С какво свързваш древногръцкото облекло?

Содержание

Слайд 2

Чаршафи?

Чаршафи?

Слайд 3

А с какво свързваш римското облекло?

А с какво свързваш римското облекло?

Слайд 4

Още по-големи чаршафи?

Още по-големи чаршафи?

Слайд 5

Ами византийското?

Ами византийското?

Слайд 6

Християнски чаршафи?

Християнски чаршафи?

Слайд 7

Да, ама не!

Да, ама не!

Слайд 8

Във Византия няма чаршафи

или поне не съвсем

Във Византия няма чаршафи или поне не съвсем

Слайд 9

Това е така заради смесването на две основни влияния

Това е така заради смесването на две основни влияния

Слайд 10

Основните влияния са:

РИМСКО

конструкции
драперии

ИЗТОЧНО

скъпи материи
ярки цветове

Основните влияния са: РИМСКО конструкции драперии ИЗТОЧНО скъпи материи ярки цветове

Слайд 11

В началото бе

ТОГАТА

Римски произход
Носи се до времето на Юстиниан

В началото бе ТОГАТА Римски произход Носи се до времето на Юстиниан

Слайд 12

А след нея биде

ТУНИКАТА

заменя тогата
изработва се основно от вълна или

А след нея биде ТУНИКАТА заменя тогата изработва се основно от вълна или лен
лен

Слайд 13

И най-накрая цвят при

ДАЛМАТИКА

за двата пола
произлиза от туниката
преобладава лилавия

И най-накрая цвят при ДАЛМАТИКА за двата пола произлиза от туниката преобладава лилавия цвят като основен
цвят като основен

Слайд 14

Специално за нежния пол е

СТОЛАТА

основно за жени
носи се над туника

Специално за нежния пол е СТОЛАТА основно за жени носи се над туника дълга
дълга

Слайд 15

Нищо ново под слънцето досега?

Нищо ново под слънцето досега?

Слайд 16

Това е така заради разделението в обществото.

Това е така заради разделението в обществото.

Слайд 17

По-бедните не са можели да си позволят дрехи.

По-бедните не са можели да си позволят дрехи.

Слайд 18

Какво пък остава за цветни такива!

Какво пък остава за цветни такива!

Слайд 19

Облеклото е трябвало да служи за ежедневната работа.

Облеклото е трябвало да служи за ежедневната работа.

Слайд 20

И да може да се носи от бременни жени.

И да може да се носи от бременни жени.

Слайд 21

Друго е положението при богатите.

Друго е положението при богатите.

Слайд 22

Техните дрехи са били

цветни
на десени
украсени с камъни

Техните дрехи са били цветни на десени украсени с камъни

Слайд 23

Най-разпознаваема днес е

КЪСНАТА
ДАЛМАТИКА

Най-разпознаваема днес е КЪСНАТА ДАЛМАТИКА

Слайд 24

Най-важно е материята да е с десен.

Най-важно е материята да е с десен.

Слайд 25

Най-важно е материята да е с десен.

Ако не е,
трябва украшенията да

Най-важно е материята да е с десен. Ако не е, трябва украшенията
са толкова
пищни, че да й придават
по-скъп вид.

Слайд 26

А пък при дамите

А пък при дамите

Слайд 27

СТОЛАТА
е била дълга до земята
и ръкавите не са били отделени.

СТОЛАТА е била дълга до земята и ръкавите не са били отделени.

Слайд 28

Илюзията за обособеност на ръкавите
се постига чрез колани.

Илюзията за обособеност на ръкавите се постига чрез колани.

Слайд 29

Цветовете са лавандулово, лилаво,
бледозелено, синьо, тъмно червено,
златно, кафяво бяло и черно.

Цветовете са лавандулово, лилаво, бледозелено, синьо, тъмно червено, златно, кафяво бяло и черно.

Слайд 30

Декорациите са били по ръбовете.

Декорациите са били по ръбовете.

Слайд 31

Декорациите са били по ръбовете.
по ръкавите.

Декорациите са били по ръбовете. по ръкавите.

Слайд 32

Декорациите са били по ръбовете.
по ръкавите.
по раменете.

Декорациите са били по ръбовете. по ръкавите. по раменете.

Слайд 33

Декорациите са били по ръбовете.
по ръкавите.
по раменете.
по деколтето.

Декорациите са били по ръбовете. по ръкавите. по раменете. по деколтето.

Слайд 34

Декорациите са били по ръбовете.
по ръкавите.
по раменете.
по деколтето.
навсякъде!

Декорациите са били по ръбовете. по ръкавите. по раменете. по деколтето. навсякъде!

Слайд 35

Що се отнася до

ОБУВКИТЕ

почти не се изобразяват
червени за императора
сини

Що се отнася до ОБУВКИТЕ почти не се изобразяват червени за императора
за севастократори
зелени за протовестиарии

Слайд 36

Моля,не правете това у дома си!

БЕЛИ ЧОРАПИ СЪС САНДАЛИ

Моля,не правете това у дома си! БЕЛИ ЧОРАПИ СЪС САНДАЛИ

Слайд 37

На шията носели

ДЕКОРАТИВНА ЯКА

На шията носели ДЕКОРАТИВНА ЯКА

Слайд 38

ЯКАТА
Изработва се от златист плат
с скъпоценни камъни и бродерия.

ЯКАТА Изработва се от златист плат с скъпоценни камъни и бродерия.

Слайд 39

Украсата се състои от вертикални
линии, а перлите служели
да придават още великолепие.

Украсата се състои от вертикални линии, а перлите служели да придават още великолепие.

Слайд 40

Накратко казано – покривали са се от глава до пети

Накратко казано – покривали са се от глава до пети

Слайд 41

Странна комбинация от консервативност и пищност

Странна комбинация от консервативност и пищност

Слайд 42

Черта на православието е покриването на цялото тяло.

Черта на православието е покриването на цялото тяло.

Слайд 43

А пък разкошът е на изтока.

А пък разкошът е на изтока.

Слайд 44

Така е като си по средата!

Така е като си по средата!

Слайд 46

И правилният отговор е

И правилният отговор е

Слайд 47

И правилният отговор е пурпурно (πορφύρεος)

И правилният отговор е пурпурно (πορφύρεος)

Слайд 48

Ориганално е

ТРАЯНОВОТО ПУРПУРНО

символизира сила и власт
отличителна черта на императора

Ориганално е ТРАЯНОВОТО ПУРПУРНО символизира сила и власт отличителна черта на императора

Слайд 49

И тук започва финалът

И тук започва финалът

Слайд 50

Жива е тя, жива е византийската мода!

Жива е тя, жива е византийската мода!

Слайд 52

Това беше една презентация на Ралица Никифорова, XIc клас

Това беше една презентация на Ралица Никифорова, XIc клас

Слайд 53

на тема Византийското облекло

на тема Византийското облекло

Слайд 54

Със специалното участие на:

Vukson – Van Beek, Dawn. “Byzantine fashion”
Costumes.org
Fashion-era.com
Wikipedia

Със специалното участие на: Vukson – Van Beek, Dawn. “Byzantine fashion” Costumes.org Fashion-era.com Wikipedia

Слайд 55

Както и на

Плиний Стари – “Естествена история”
Мозайка в Сан Витале (Равена)
Мозайка

Както и на Плиний Стари – “Естествена история” Мозайка в Сан Витале
в Св. Аполинарий (Равена)
Мозайка от двореца вКонстантинопол
Мозайка от Св. София
Имя файла: С-какво-свързваш-древногръцкото-облекло?.pptx
Количество просмотров: 119
Количество скачиваний: 0