Мистецтво Візантії

Содержание

Слайд 2

Мистецтво Візантії втілило переосмислення античної спадщини – архітектури, образотворчого мистецтва. Храми Візантії

Мистецтво Візантії втілило переосмислення античної спадщини – архітектури, образотворчого мистецтва. Храми Візантії
створювали як величезні будівлі для молитви. Часто будівлі складали з цегли в чергуванні з каменем. В яких великого значення набуло оформлення внутрішнього простору.
Стіни в середині храму були прикрашені мозаїками, фресками, іконами з зображенням святих. Значний вклад Візантії у розвиток середньовічної архітектури. Візантійські зодчі створюють нові принципи забудови міст: у центрі розташовується головна площа з собором, від неї, довільно переплітаючись, розходяться вулиці.

Собор Олександра Невського у Софії

Слайд 3

Собор святої Софії

Прекрасним зразком церковного будівництва є храм св. Софії в Константинополі,

Собор святої Софії Прекрасним зразком церковного будівництва є храм св. Софії в
споруджений у 532-537 pp. за наказом Юстініана. Софійський собор в Константинополі донині вражає відвідувачів розмірами та величчю. Його довжина — 81 метр, ширина — 72, а висота — 55 метрів. Для будівництва Собору Святої Софії демонтували та привезли колони і мармурові деталі інших храмів 
Візантійської імперії. Внутрішні роботи в храмі продовжувалися протягом декількох століть, і тому відрізняються особливою ошатністю. Стіни повністю вкрили мозаїками.
Коли Собор Святої Софії перетворивсяна мечеть, мусульманам довелося внести деякі зміни,.
 Фрески та мозаїки вони вкрили товстим шаром штукатурки, на який виписали цитати з Корану. Деякі фрагменти фресок та мозаїк збереглися тому, що коли в 1935 році мечеть Ая-Софія стала музеєм, з них зчистили штукатурку, що приховувала їх.

Слайд 4

Найефектніша частина будівлі — купол, діаметр якого становить майже 32 м. При вході до середини

Найефектніша частина будівлі — купол, діаметр якого становить майже 32 м. При
храму впадає в око його помпезність. Купол ніби піднятий у повітря над храмом окремо від загальної будівлі. Таку ілюзію створюють 40 вікон, через які пробивається світло. В центрі купола — зображення Ісуса. Гігантська купольна система собору стала шедевром архітектурної думки свого часу. 

Интерьєр собору Святої Софії. Стамбул

Внутрішній простір не відрізнявся богатством і архітектурними деталями, проте його стіни були облицьовані знизу дорогими гатунками мармуру, а зверху, також як і склепіння, багато прикрашались позолотою, мозаїчними зображеннями на золотому фоні або фресковим живописом.

Слайд 5

Византійська мозаїка. Найбільш стародавні взірці візантійських мозаїк відносяться до періоду III-IV ст., а

Византійська мозаїка. Найбільш стародавні взірці візантійських мозаїк відносяться до періоду III-IV ст.,
їх розквіт припадає на VI-VII ст.  Найвідомішими візантійськими мозаїками є мозаїки міста Равенни і зображення у соборі Айя-Софії (Константинополь).
Мозаїка  над дверима з південного вестибюля  собору створена в другій половині 10 століття. На ній зображена Богородиця на престолі з Богодитям на колінах, а по боках імператорів Костянтина І  (ліворуч), що приносить в дар місто Константинополь, і Юстиніана І (праворуч), що приносить Богородиці собор Святої Софії. Християнські храми у Візантії вражають красою свого внутрішнього оздоблення.

Слайд 6

Особливості мозаїк Візантії: 1.Перемістити людину, яка на них дивиться, із земного світу у в божественний (за рахунок технології

Особливості мозаїк Візантії: 1.Перемістити людину, яка на них дивиться, із земного світу
сяючого кольору, марева, золота). 2. Сюжети: грандіозні за змістом,  на біблійні теми. Християнські історії стали центральною темою мозаїк,.
3. Матеріал -  це мозаиїа зі смальти ( у масу зі скла додавали різні метали ( золото, мідь, ртуть) та навчилися виготовляти декілька сотен кольорів смальти. Кольори смальти виходили яскравими, чистими, прозорими, божественними.  
Сонячне світло, потрапляючи на смальту, оживає і переймає її колір.
 4. Форма  мозаїчних елементів- переважно кубики - саме композициії, акуратно викладені з маленьких і однакових за розміром кубиків створили славу візантійським мозаїкам.

Слайд 7

Мозаїка – імператор Юстініан І зі своїм почтом.
Церква Сан-Вітале. Місто Равена. Італія.

Мозаїка – імператор Юстініан І зі своїм почтом. Церква Сан-Вітале. Місто Равена. Італія.

Слайд 8

Музичне мистецтво Візантії

Музичне мистецтво Візантії

Слайд 10

Отже, візантійський храм – взірець синтезу мистецтв. У якому поєднано архітектуру, монументальний

Отже, візантійський храм – взірець синтезу мистецтв. У якому поєднано архітектуру, монументальний
живопис, театралізований церковний церемоніал і звучання хору а капела, який під час богослужіння співає літургію.

Слайд 12

Дивимося ВІДЕО (перейдіть за посиланням) – Архітектура Візантії

Дивимося ВІДЕО (перейдіть за посиланням) – Архітектура Візантії