Содержание
- 2. Китайське Середньовіччя (VII–XIII ст.) Китайське Середньовіччя, що охоплює VII–XIII століття,— золотий період розвитку поезії, яка стала
- 3. У добу Середньовіччя в Китаї виникає пейзажна лірика. І це не випадково, адже все життя людини
- 4. Простота й відкритість почуттів стали провідною ознакою лірики епохи Тан. У китайській поезії доби Середньовіччя розвивалися
- 5. Лі Бо і Ду Фу
- 6. Лі Бо Лі Бо або Лі Бай (701-762) — китайський поет періоду династії Тан. Разом із
- 7. Теми поезій Лі Бо Можна виділити провідні теми серед яких: він звеличував: хоробрих мандрівників, захищав знедолених
- 8. Поезії Ду Фу: Весняні надії Весняної ночі радію дощу Гість прийшов Дикі гуси Ночівля у теремі
- 9. Вірш Лі Бо
- 10. Форми віршів Лі Бо і Ду ФуЛі Бо і Ду Фу ввійшли в літературу як «пращури
- 11. Ду Фу Народився у 712 році, в провінції Хенань. Ду Фу був онуком поета Ду Шеньяня.
- 12. Теми поезій Ду Фу Можна виділити провідні теми серед яких: осуд війни; вихваляння мирної повсякденної роботи;
- 13. Вірш Ду Фу
- 14. Ду Фу Лі Бо
- 16. Скачать презентацию
Слайд 2Китайське Середньовіччя (VII–XIII ст.)
Китайське Середньовіччя, що охоплює VII–XIII століття,— золотий період розвитку
Китайське Середньовіччя (VII–XIII ст.)
Китайське Середньовіччя, що охоплює VII–XIII століття,— золотий період розвитку
У цей час вірші писали всі — від імператора й чиновників до найбідніших селян. Поетичне бачення світу було характерним для світосприйняття китайців тієї доби. Вони уважно споглядали природу, навколишній світ, вчилися у того, що бачили, й співвідносили з побаченим свої думки й почуття. Китайська поезія доби Середньовіччя відзначається гуманістичним змістом і глибиною узагальнень. Вона й нині сповнена неповторного аромату трав та дерев, у ній вчувається подих вітру і політ птахів, вона нікого не може залишити байдужим, бо в ній знайшла відображення вся гамма людських переживань і почуттів, спостереження особистості за зовнішнім і внутрішнім світом, намагання знайти своє місце у космосі. Започаткувало високорозвинену цивілізацію правління династії Тан, що тривало майже триста років (618–907).
Слайд 3У добу Середньовіччя в Китаї виникає пейзажна лірика. І це не випадково,
У добу Середньовіччя в Китаї виникає пейзажна лірика. І це не випадково,
І завжди у нерозривній єдності з людиною, яка знає ціну миттєвості людського життя. Поезія Китаю — це поезія думки, вона плекалася й шліфувалася митцем, який старанно вчився у своїх попередників. Китайська лірика — це лірика спілкування з друзями, але спілкування відкритого, тому що приховані думки поета - для всіх, він поряд із людьми і пише для людей».
Слайд 4Простота й відкритість почуттів стали провідною ознакою лірики епохи Тан. У китайській
Простота й відкритість почуттів стали провідною ознакою лірики епохи Тан. У китайській
ші — вірші з дворядковою строфою, кожен рядок складається з чотирьох, п’яти або семи слів із цезурою (паузою) після другого знаку в рядку з чотирьох або п’яти слів і після четвертого — в рядку із семи слів. лірична форма ші проіснувала досить довго, вона не відкинута й донині сучасними китайськими поетами.
Ци, на відміну від ші, складаються з нерівних рядків. Вірші у формі ци створювалися на певну мелодію, тому музикальність є характерною ознакою цих творів. Ци з’явились у VIII столітті, спочатку їхня тематика була пов’язана із суто особистісними переживаннями поетів, але згодом митці опанували й інші теми, значно розширивши коло сюжетів і мотивів.
За три століття правління династії Тан поезія досягла небувалого розквіту: сотні, навіть тисячі талановитих поетів (і це тільки ті, хто згадується в авторитетних виданнях і чиї вірші дійшли до нашого часу, а ще було багато безіменних митців, твори яких назавжди втрачені) шукали нові шляхи в літературі, уславлюючи свою культуру. Чітко окреслені образи, вишуканість і ясність стилю, гармонія пропорцій — усе це з’являється у поезії епохи Тан. Говорячи про танську лірику, кожний вірш можна цілком назвати значущою поетичною одиницею, бо у творах цього часу живе дихання природи, злети думки, буяння фантазії.
Простота і легкість танських віршів стали зразком для наступних поколінь поетів.
Слайд 5Лі Бо і Ду Фу
Лі Бо і Ду Фу
Слайд 6Лі Бо
Лі Бо або Лі Бай (701-762) — китайський поет періоду
Лі Бо
Лі Бо або Лі Бай (701-762) — китайський поет періоду
Лі Бо відомий своєю багатою уявою, епатажною манерою поведінки, а також, за поширеними переказами, своєю любов'ю до спиртного. Він багато часу проводив у подорожах, мав вільні погляди, ставився з презирством до добробуту й високих посад, відмовився стати придворним письменником і, ставши відлюдником, проживав у горах.
Слайд 7Теми поезій Лі Бо
Можна виділити провідні теми серед яких:
він звеличував: хоробрих мандрівників,
Теми поезій Лі Бо
Можна виділити провідні теми серед яких:
він звеличував: хоробрих мандрівників,
це — оспівування вина, квітів, місяця, дружби, природи в цілому.
Слайд 8Поезії Ду Фу:
Весняні надії
Весняної ночі радію дощу
Гість прийшов
Дикі гуси
Ночівля у теремі біля
Поезії Ду Фу:
Весняні надії
Весняної ночі радію дощу
Гість прийшов
Дикі гуси
Ночівля у теремі біля
Пісня про хліб і шовк
Повторна мандрівка
При місяці згадую брата
Слайд 9Вірш Лі Бо
Вірш Лі Бо
Слайд 10Форми віршів
Лі Бо і Ду ФуЛі Бо і Ду Фу ввійшли в літературу як «пращури
Форми віршів
Лі Бо і Ду ФуЛі Бо і Ду Фу ввійшли в літературу як «пращури
Слайд 11Ду Фу
Народився у 712 році, в провінції Хенань. Ду Фу був онуком
Ду Фу
Народився у 712 році, в провінції Хенань. Ду Фу був онуком
Слайд 12Теми поезій Ду Фу
Можна виділити провідні теми серед яких:
осуд війни;
вихваляння
Теми поезій Ду Фу
Можна виділити провідні теми серед яких:
осуд війни;
вихваляння
мотив за батьківщину;
тема природи, що відповідає внутрішньої сутності людини й перебуває в беззастережному духовному зв'язку з людиною
Слайд 13Вірш Ду Фу
Вірш Ду Фу
Слайд 14Ду Фу Лі Бо
Ду Фу Лі Бо