символізм -вступ у ХХ століття

Содержание

Слайд 2

Символізм (від грець. Symbolon –знак, символ) – одна з стильових течій модернізму.

Символізм (від грець. Symbolon –знак, символ) – одна з стильових течій модернізму.
Символлісти проголосили символ основою мистецької творчості.

Слайд 3

Алегорія (з грец. аііедогіа — іносказання) — образ, у якому зображення має

Алегорія (з грец. аііедогіа — іносказання) — образ, у якому зображення має
переносне значення, вираження ідеї у предметному образі.
Містика (з грец. «потаємний», «прихований») — віра в існування надприродних сил і можливість спілкування з ними людини.
Символ (з грец. «знак») — умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття.

Слайд 4

Символізм зародився у Франції в 70-80х роках X IX ст. як противага

Символізм зародився у Франції в 70-80х роках X IX ст. як противага
реалістичній літературно-художній практиці того часу. Основні принципи символізму вперше виникли у творчості французьких поетів Поля Верлена, Стефана Малларме та ін.

Слайд 5

Поль Верлен

Стефан Малларме

Поль Верлен Стефан Малларме

Слайд 6

Символу завжди притаманна невизначеність, тому що духовний зміст важко передати словами. Символісти

Символу завжди притаманна невизначеність, тому що духовний зміст важко передати словами. Символісти
розрізняють два світи: світ речей і світ ідей. Вони вважають, що за світом речей, який ми бачимо, існує інша — справжня дійсність, яку наш реальній світ лише невиразно відображає.

Слайд 7

Тісно пов’язана із символізмом творчість
П ’єра Пюві де Шаванна (1824-1898), хоч

Тісно пов’язана із символізмом творчість П ’єра Пюві де Шаванна (1824-1898), хоч
образна конкретність і відточеність малюнка деякою мірою позбавляли його твори витонченості, властивої цьому стилю.

Слайд 8

«Смерть и девушки» (1872)

«Смерть и девушки» (1872)

Слайд 9

«Сон» (1867)

«Сон» (1867)

Слайд 10

«Надежда» (1872)

«Надежда» (1872)

Слайд 11

«Бедный рыбак» (1881)

«Бедный рыбак» (1881)

Слайд 12

Характер символіки Гюстава Моро (1826-1898) зовсім інший. Він прагнув зображувати персонажів у

Характер символіки Гюстава Моро (1826-1898) зовсім інший. Він прагнув зображувати персонажів у
стані сильної заглибленості в себе. Картина, на його думку, повинна зачаровувати фантастичністю, її краса має давати насолоду. Тому французький живо­ писець звертався до міфологічних образів, застосовував гру світла, намагався вражати орнаментами й іншими декоративними деталями.

Слайд 13

Орфей, 1865

Орфей, 1865

Слайд 14

Європа і бик, 1869

Європа і бик, 1869

Слайд 15

Саломея, 1876

Саломея, 1876

Слайд 16

«Юпітер і Семела», 1894«Юпітер і Семела», 1894-95

«Юпітер і Семела», 1894«Юпітер і Семела», 1894-95

Слайд 17

«Фаетон», 1878

«Фаетон», 1878

Слайд 18

Фантасмагоричні ідеї притаманні графіці й живопису Оділона Редона (1840-1916), творчість якого традиційно

Фантасмагоричні ідеї притаманні графіці й живопису Оділона Редона (1840-1916), творчість якого традиційно
поділяється на два періоди: «чорний» і «кольоровий». У графіці «чорного» періоду — моторошних малюнках вугіллям — переважали образи світового зла, кошмари. Найяскравішим їхнім втіленням стало зображення павука з людським обличчям. Роботи «кольорового» періоду полонять вмінням французького митця передавати духовність і чистоту за допомогою яскравих кольорових потоків.

Слайд 19

Оділон Редон, Пейрельбад, 1897

Оділон Редон, Пейрельбад, 1897

Слайд 20

Павук, що плаче. 1881,вугілля

Павук, що плаче. 1881,вугілля

Слайд 21

Болотяна квітка з альбому присвяченому Гоя. 1885,вугілля

Болотяна квітка з альбому присвяченому Гоя. 1885,вугілля

Слайд 22

Золота клітка, 1892; масло з позолотою

Золота клітка, 1892; масло з позолотою

Слайд 23

Букет квітів,1895; масло

Букет квітів,1895; масло

Слайд 24

Символізм по-різному розквітнув у творчості Михайла Врубеля, Миколи Реріха та інших всесвітньо

Символізм по-різному розквітнув у творчості Михайла Врубеля, Миколи Реріха та інших всесвітньо відомих ху­дожників.
відомих ху­дожників.

Слайд 25

Творчість Михайла Врубеля

«Голова демона» 1890

«Квіти»

Творчість Михайла Врубеля «Голова демона» 1890 «Квіти»

Слайд 26

Творчість Миколи Реріха

Заморські гості. 1901

«Гонець». 1897

Творчість Миколи Реріха Заморські гості. 1901 «Гонець». 1897

Слайд 27

У творчості художника і поета Михайла Жука (1883-1964) яскраво виявився синтез символізму

У творчості художника і поета Михайла Жука (1883-1964) яскраво виявився синтез символізму
і модерну. Рослини, особливо квіти, — улюблені мотиви митця. їх намальовано не в природному середови­ щі, а ізольовано, що наближає композиції до творів декоративного мистецтва
Имя файла: символізм--вступ-у-ХХ-століття.pptx
Количество просмотров: 29
Количество скачиваний: 0