Паркова культура

Содержание

Слайд 2

Парк – це спеціальна обмежена територія(природна чи штучна) виокремлена переважно з метою

Парк – це спеціальна обмежена територія(природна чи штучна) виокремлена переважно з метою
відпочинку. Слова “парк” та “сад” побутують нарівні, тому широко використовуються словосполучення “садово-паркове мистецтво”

Слайд 3

Принципи планування так званих французьких регулярних парків розробив видатний паркобудівник Андре Ленотр

Принципи планування так званих французьких регулярних парків розробив видатний паркобудівник Андре Ленотр (1613-1700)
(1613-1700)

Слайд 4

Парк версальського типу своїми прямолінійними доріжками і фігурними формами чагарників підкреслював абсолютний

Парк версальського типу своїми прямолінійними доріжками і фігурними формами чагарників підкреслював абсолютний контроль людини над природою.
контроль людини над природою.

Слайд 5

На час смерті Короля-Сонце тут мешкало біля 30000 чоловік і, збільшуючись за

На час смерті Короля-Сонце тут мешкало біля 30000 чоловік і, збільшуючись за
часів усіх наступних королів, населення досягло 50 000 чоловік напередодні Революції

До 1678 року, коли Людовик XIV перенести сюди двір, Версаль був невеличким селищем із багатими на дичину навколишніми лісами.

Слайд 6

Регулярний парк Версаль – один з найбільших та найвидатніших у Європі. Також

Регулярний парк Версаль – один з найбільших та найвидатніших у Європі. Також
там розташовано кілька невеликих палацоподібних будівель(зокрема, Малий і Великий Тріанони)

Слайд 7

Сходи від Великого Тріанона через зелену смугу Королівської алеї ведуть до басейну

Сходи від Великого Тріанона через зелену смугу Королівської алеї ведуть до басейну
Аполлона

План Версальського міста став прототипом для будівництва Вашингтона

Слайд 8

Природні парки Великої Британії

Природні парки Великої Британії

Слайд 9

Пейзажний англійський парк – напрям в садово-парковому мистецтві, що склався у XVIII

Пейзажний англійський парк – напрям в садово-парковому мистецтві, що склався у XVIII
ст. в Англії на контрасті з бароковим, регулярним парком у “французькому стилі” Андре Ленотра

Слайд 10

Острівна відокремленість Англії сприяла появі місцевих законів планування садів

Великі сади на зразок

Острівна відокремленість Англії сприяла появі місцевих законів планування садів Великі сади на
Версалю розташовувались лише поблизу королівських замків

Слайд 11

У планування садів Англії часто вводили різні лабіринти

У планування садів Англії часто вводили різні лабіринти

Слайд 12

У пейзажних садах Британії не відмовляються від будівництва окремих павільонів, мостів, штучних

У пейзажних садах Британії не відмовляються від будівництва окремих павільонів, мостів, штучних
ставків

Він значно дешевший, ніж французький, не потребує садівників і копіює форми навколишнього краєвиду

Слайд 13

Майстри та парки

Перші майстри англійського садуу своїй творчості зазнали впливу пейзажів Пуссена

Майстри та парки Перші майстри англійського садуу своїй творчості зазнали впливу пейзажів
і Лоррена, що зображували ідеалізовані картини природної гармонії

Слайд 14

Вільям Кент (1685-1748) – англійський ландшафтний архітектор

Автор грандіозного регулярного парку Англії –

Вільям Кент (1685-1748) – англійський ландшафтний архітектор Автор грандіозного регулярного парку Англії – Стоу (у Букінгемпширі)
Стоу (у Букінгемпширі)

Слайд 15

Щоб надати парку руху і драматичності, Кент оздобив його альтанками, алеями, каскадами,

Щоб надати парку руху і драматичності, Кент оздобив його альтанками, алеями, каскадами, низькими огорожами, траншеями
низькими огорожами, траншеями

Слайд 16

За проектами Чарльза Бріджмена переплановано королівські сади у Віндзорі

та Кенсінгтоні.
Майстер значну увагу

За проектами Чарльза Бріджмена переплановано королівські сади у Віндзорі та Кенсінгтоні. Майстер
приділяв елементу раптовості та сюрпризу. Відвідувач рідко міг передбачити, що чекає на нього за черговим поворотом алеї

Слайд 17

Ланселот Браун

Для майстра характерні спрощення структури парку завдяки відмові від геометричних ліній

Ланселот Браун Для майстра характерні спрощення структури парку завдяки відмові від геометричних ліній алей
алей

Слайд 18

У садах Брауна рясніють штучні канали, замасковіні під зарослі очеретом річечки

Чатсворт-хаус (Дербішир,

У садах Брауна рясніють штучні канали, замасковіні під зарослі очеретом річечки Чатсворт-хаус (Дербішир, 1761 р)
1761 р)

Слайд 19

Один з основних королівських парків Лондона – Рідженс-парк

У давнину на його місці

Один з основних королівських парків Лондона – Рідженс-парк У давнину на його
були мисливські угіддя Генріха VIII. Із включенням цих територій до міста у 1810-1820-ті роки тут було розбито парк за проектом Джона Неша

Слайд 20

Гайд-парк – улюблене місце відпочинку лондонців

Це місце проведення всіляких заходів, урочистостей

Гайд-парк – улюблене місце відпочинку лондонців Це місце проведення всіляких заходів, урочистостей

Слайд 21

До принад парку належить озеро Серпентайн, у якому дорзволено купатись

та однойменна галерея

До принад парку належить озеро Серпентайн, у якому дорзволено купатись та однойменна галерея

Слайд 22

Заміська резиденція Чарльза Сеймура, 6-го герцога Самерсета, яка розташована у Петворт-хаусі, побудована

Заміська резиденція Чарльза Сеймура, 6-го герцога Самерсета, яка розташована у Петворт-хаусі, побудована у 1688 році
у 1688 році

Слайд 23

Чатсворт-хаус – один з найпишніших “будинків-скарбниць” Англії, головна резиденція герцогів Девонширських

На території

Чатсворт-хаус – один з найпишніших “будинків-скарбниць” Англії, головна резиденція герцогів Девонширських На
парку –водоспади, оранжереї з диво-рослинами

Слайд 24

Духовне явище японського ландшафтного саду

Духовне явище японського ландшафтного саду

Слайд 25

Японський сад (“іхон тей`ен” або “вафу тей`ен”) – різновид саду, принципи організації

Японський сад (“іхон тей`ен” або “вафу тей`ен”) – різновид саду, принципи організації
якого були розроблені у Японії протягом 8-18 ст.

Слайд 26

Японський сад – це тонка філософія. Він символізує досконалий світ земної природи.

Японський сад – це тонка філософія. Він символізує досконалий світ земної природи.
Його головне призначення – навчити людину бачити красу у простому, повсякденному

Слайд 27

У центрі уваги японського саду опиняються пісок, галька, карликові рослини, сухі струмки,

У центрі уваги японського саду опиняються пісок, галька, карликові рослини, сухі струмки, камені
камені

Слайд 28

Пейзаж саду формується за допомогою дерев, кущів, бамбука, квітів, моху; розташовані кам`яні

Пейзаж саду формується за допомогою дерев, кущів, бамбука, квітів, моху; розташовані кам`яні
ліхтарі, альтанки чи чайні будиночки

Слайд 29

Особливості японських садів

Камерність – закритість від зовнішнього світу. Дверцята і огорожі глибоко

Особливості японських садів Камерність – закритість від зовнішнього світу. Дверцята і огорожі глибоко символічні
символічні

Слайд 30

Камені – “кістяк” саду. Зазвичай їх розміщують триадами, викладають скульптури, розташовують доріжками

Камені – “кістяк” саду. Зазвичай їх розміщують триадами, викладають скульптури, розташовують доріжками
або містками. Правильно створений сад викликає почуття давності й вічності.

Слайд 31

Вода – обов`язковий елемент, використовується у формі природних водойм: ставків, водоспадів, струмків,

Вода – обов`язковий елемент, використовується у формі природних водойм: ставків, водоспадів, струмків,
але у жодному разі не фонтану

Слайд 32

Рослини після каменів відіграють другорядну роль, але є невід`ємною складовою

Рослини після каменів відіграють другорядну роль, але є невід`ємною складовою

Слайд 33

Сад каменів – культурно-естетичний японський витвір, що з`вився в період Муроматі (1336-1573)

Розташування

Сад каменів – культурно-естетичний японський витвір, що з`вився в період Муроматі (1336-1573)
і композиція каменів у групах підпорядковані певним правилам. Їх викладають по три, відповідно до буддійської триади.

Слайд 34

На поверхні саду за допомогою граблів роблять борозенки, що розташовані вздовж довгої

На поверхні саду за допомогою граблів роблять борозенки, що розташовані вздовж довгої
сторони саду, і створюють кола навколо каміння.

У якій точці не стояв спостерігач, він завжди побачить таку саму кількість каменів. Функціонально такі сади призначені для медитації, усамітнення.Дехто вважає, що сад каменів символізує боротьбу хаосу і порядку, де чіткі ряди гравію – порядок, а групи каменів - хаос

Слайд 35

Ікебана – мистецтво складання букета. Перекладається як “Життя квітів”.Це філософія єдності людини

Ікебана – мистецтво складання букета. Перекладається як “Життя квітів”.Це філософія єдності людини та природи
та природи

Слайд 36

У Середньовіччі оселю прикрашали квітами без підставок і ваз, тому в цей

У Середньовіччі оселю прикрашали квітами без підставок і ваз, тому в цей
час ікебана була відома як “мамехана” (“виставлені квіти”). У 17 ст.,з поширенням моди на все китайське, назву змінили на китайський лад – “рікка”

Слайд 37

З 18 ст. японці почали прикрашати домівки квітами, виставляючи їх у вазах.

З 18 ст. японці почали прикрашати домівки квітами, виставляючи їх у вазах.
Так було започатковано новий стиль, у якому букет символізував єдність Неба, Землі й Людини

Слайд 38

Філософія ікебани – принцип “сабі-вабі” (“краса простоти”) – поєднання природного матеріалу (

Філософія ікебани – принцип “сабі-вабі” (“краса простоти”) – поєднання природного матеріалу (
квітів, гілок, листя, трав, коріння) із витворами декоративно-прикладного мистецтва (вазами та інш.)

Слайд 39

Різновиди ікебани

“Ікенобо” – до 17 ст. школа посіла панівну позицію в галузі

Різновиди ікебани “Ікенобо” – до 17 ст. школа посіла панівну позицію в галузі квіткового мистецтва
квіткового мистецтва

Слайд 40

Стиль “нагеіре” відбиває природний ріст рослин, квіти стоять у вазі невимушено, не

Стиль “нагеіре” відбиває природний ріст рослин, квіти стоять у вазі невимушено, не стиснуті правилами.
стиснуті правилами.

Слайд 41

“Тябана” – ікебана однієї квітки, неодмінно супроводжує чайну церемонію

“Тябана” – ікебана однієї квітки, неодмінно супроводжує чайну церемонію

Слайд 42

Чайна церемонія

Чайна церемонія

Слайд 43

Чайна церемонія ( з яп. “тя-но ю”) – ретуалізована форма спільного чаювання,

Чайна церемонія ( з яп. “тя-но ю”) – ретуалізована форма спільного чаювання,
що виникла у Середньовіччі у Японії

Слайд 44

Започаткував ритуал чернець Дайо (1236-1308). Століттям пізніше мистецтву навчається Мурата, який дотримувався

Започаткував ритуал чернець Дайо (1236-1308). Століттям пізніше мистецтву навчається Мурата, який дотримувався
ідеї “вабі”(простоти) та об`єднав 4 основних принципи чайної церемонії: гармонію, шанобливість, чистоту, тишу

Слайд 45

Дзео Такено (1502-1555) почав використовувати для церемонії спеціальну будівлю – чайний будиночок

Дзео Такено (1502-1555) почав використовувати для церемонії спеціальну будівлю – чайний будиночок
(“тясіцу”), якому було надано вигляд селянської хати

Слайд 46

Пізнише до будиночка додались сад та кам`яна доріжка. Церемонія стала більш формальною:

Пізнише до будиночка додались сад та кам`яна доріжка. Церемонія стала більш формальною:
дії учасників стали послідовними, теми бесід – чітко обмежені. Церемонія з колективного чаювання перетворилася на міні-виставу

Слайд 47

Різновиди церемонії

Нічна – проводиться при світлі місяца. Гості збираються перед північчю. Завершуеється

Різновиди церемонії Нічна – проводиться при світлі місяца. Гості збираються перед північчю.
не пізнише ніж о 04:00. Особливість : порошковий чай готується безпосередньо під час церемонії

Слайд 48

На сході сонця. Починається о 03:00-04:00 ранку і триває до 06:00 ранку

На сході сонця. Починається о 03:00-04:00 ранку і триває до 06:00 ранку

Слайд 49

Ранкова. Проводиться зазвичай у сезон спекотної погоди, починається о 06:00 ранку

Ранкова. Проводиться зазвичай у сезон спекотної погоди, починається о 06:00 ранку

Слайд 50

Післяобідня. Починається о 13:00

Післяобідня. Починається о 13:00

Слайд 51

Вечірня. Починається о 18:00

Вечірня. Починається о 18:00

Слайд 52

Зазвичай у чайний будиночок можна увійти через ворота, які відчиняють, щоб не

Зазвичай у чайний будиночок можна увійти через ворота, які відчиняють, щоб не турбувати господаря, зайнятого підготовкою.
турбувати господаря, зайнятого підготовкою.
Имя файла: Паркова-культура-.pptx
Количество просмотров: 536
Количество скачиваний: 8