Постимпрессионизм

Содержание

Слайд 2

ПОСТІМПРЕСІОНІЗМ у мистецтві

Постімпресіонізм — художній напрям, що виник після останньої виставки імпресіоністів 1886

ПОСТІМПРЕСІОНІЗМ у мистецтві Постімпресіонізм — художній напрям, що виник після останньої виставки
року («Маніфест символізму»).
Його представники прагнули вільно та узагальнено передавати матеріальність світу, вдавалися до декоративної стилізації.
Заперечували «літературність». Експериментували з формальною мовою образотворчого мистецтва.
Для постімпресіонізму характерні різні творчі системи і технічні засоби, що вплинули на подальший розвиток образотворчого мистецтва
(символізм, модерн,
експресіонізм, фовізм, кубізм, )

Вінсент Ван Гог.
Сонячники. 1888

Слайд 3

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890)

Художник-колорист, що створив понад 800 картин, 900 графічних аркушів.

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890) Художник-колорист, що створив понад 800 картин, 900 графічних
Вважається одним із більш впізнаваних митців ХХ ст.
За життя продав трохи більше за 15 творів, хоча на сьогодні є одним з «найдорогших» живописців (до 100 млн.)
В останні роки життя його творчість мала розголос серед художників, мистецтвознавці та арт-дилерів.
Спадщина Ван Гога, яка стала широко відомою після ряду посмертних виставок, вплинула на формування
нової генерації митців:
- експресіонізм (виразність художнього висловлювання на користь глибини, сенсу)
- фовізм (свобода використання кольору)
- абстрактний експресіонізм (вільний, широкий жест-мазок)
- модерн (естетизм)
Працював у різних жанрах.

Вінсент ван Гог.
Аатопортрет. 1889

Слайд 4

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890)

Вінсент ван Гог.
Аатопортрети

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890) Вінсент ван Гог. Аатопортрети

Слайд 5

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890)

Вінсент ван Гог.
Портрети

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890) Вінсент ван Гог. Портрети

Слайд 6

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890)

Вінсент ван Гог.
Натюрморти

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890) Вінсент ван Гог. Натюрморти

Слайд 7

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890)

Вінсент ван Гог.
Пейзаж

ВІНСЕНТ ВАН ГОГ (1853-1890) Вінсент ван Гог. Пейзаж

Слайд 8

ПОЛЬ СЕЗАН (1839-1906)

Старший представник постімпресіонізму.
За життя, після персональної виставки 1895 р., стає

ПОЛЬ СЕЗАН (1839-1906) Старший представник постімпресіонізму. За життя, після персональної виставки 1895
культовою фігурою для молодих художників.
Його творчість мала важливий вплив на розвиток мистецтва ХХ століття, зокрема – КУБІЗМУ.

Слайд 9

ПОЛЬ СЕЗАН (1839-1906)

Поль Сезан. Натюрморти

ПОЛЬ СЕЗАН (1839-1906) Поль Сезан. Натюрморти

Слайд 10

ПОЛЬ СЕЗАН (1839-1906)

Поль Сезан. Пейзаж

ПОЛЬ СЕЗАН (1839-1906) Поль Сезан. Пейзаж

Слайд 11

ПОЛЬ СЕЗАН (1839-1906)

Поль Сезан. Портрет

ПОЛЬ СЕЗАН (1839-1906) Поль Сезан. Портрет

Слайд 12

ПОЛЬ ГОГЕН (1848 -- 1903)

Художник-постімпресіоніст. Містик.
Прагнув відобразити на полотні «внутрішню дійсність»,
сутність

ПОЛЬ ГОГЕН (1848 -- 1903) Художник-постімпресіоніст. Містик. Прагнув відобразити на полотні «внутрішню
предметів,
«дійсність людської душі»,
які, на йогу думку, є більшою реальністю, ніж зовнішня («реальна») дійсність.
Основою його формальної мови стали
декоративна лінія
декоративний колір
декоративна площинність
У ранньому дитинстві виховувався у Перу (екзотика, архаїка, аскетизм).
За життя твори Поля Гогена не мали попиту (хоча продажі були не рідкістю). Проте, сьогодні Поль Гоген, як і Ван Гог, є одним з «найдорогших» художників.

Слайд 13

ПОЛЬ ГОГЕН (1848 -- 1903)

Вважав цивілізацію хворобою.
Бажав «злитися з природою, покинув Париж

ПОЛЬ ГОГЕН (1848 -- 1903) Вважав цивілізацію хворобою. Бажав «злитися з природою,
і переїхав на Таїті, потім в Океанію. Відтоді у його творчості провідними стають
Екзотизм
Примітивізм
Декоративізм
Архаїзм

Слайд 14

ПОЛЬ ГОГЕН

Його вплив на мистецтво ХХ ст. бззаперечний. Зокрема, в його творчості

ПОЛЬ ГОГЕН Його вплив на мистецтво ХХ ст. бззаперечний. Зокрема, в його
формувалися засади
символізму
фовізму
примітивізму

Слайд 15

ПОСТІМПРЕСІОНІЗМ у мистецтві

1 СПЯЩИЙ РЕБЕНОК символизирует человеческую душу до ее земного воплощения. 2 СОБАКА —

ПОСТІМПРЕСІОНІЗМ у мистецтві 1 СПЯЩИЙ РЕБЕНОК символизирует человеческую душу до ее земного
символ бед, которые поджидают человека на земле. 3 ТРИ ЖЕНЩИНЫ символизируют первую стадию пребывания человеческой души в телесной оболочке (до стремления к самопознанию). 4 МУЖЧИНА, СРЫВАЮЩИЙ ПЛОД С ДРЕВА ДОБРА И ЗЛА — символ пробуждения в человеке стремления к постижению тайн мироздания. 5 ФИГУРА С РУКОЙ НА ГОЛОВЕ олицетворяет вторую стадию развития человеческой души (ищет ответы на «проклятые вопросы» бытия). 6 ДВЕ ФИГУРЫ В КРАСНОМ -- два мудреца, поверяющие друг другу свои мысли; олицетворяют третью ступень душевного развития, когда человек приобретает способность анализировать. 7 ПТИЦА — символ духовного пути, взятый Гогеном из древнеегипетского искусства.

Слайд 16

ПОСТІМПРЕСІОНІЗМ у мистецтві

8 ЖЕНЩИНА В ЧЕРНОМ символизирует душу на высшей стадии развития, когда

ПОСТІМПРЕСІОНІЗМ у мистецтві 8 ЖЕНЩИНА В ЧЕРНОМ символизирует душу на высшей стадии
она постигает смысл своего земного воплощения. Он заключается в том, что душе необходимо закалиться в страданиях. 9 ИСТОЧНИК — символ вечности. 10 СТАТУЯ БОЖЕСТВА олицетворяет надежду на воскресение на небесах освобожденной души. 11 ФИГУРА ПОДРОСТКА символизирует зачаточный уровень развития души у тех, в ком стремление к самопостижению так и не раскрылось
12 КОЗА, КОТЕНОК И ЩЕНОК — символы беспечного существования, в котором пребывает царство материальной природы, не знающее духовного поиска. 13 ОБНАЖЕННАЯ — символ чувственного наслаждения. 14 СТАРУХА символизирует обреченность тела на смерть.
15 ПТИЦА С ЯЩЕРИЦЕЙ В КОГТЯХ — символ неизбежности смертного часа. 

Слайд 17

МОДЕРНІЗМ

МОДЕРНІЗМ — умовна назва тенденцій розвитку мистецтва кінця ХІХ – першої половини

МОДЕРНІЗМ МОДЕРНІЗМ — умовна назва тенденцій розвитку мистецтва кінця ХІХ – першої
(третини) ХХ ст., його шкіл, напрямів, течій, окремих митців, які прагнули ОНОВЛЕННЯ ХУДОЖНЬОЇ МОВИ та вважали формальний ЕКСПЕРИМЕНТ основою творчого методу. Головне для модернізму — вдосконалення форм через «его-Я».
Художник-модерніст має замкнений, ДЕЩО МІСТИЧНИЙ, одуховнений, ІНДИВІДУАЛЬНИЙ естетичний світ.
Без епатажу і провакацій. МАНІФЕСТАРНА ЕСТЕТИКА, покликана змінювати об’єкти матеріальної дійсності відповідно ВИДУМАНОЇ митцем реальності.

Слайд 18

МОДЕРНІЗМ

«Нет больше единой школы — существует лишь несколько групп, да и те

МОДЕРНІЗМ «Нет больше единой школы — существует лишь несколько групп, да и
постоянно раскалываются. Все эти течения напоминают мне подвижные геометрические фигуры в каллейдоскопе, которые мгновенно распадаются, для того чтобы соединиться вновь, которые то сливаются, то разлетаются в стороныю но те не менее вражаються в пределах одного и тогоже круга — круга НОВОГО ИСКУССТВА».
Бельгійський поет Еміль Верхарн,

Слайд 19

МОДЕРНІЗМ. Неоімпресіонізм

Початок модернізму пов’язується
з постімпресіонізмом, неоімпресіонізмом.
НЕОІМПРЕСІОНІЗМ -- «науковий імпресіонізм» (пуантилізм).
В

МОДЕРНІЗМ. Неоімпресіонізм Початок модернізму пов’язується з постімпресіонізмом, неоімпресіонізмом. НЕОІМПРЕСІОНІЗМ -- «науковий імпресіонізм»
основі світогляду неоімпресіоністів — наукові відкриття.
ФІЛОСОФІЯ. А. Шопенгауер (волюнтаризм), Ф. Ніцше, С. К’єркегор
ФІЗИКА — вплив НА ЗМІНУ УЯВЛЕНЬ про ЧАС І ПРОСТІР. Враження і суб’єктивні відчуття — не правдиві для пізнання об’єктивних законів.
ОПТИКА

Слайд 20

МОДЕРНІЗМ. Символізм

СИМВОЛІЗМ — з грецької «знак», «прикмета» — художній напрям межі ХІХ-ХХ

МОДЕРНІЗМ. Символізм СИМВОЛІЗМ — з грецької «знак», «прикмета» — художній напрям межі
ст. (декаданс).
Виник у Франції у 1880-х як реакція ПРОТИ натуралізму, реалізму, Суб’єктивізм.
Основою творчості став
СИМВОЛ — таємна Ідея, прихована у глибині навколишніх чи потойбічних явищ, яку можна розкрити тільки через різні мистецтва (поезія, музика, живопис, графіка).

«Художник – это тот, кто роковым образом, даже независимо от себя, по самой природе своей, видит не один только первый план мира, но и то, что скрыто за ним, ту неизвестную даль, которая для обыкновенного взора заслонена действительностью наивной; тот, наконец, кто слушает мировой оркестр и вторит ему не фальшивя»
Александр Блок

Слайд 21

МОДЕРНІЗМ. Символізм

ТЕМАТИКА і МОТИВІКА:
- відмова від сучасних сюжетів (біблійні, міфологічні); умовність часу

МОДЕРНІЗМ. Символізм ТЕМАТИКА і МОТИВІКА: - відмова від сучасних сюжетів (біблійні, міфологічні);
і простору;
- «ВІЧНІ» МОТИВИ і ТЕМИ: кохання (ерос), страждання, смерть, життя;
- співвіднесення реального з фантастичним (натуралізм в деталях або «трансцендентальний реалізм»);
ФОРМАЛЬНІ НОРМАТИВИ:
Структура символістської мови в пластичних мистецтвах залежить від :
- сюжетний наратив;
- різнопланова трансформація взаємовпливів між літературною основою та її символістським значенням.

Слайд 22

МОДЕРНІЗМ. Стиль МОДЕРН

ОСТАННІЙ СТИЛЬ; єдиний для свого часу синтетичний стиль.
Виник на

МОДЕРНІЗМ. Стиль МОДЕРН ОСТАННІЙ СТИЛЬ; єдиний для свого часу синтетичний стиль. Виник
тлі історизму, еклектики, пропагованих Салоном.
Модерн — Англія, Росія, Україна
Ар-нуво — Франція
Югендштиль — Німеччина
Сецесіон — Австрія, Україна
Стиль Ліберті — Італія
Модернізмо — Іспанія
Тіффані — США
Формування ґрунтувалося на пошуках
ЕСТЕТИЗМУ (рафінованого, надмірного)
КРАСИ в усьому (в першу чергу — предметного світу)
ЗАГАДКОВОСТІ світу (в символах, алегоріях)
Имя файла: Постимпрессионизм-.pptx
Количество просмотров: 114
Количество скачиваний: 0