаттю Ренесансу був Франческо Петрарка
(1304-1374).

Видатні представники епохи Відродження Величезною постаттю Ренесансу був Франческо Петрарка (1304-1374).

Слайд 31

Видатні представники епохи Відродження

Його вважають родоначальником нової системи культурних цінностей –

Видатні представники епохи Відродження Його вважають родоначальником нової системи культурних цінностей –
гуманізму, першим європейським гуманістом, батьком гуманістичної культури в Європі. Петрарка – основоположник нової європейської лірики, автор знаменитої «Книги пісень»

Слайд 32

Видатні представники епохи Відродження

Як видно з творів Петрарки, він відстоював право

Видатні представники епохи Відродження Як видно з творів Петрарки, він відстоював право
людини на щастя в земному, реальному житті.

Слайд 33

Видатні представники епохи Відродження

Знаменитим поетом Відродження був Джованні Боккаччо (1313-1375).

Видатні представники епохи Відродження Знаменитим поетом Відродження був Джованні Боккаччо (1313-1375).

Слайд 34

Видатні представники епохи Відродження

Найвизначніший твір Боккаччо –«Декамерон» (від гр. – «десятиденник»),

Видатні представники епохи Відродження Найвизначніший твір Боккаччо –«Декамерон» (від гр. – «десятиденник»),
написаний у 1350–1353 рр. і виданий у 1471 р. Це – збірка реалістичних новел, які об’єднані спільним гуманістичним ідеалом і є єдиним цілим.

Слайд 35

Розвиток мистецтва

Мистецтво Високого Відродження найповніше представляють три художники: Леонардо да Вінчі, Рафаель,

Розвиток мистецтва Мистецтво Високого Відродження найповніше представляють три художники: Леонардо да Вінчі,
Мікеланджело. Їх часто називають титанами Відродження, маючи на увазі їхню універсальність.

Слайд 36

Розвиток мистецтва

Один з найвидатніших людей в історії Леонардо да Вінчі(1452-1519). Він був

Розвиток мистецтва Один з найвидатніших людей в історії Леонардо да Вінчі(1452-1519). Він
живописцем, скульптором, архітектором, письменником, вченим.

Слайд 37

Розвиток мистецтва

У 1495–1497 рр. Леонардо да Вінчі створив знамениту фреску «Таємна вечеря»

Розвиток мистецтва У 1495–1497 рр. Леонардо да Вінчі створив знамениту фреску «Таємна
для трапезної монастиря Санта-Марія делле Граціє в Мілані.

Слайд 38

Розвиток мистецтва

Одна з вершин творчості Леонардо – всесвітньо відомий портрет молодої флорентійки

Розвиток мистецтва Одна з вершин творчості Леонардо – всесвітньо відомий портрет молодої
Мони Лізи (близько 1503 р., Лувр, Париж).

Слайд 39

Розвиток мистецтва

Неповторний слід у мистецтві залишила творчість великою художника Рафаеля Санті (1483-1520).

Розвиток мистецтва Неповторний слід у мистецтві залишила творчість великою художника Рафаеля Санті (1483-1520).

Слайд 40

Розвиток мистецтва

Він є творцем «Сікстинської мадонни», найвизначнішого твору світового мистецтва.

Розвиток мистецтва Він є творцем «Сікстинської мадонни», найвизначнішого твору світового мистецтва.

Слайд 41

Розвиток мистецтва

Великим представником культури Високого Відродження був геніальний скульптор, живописець, архітектор і

Розвиток мистецтва Великим представником культури Високого Відродження був геніальний скульптор, живописець, архітектор
поет Мікеланджело Буонаротті (1475-1564).

Слайд 42

Розвиток мистецтва

Мікеланджело створив знамениту статую Давида – один з найкращих своїх шедеврів.

Розвиток мистецтва Мікеланджело створив знамениту статую Давида – один з найкращих своїх шедеврів.

Слайд 43

Розвиток мистецтва

У 1508 р. Мікеланджело прийняв запрошення папи Юлія II розписати стелю

Розвиток мистецтва У 1508 р. Мікеланджело прийняв запрошення папи Юлія II розписати
Сікстинської капели Ватиканського палацу в Римі. Фреска, відома під назвою «Створення світу», – одна з вершин всього ренесансного мистецтва.

Слайд 44

Розвиток мистецтва

В 1536–1541 рр. на одній із стін тієї ж Сікстинської капели

Розвиток мистецтва В 1536–1541 рр. на одній із стін тієї ж Сікстинської
Мікеланджело створив фреску «Страшний суд».

«Страшний суд»(фрагмент).

Слайд 45

Розвиток мистецтва

Засновником і одним з найбільших представників німецького Відродження був німецький живописець

Розвиток мистецтва Засновником і одним з найбільших представників німецького Відродження був німецький
і графік Альбрехт Дюрер (1471–1528).

Слайд 46

Розвиток мистецтва

Дюрер першим з своїх сучасників осягнув самоцінність пейзажу. До нього німецькі

Розвиток мистецтва Дюрер першим з своїх сучасників осягнув самоцінність пейзажу. До нього
художники зображали пейзаж лише як фон для релігійних або міфологічних сцен. Художник першим у німецькому живописі написав власний портрет (автопортрет).

Слайд 47

Утопічний соціалізм

Визначним гуманістом Високого Відродження був Томас Мор (1478–1535) – видатний англійський

Утопічний соціалізм Визначним гуманістом Високого Відродження був Томас Мор (1478–1535) – видатний
письменник і політичний діяч.

Слайд 48

Утопічний соціалізм

Т.Мор вважається основоположником утопічного соціалізму.

Утопічний соціалізм Т.Мор вважається основоположником утопічного соціалізму.

Слайд 49

Утопічний соціалізм

Подальший розвиток утопічного соціалізму пов’язаний з іменем італійського філософа, поета, політичного

Утопічний соціалізм Подальший розвиток утопічного соціалізму пов’язаний з іменем італійського філософа, поета,
діяча Томмазо Кампанелли (1568–1639).

Слайд 50

Утопічний соціалізм

Кампанелла – автор одного з найяскравіших творінь ренесансної філософсько-політичної думки –

Утопічний соціалізм Кампанелла – автор одного з найяскравіших творінь ренесансної філософсько-політичної думки
книги «Місто Сонця» (1602 р.; опублікована в 1623 р.).

Слайд 51

Реформація

Важливим процесом, який сильно сприяв формуванню нової культури, стала Реформація (від лат.

Реформація Важливим процесом, який сильно сприяв формуванню нової культури, стала Реформація (від
reformatio – перетворення, виправлення) – рух за реформу католицької церкви та її догматів.

Слайд 52

Реформація

Всередині самої церкви зародився могутній протест. Очолив його Мартін Лютер (1483–1546) –

Реформація Всередині самої церкви зародився могутній протест. Очолив його Мартін Лютер (1483–1546)
німецький католицький священик, професор богослов’я в м. Віттенберзі.

Слайд 53

Реформація

31 жовтня 1517 р. М.Лютер вивісив на дверях своєї церкви в м.

Реформація 31 жовтня 1517 р. М.Лютер вивісив на дверях своєї церкви в
Віттенберзі 95 тез, спрямованих, насамперед, проти індульгенцій. В них він виступив проти зловживань папської курії та закликав відродити принципи первісного християнства.

Слайд 54

Реформація

У результаті Реформації від папства, католицької системи відмежувався цілий ряд європейських країн:

Реформація У результаті Реформації від папства, католицької системи відмежувався цілий ряд європейських
Німеччина, Англія, Шотландія, Данія, Швеція, Нідерланди, Фінляндія, Швейцарія, .Чехія, Угорщина та інші. В них виникли в XVI ст. незалежні від римської курії так звані протестантські церкви.

Слайд 55

Висновок

В історії культури не було іншої епохи, яка б з такою

Висновок В історії культури не було іншої епохи, яка б з такою
силою утверджувала красу і велич людини, як епоха Відродження. І саме ця епоха вбачала необхідність заміни індивідуальної та ізольованої людської особистості історично зумовленим колективом, з яким пов’язувалися перспективи історичного прогресу.
Имя файла: Культура-Возрождения-.pptx
Количество просмотров: 225
Количество скачиваний: 0