Т.Г. Шевченко-художник

Содержание

Слайд 2

Поезія Т. Шевченка здобула загальнонародне визнання, принесла її творцеві любов читачів

Поезія Т. Шевченка здобула загальнонародне визнання, принесла її творцеві любов читачів і
і невмирущу славу. Але не менш багатою і цікавою є творчість Шевченка-художника.
Поетична спадщина Т.Шевченка налічує понад 240 творів, а живописна – близько 1200 робіт. Це 835 різних за жанром картин, з яких понад 100 портретів. 278 робіт, відомі з різних джерел, не знайдено. В 1860 році Рада Академії мистецтв у Петербурзі визнала Шевченка академіком з гравіювання.
Лише ця кількість робіт свідчить про те, що малярству Шевченко приділяв багато часу й уваги. Він досконало володів олівцем, аквареллю, олією, білилом, офортом, сепією.

Слайд 3

Автопортрети Т.Г.Шевченка

Автопортрети Т.Г.Шевченка

Слайд 4

Автопортрети
Автопортрети Т.Г.Шевченка — це своєрідна автобіографія, написана рукою великого

Автопортрети Автопортрети Т.Г.Шевченка — це своєрідна автобіографія, написана рукою великого художника-реаліста. Упродовж
художника-реаліста.
Упродовж свого творчого життя Шевченко створив понад тридцять малярських і графічних автопортретів, у яких передав свої думки, почуття, переживання майже за два десятиліття.
Примітно, що всі автопортрети дуже реалістичні, Т.Шевченко не намагається подати себе кращим, величнішим, романтичнішим, ніж він був у житті.

Слайд 5

Перший автопортрет Тараса Шевченка

Один із cьогодні відомих автопортретів (полотно, олія, 43

Перший автопортрет Тараса Шевченка Один із cьогодні відомих автопортретів (полотно, олія, 43
× 45, в овалі, Національний музей Тараса Шевченка) виконано на початку 1840 року в Петербурзі.
Це одна з перших спроб Шевченка малювати олійними фарбами. У творі — романтично піднесений образ молодого художника-поета.
В манері виконання — в легких лесируваннях, що подекуди поєднуються з корпусним накладанням фарб, у витонченому малюнку, в довершеному пластичному моделюванні, в колориті, побудованому на синьо-зелених тонах із вкрапленням червоних, а головне — в романтичному забарвленні образу — виразно відчувається вплив Карла Брюллова. Твір не завершено.

Слайд 6

«Найкращий автопортрет»
(Олія. 1840 р.)
Це він чи образ молодої волі?

«Найкращий автопортрет» (Олія. 1840 р.) Це він чи образ молодої волі? Яка
Яка різниця... В ризниці старій
Академічної церковці антресолі
Приставлено – майстерня. Возрадій,
Тарасе: несподівана майстерня
І – на короткий час! – твоє житло...
...Підвівся. Лиця змучені, бліді.
Чоло юнацьке – також побіліле.
Гарячі очі пропікають світ –
На Україну б, на Дніпро летіли –
Як рідних серцю хочеться орбіт!
Сюртук накинув на плече.
Овал
Упевнено прокреслив на мольберті.
Овал, але перейдено межу.
Із небуття – у новоріччя волі!
Вчорашній раб на полотно нужденне
Обрушується. Молодості шквал.
«Кріпацтво, смерть - це все таке буденне;
писатиму я свято - свято в мене...»
А свято не вміщається в овал!
Р.Лубківський

Слайд 7

Автопортрети періоду «трьох літ»  Автопортрет, написаний в Яготині

Автопортрет (папір, туш, перо, 22.7 ×

Автопортрети періоду «трьох літ» Автопортрет, написаний в Яготині Автопортрет (папір, туш, перо,
18.4, приватна збірка, Москва), створений в Яготині 23 — 26 вересня 1843 і подарований Варварі Рєпніній разом з рукописом поеми «Тризна», зображує Шевченка за роботою. Тут виразно передано уважне сприйняття молодим художником навколишнього життя. Портрет виконано вільним, упевненим штрихом, близьким до манери рисування голкою на міді.

Слайд 8

Автопортрет зі свічкою

За малюнком, виконаним 1845, що його Шевченко відшукав (де

Автопортрет зі свічкою За малюнком, виконаним 1845, що його Шевченко відшукав (де
— тепер невідомо), аж у травні 1860 він створив автопортрет зі свічкою (папір, офорт, акватина, 16.4 × 13), в якому майстерно передав ефект освітлення — боротьбу світла з темрявою, внаслідок чого твір набув символічного звучання. В цьому автопортреті привертає увагу розмаїтість застосованих технічних прийомів. Густим плетивом різної сили штрихів, підкреслених і об'єднаних шаром акватини, художник показав як морок відступає перед переможною силою світла. Обличчя модельовано прозорими перехресними штрихами, а вбрання зображено сіткою паралельних ліній, що імітують манери класичної гравюри різцем.

Слайд 9

Автопортрет зі свічкою
(Офорт. 1860 р.)
Крило світлотіні лягло на чоло,
На

Автопортрет зі свічкою (Офорт. 1860 р.) Крило світлотіні лягло на чоло, На
аркуш поблідлий. Тісний закоморок
Ласкавить пломінчик. Потрібно, бджоло,
Ще воску, бо ось дотліва недогарок.
Збуди серед ночі вколисаний рій,
Поклич, підійми, поведи крізь непам’ять,
Спалиш на вуглик, на порох зітлій –
Нащадки бджолині твій подвиг затямлять!
За воску одробину, болісний мед –
За краплю свого каторжанського поту,
Аби він довершив почату роботу
...Три тіні поглипують з-поза плеча...
Солдатчина, смерть, забуття на чужині.
Але ще так молодо сяє свіча,
І тіні чаяться, ховаються тіні!
Та виберуть час. Нездоланна імла
На очі впаде, як мороз, на суцвіття.
А поки – літа, скільки може, бджола,
Літа крізь літа, зі століття в століття.
Зведи ж свої крила і серце зведи
У вічнім, гіркім, геніальному леті,
Лети в суховії, лети в холоди,
Пергу перетворюй на віск і меди
І промінь, мов сонячний штрих, поклади
На тім недокінченім автопортреті...
Р.Лубківський

Слайд 10

Автопортрети періоду заслання Перший автопортрет періоду заслання Автопортрет 1848 року

Перший автопортрет (папір, олія,

Автопортрети періоду заслання Перший автопортрет періоду заслання Автопортрет 1848 року Перший автопортрет
12.7 × 9.9, Державний Музей Тараса Шевченка), порушивши царську заборону писати і малювати, він намалював між 23 червням і 11 грудням 1847 в Орській фортеці, як тільки туди прибув, і 11 грудня 1847 надіслав А. Лизогубові. Це портрет поета в солдатському мундирі і кашкеті-безкозирці. Тяжкі муки вже наклали відбиток на обличчя Шевченка, на якому вражають широко-широко розкриті, сповнені скорботи очі.

Слайд 11

Автопортрет, написаний під час Аральської експедиції

З автопортретів, виконаних під час перебування в

Автопортрет, написаний під час Аральської експедиції З автопортретів, виконаних під час перебування
Аральській експедиції (1848—1849), до нас дійшов лише один (папір, сепія, 15.6 × 12.9, Львівський музей українського мистецтва), що його художник незабаром подарував
Аркадію Венгжиновському в Оренбурзі. Тарас Шевченко зобразив себе у вбранні, яке носив в експедиції, — звичайному цивільному пальті і світлому кашкеті з великим козирком, на обличчі — сліди втоми від нелегких мандрів.

Слайд 12

Автопортрет, написаний під час Аральської експедиції

До цього твору близькі три портрети (полотно,

Автопортрет, написаний під час Аральської експедиції До цього твору близькі три портрети
олія, закомпонований в овалі, відтворений у книжці «Тарас Шевченко як маляр», Львів-Москва, 1914, де тепер цей портрет — невідомо; полотно, олія, 24.5 × 19.8, Державний Музей Тараса Шевченка; полотно, олія, 26.2 × 21.4 Державний Музей Тараса Шевченка), які щодо авторства потребують додаткового дослідження: досі не встановлено, чи це Шевченкові автопортрети, чи копії або варіанти, виконані іншими художниками. Доля намальованого під час Аральської експедиції автопортрета, надісланого Варварі Рєпніній 14 листопада 1849, через три тижні після повернення з Оренбурга, невідома.

Слайд 13

Автопортрети, виконані в Оренбурзі

Із часів перебування Т.Шевченка в Оренбурзі збереглися два автопортрети.

Автопортрети, виконані в Оренбурзі Із часів перебування Т.Шевченка в Оренбурзі збереглися два
Один із них (папір, сепія, білило, 24.3 × 18.1, Державний Музей Тараса Шевченка) виконано не пізніше 29 грудня 1849 і подаровано Лазаревському. Шевченко зобразив себе в цивільному одязі — у світлій куртці, з-під якої видно комір білої сорочки. На обличчі відчувається душевний спокій. У тому, що поет зобразив себе так, певно, мало значення те, що в цей час він жив не в жахливих умовах солдатської казарми, а на приватній квартирі, серед друзів і мав змогу малювати.

Слайд 14

Автопортрети, написані в Новопетровському укріпленні Автопортрет 1851 року  

 
Та незабаром, після арешту за

Автопортрети, написані в Новопетровському укріпленні Автопортрет 1851 року Та незабаром, після арешту
порушення царської заборони і майже піврічного слідства Т.Шевченка заслано до Новопетровського укріплення. Тут Шевченко створив нові автопортрети — вражаючої сили художні документи про сім років нелюдських фізичних і моральних мук, але — всупереч усьому — й натхненної, подвижницької, героїчної творчої праці. До цих років належить низка сюжетних, жанрових малюнків, у які художник ввів автопортрети. Під час експедиції до Каратау він виконав малюнок «Шевченко серед товаришів», на якому зобразив себе за малюванням разом із Б. Залеським і Л. Турно. Його зображення тут близьке до автопортрета (тонкий брістольський картон, італійська олія, білило, Державний Музей Тараса Шевченка), створеного в липні-серпні 1851 й подарованого
Б. Залеському (який згодом технікою офорта виконав копію з нього).

Слайд 15

Фоторепродукція автопортрета, подарованого Кухаренкові

У Новопетровському укріпленні Шевченко намалював також два автопортрети, один

Фоторепродукція автопортрета, подарованого Кухаренкові У Новопетровському укріпленні Шевченко намалював також два автопортрети,
з яких 3 листопада 1854 передав з М. Семеновим у дарунок О. Бодянському, а другий надіслав 22 квітня 1857 Я. Кухаренкові. Обидва твори не збереглися. На першому, як можна твердити на підставі листа до О. Бодянського, художник зобразив себе в цивільному вбранні. Другий — відомий з фоторепродукції, що зберігалася в архіві Олени Пчілки (тепер в інституті літератури імені Т. Г. Шевченка АН УРСР). Його намальовано сепією; як можна судити з того, що Шевченко так само зобразив себе тут у цивільному одязі, цей портрет виконано 1853-1854.

Слайд 16

Автопортрети останніх років життя Один з автопортретів, виконаних у Нижньому Новгороді

Повертаючись із

Автопортрети останніх років життя Один з автопортретів, виконаних у Нижньому Новгороді Повертаючись
заслання, у Нижньому Новгороді Т.Шевченко намалював ще два автопортрети. Перший (тонкий папір, італійський білий олівець, 31.4 × 24.6, Державний Музей Тараса Шевченка), виконаний не пізніше 28 листопада 1857р., автор подарував М. С. Щепкіну.

Слайд 17

  Автопортрети, виконані в Петербурзі Автопортрет у темному костюмі

Більшість автопортретів, створених у Петербурзі в

Автопортрети, виконані в Петербурзі Автопортрет у темному костюмі Більшість автопортретів, створених у
останні роки життя, Шевченко виконав технікою офорта. Працюючи над ними, він часто користувався фотографіями.
Перший автопортрет — у темному костюмі (папір, офорт, 16.4 × 12.3, створений за фотографією кінця 1850-их рр.) — виконано не пізніше 14 березня 1860р. З цього твору збереглися також відбитки третього стану (16.1 × 12.5), де фон вкрито тонким шаром акватини. Автопортрет пройнятий глибоким ліризмом. Вражає вираз очей, якого раніше в автопортретах Шевченка не було: в них і сум, і ніжність, і тепле співчуття. Це — вираз «ласкавий, майже ніжний», який помітив в очах художника І. Тургенєв.

Слайд 18

АВТОПОРТРЕТ У ТЕМНОМУ 1860 р.
Оте, що в образі олійнім,
чи акварельнім
не відбить

АВТОПОРТРЕТ У ТЕМНОМУ 1860 р. Оте, що в образі олійнім, чи акварельнім

тут закарбується
надійно –
не підведуть різець і мідь.
Як не крути, -
а вийде скорбно,
суціль приглушений
акорд.
Самотина…
Чи може скорбут
перенаповнять
твій офорт?
Осмута, ляже на півтон,
зітнеться лінія з журбою.
…Невже то
унтер-солдафон
бреде ще слідом
за тобою?
Він спокою тобі не дасть,
і в гру, котра життям
зоветься,
іще підкине чорну масть.
Коли ж вистава ця урветься?
Адлер КОРОЛІВ

Слайд 19

Автопортрет у світлому костюмі

За фотографією, яку зробив 1859 у Києві І.

Автопортрет у світлому костюмі За фотографією, яку зробив 1859 у Києві І.
Гудовський, 1860 виконано автопортрет у світлому костюмі (папір, офорт, 16.5 × 12.5). Тут на обличчі Шевченка помітні сліди тяжкої недуги, яка підточувала і без того надламане засланням здоров'я поета. У цьому ж творі відбився також пригнічений стан Шевченка, у якому він повернувся в Петербург після арешту на Україну влітку 1859р.

Слайд 20

АВТОПОРТРЕТ У СВІТЛОМУ 1860 р.
Очі заплющиш: перед очима
ранок зелений недільний.
Канів побачиш…

АВТОПОРТРЕТ У СВІТЛОМУ 1860 р. Очі заплющиш: перед очима ранок зелений недільний.
Дніпро.
Як спочинок,
запах духмяного зілля.
Все пригадаєш –
поринеш у світле
і дня сіризна посвітліша,
пітьма робітні немовби
розквітне
в лоні офортної тиші.
Довго судилось до неї іти
колами Данте.
Та відшукає
душа теплоти –
світла Рембрандта.
Адлер КОРОЛІВ

Слайд 21

Автопортрет у шапці й кожусі

Якщо кожен із розглянутих автопортретів Тараса Шевченка розкриває

Автопортрет у шапці й кожусі Якщо кожен із розглянутих автопортретів Тараса Шевченка
певну грань образу художника, передає той чи інший душевний стан, то останній з цієї групи автопортретів — у шапці й кожусі (папір, офорт, 22.8 × 16.8), створений не пізніше 4 грудня 1860р. за фотографією А. Деньєра, зробленої 1859р., дає узагальнений образ портретованого. Твір вражає глибиною і цілісністю характеристики. Недаремно сучасники поета вважали його найвдалішим і найбільш схожим з усіх прижиттєвих зображень Т.Шевченка, який здобув найбільшу популярність.

Слайд 22

АВТОПОРТРЕТ У ШАПЦІ ТА КОЖУСІ 1860 р.
Насуплені брови,
опущені вуса...
На вигляд: такий собі

АВТОПОРТРЕТ У ШАПЦІ ТА КОЖУСІ 1860 р. Насуплені брови, опущені вуса... На
дядько в кожусі,
колишній кріпак,
учорашній солдат –
не пан, хоч за пана
багатший стократ.
...А думи і погляд -
однаково гострі,
укотре лишають
Васильєвський острів
і світу того,
що до всього оглух,
розламує рамки
селянський кожух.
І кров гайдамацька
не заголубіла,
і кістка не панська -
не біла, не біла,
його не змінив ні сюртук,
ані фрак,
не замінив його
панський піджак –
все’дно воскресає
нескорений дух –
розламує рамки
селянський кожух. Адлер КОРОЛІВ

Слайд 23

Останній автопортрет Тараса Шевченка

Останній автопортрет (полотно, олія, 59 × 49, в овалі,

Останній автопортрет Тараса Шевченка Останній автопортрет (полотно, олія, 59 × 49, в
Державний музей Тараса Григоровича Шевченка), виконаний 1 лютого 1861р., відтворює образ безнадійно хворого художника. Густий морок, з якого виступає освітлене тим же контрастним бічним світлом обличчя Шевченка, посилює трагізм твору.

Слайд 24

ОСТАННІЙ АВТОПОРТРЕТ 1861 р.
Рембрандт любив недарма
теплий, м’який портрет.
Дивна олійна фарба,
ніби

ОСТАННІЙ АВТОПОРТРЕТ 1861 р. Рембрандт любив недарма теплий, м’який портрет. Дивна олійна
застиглий мед.
Ляже прозоро, не грубо,
мов розтечеться в тіні.
Стишений вогник груби
світиться вглибині.
Стомленість силуета
на білизні полотна,
тьмяний овал портрета,
зимний овал вікна.
Небо, як темна ніша,
лютий мороз не вщух.
…Знов одягай затишний
теплий сільський кожух.
Адлер КОРОЛІВ

Слайд 25

Мистецтво портрета

Мистецтво портрета

Слайд 26

Портрет П.В.Енгельгарда

Одна з перших портретних робіт Т.Шевченка, що збереглась. На ній зображено

Портрет П.В.Енгельгарда Одна з перших портретних робіт Т.Шевченка, що збереглась. На ній
сумнозвісного пана, власника молодого Тараса. Поміщик нізащо не хотів дати волю талановитому хлопцю, примушував Тараса за безцінь малювати портрети своєї сім’ї та знайомих

Слайд 27

Портрет В.Кочубея

Це історичний портрет , на якому зображено славнозвісного Кочубея, якого стратив

Портрет В.Кочубея Це історичний портрет , на якому зображено славнозвісного Кочубея, якого
Мазепа. Портрет створено на замовлення одного з нащадків роду Кочубеїв

Слайд 28

Портрет Г.І.Закревської

Одним з кращих портретів у виконанні Т.Шевченка. За оцінкою Марієтти Шагінян,

Портрет Г.І.Закревської Одним з кращих портретів у виконанні Т.Шевченка. За оцінкою Марієтти
“ на кожному з інших портретів Т.Г.Шевченка немає таких очей, немає такого повного, трагічного , душевного життя очей, такого слізно - ніжного, промовистого погляду, як на портреті Ганни Іванівни Закревської. І ці очі особливі: вони здаються чорними, але якщо придивитися , ви побачите, як старанно Шевченко витримав у них справжній їх колір, сяючу навколо великих зіниць глибоку синяву”

Слайд 29

Портрет княгині Кейкуатової

Один з останніх портретів у виконанні Шевченка перед арештом у

Портрет княгині Кейкуатової Один з останніх портретів у виконанні Шевченка перед арештом
справі Кирило- Мефодіївського братства

Слайд 30

Портрет А.О.Ускової з донькою Наташею

Портрет створено у 1854 році під час заслання

Портрет А.О.Ускової з донькою Наташею Портрет створено у 1854 році під час
в солдати до Казахстану. На ньому зображено дружину коменданта Новопетровського укріплення І.О.Ускова, який людяно ставився до засланого поета.

Слайд 31

Портрет Е.Г.Горленко

Цей портрет – приклад високої майстерності Шевченка - портретиста, який створив

Портрет Е.Г.Горленко Цей портрет – приклад високої майстерності Шевченка - портретиста, який
живий і переконливий образ, підкреслив гідність і чарівність молодої жінки.
Це полотно експонується в Харківському художньому музеї.

Слайд 32

Казашка Катя

В багатьох своїх малюнках Тарас Шевченко розповів про життя і звичаї

Казашка Катя В багатьох своїх малюнках Тарас Шевченко розповів про життя і
казахського народу. На портреті зображена казашка під час виконання мусульманського релігійного обряду.
“Киргизы так живописны , так оригинальны и наивны, сами просятся под карандаш» - пише Шевченко в листі , 1847 р.

Слайд 33

Катерина

Одна з кращих і найбільш відомих картин Т.Г.Шевченка . Так і спадають

Катерина Одна з кращих і найбільш відомих картин Т.Г.Шевченка . Так і
на думку рядки поета з однойменної поеми:
Кохайтеся, чорнобриві,
Та не з москалями,
Бо москалі - чужі люде,
Роблять лихо з вами.
Москаль любить жартуючи,
Жартуючи кине;
Піде в свою Московщину,
А дівчина гине…

Слайд 34

Сам Шевченко дав таку характеристику “Катерині”: “Я намалював Катерину в той

Сам Шевченко дав таку характеристику “Катерині”: “Я намалював Катерину в той час
час , як вона попрощалася зі своїм москаликом і вертається у село, у царині під куренем дідусь сидить, ложечки собі струже і сумко дивиться на Катерину, а вона сердешна тіль не плаче та підіймає передню червону запашину…а москаль дере собі за своїми, тільки курява ляга – собачка ще поганенька доганя його та ніби гавкає. По однім боці могила, на могилі вітряк, а так уже степ тільки мріє. Отака моя картина”

Слайд 35

Живописна Україна

Живописна Україна

Слайд 36

Циганка - ворожка

Картина отримала срібну медаль Санкт - Петербурзької Академії мистецтв. Загалом

Циганка - ворожка Картина отримала срібну медаль Санкт - Петербурзької Академії мистецтв.
у Шевченка було три такі відзнаки

Слайд 37

Селянська родина

Шевченко одним з перших у вітчизняному живописі звернувся до зображення

Селянська родина Шевченко одним з перших у вітчизняному живописі звернувся до зображення
сцен із життя простого народу. Коли дивишся на цю картину, так і спадають на думку поетові рядки: “Садок вишневий коло хати…”

Слайд 38

“Почаївська лавра з півдня”, “У Решетилівці”, “Чумаки серед могил”

Шевченко створив багато архітектурних

“Почаївська лавра з півдня”, “У Решетилівці”, “Чумаки серед могил” Шевченко створив багато
пейзажів під час роботи у Київській археографічній комісії (1845-46 рр.), яка займалась дослідженням пам'яток старовини по всій Україні. Збереглось понад 50 краєвидів, написаних художником у той час. Одночасно Шевченко збирав історичні пісні, легенди, перекази про історичні місця України, багато з яких у майбутньому стали основою для його поетичних творів.

Слайд 39

Богданова церква у Суботові

Стоїть в селі Суботові
На горі високій
Домовина України,
Широка, глибока.
Ото церков

Богданова церква у Суботові Стоїть в селі Суботові На горі високій Домовина
Богданова…
Церков – домовина
Розвалиться …і з – під неї
Встане Україна.
Шевченко. “Стоїть в селі Суботові”.1845 р.

Слайд 40

Дари в Чигирині

На цьому офорті , який ввійшов до Шевченкового альбому “Живописная

Дари в Чигирині На цьому офорті , який ввійшов до Шевченкового альбому
Украина” , зображена Чигиринська рада 1849 року. Після багатьох перемог над польською шляхтою до Хмельницького в Чигирин прибули посланці від Туреччини, Речі Посполитої та Московії: Осман Ага, князь Любомирський та боярин Василь Бутурлін, які привезли щедрі дари. Хмельницький обирає протекторат Росії

Слайд 41

Смерть Богдана Хмельницького

В основі сюжету реальні події серпня 1657троку. Ми бачимо

Смерть Богдана Хмельницького В основі сюжету реальні події серпня 1657троку. Ми бачимо
на малюнку: на ліжку смертельно хворий Хмельницький з булавою в руках, в нього у ногах – син Юрій. В кутку ліворуч – майбутній гетьман, опікун Юрія Хмельницького, - Іван Виговський. Невдоволено спостерігає за всім царським представник Бутурлін.
Зображені на двох останніх малюнках події свідчать про глибоке знання Шевченком історії свого народу.

Слайд 42

Мучуся… але не каюсь!

Мучуся… але не каюсь!

Слайд 43

Форт Кара - Бутак

Такий вигляд мали російські укріплення в Казахстані. Де довелось

Форт Кара - Бутак Такий вигляд мали російські укріплення в Казахстані. Де довелось служити Шевченку
служити Шевченку

Слайд 44

“Кара шпіцрутенами”, “Кара колодкою”

Казарменні зарисовки Шевченка. Які свідчать про нестерпне, безправне життя

“Кара шпіцрутенами”, “Кара колодкою” Казарменні зарисовки Шевченка. Які свідчать про нестерпне, безправне
солдат в миколаївські часи. Все це поет бачив на власні очі.

Слайд 45

Казахські діти - байгуші

Байгуші- в перекладі з казахської жебраки. Дивлячись на таких

Казахські діти - байгуші Байгуші- в перекладі з казахської жебраки. Дивлячись на
дітей . Шевченко мимоволі згадував своє дитинство. Тому завжди зі співчуттям ставиться до казахських дітей.

Слайд 46

Місячна ніч на Кос - Аралі

Одна з кращих казахських акварелей,створених під час

Місячна ніч на Кос - Аралі Одна з кращих казахських акварелей,створених під
експедиції по Аральському морю. Відома письменниця Марієтта Шагінян писала: “В киргизьких степах Шевченко зріс як художник, і його сепії та акварелі незрівнянно вищі за академічні картини періоду до заслання”

Слайд 47

Джангис - агач

“Вчера был я на Ханга-Бабе, обошел все овраги, поклонился как

Джангис - агач “Вчера был я на Ханга-Бабе, обошел все овраги, поклонился
старым друзьям деревьям, с которых мы когда- то рисовали, а в самом дальнем овраге- помнишь, где огромное дерево у самого колодца обнажило свои огромные старые корни? – под этим деревом я долго сидел. Шел дождик, перестал; опять пошел, я все не трогался с места; мне так сладко, так приятно под ветвями этого старого великана…»
З листа Шевченка, 1855 рік.

Слайд 48

Несподіваний Шевченко

Несподіваний Шевченко

Слайд 49

Александр Македонський висловлює довіру своєму лікареві Філіппу

Малюнок доакадемічного періоду. Який свідчить про

Александр Македонський висловлює довіру своєму лікареві Філіппу Малюнок доакадемічного періоду. Який свідчить
обізнаність Шевченка з античною історією

Слайд 50

Нарцис та німфа Ехо

А це знайомі вам персонажі античної міфологфії

Нарцис та німфа Ехо А це знайомі вам персонажі античної міфологфії

Слайд 51

Робінзон Крузо

Впізнаєте героя однойменного роману Даніеля Дефо

Робінзон Крузо Впізнаєте героя однойменного роману Даніеля Дефо

Слайд 52

Святий Себастіан

Важливе місце в творчості Шевченка- поета та Шевченка- художника посідає релігійна

Святий Себастіан Важливе місце в творчості Шевченка- поета та Шевченка- художника посідає
тема. “Самарянка”, “Благословення дітей, “Визволення апостола Петра з темниці”, “Розп’яття” – ціла низка живописних робіт Шевченка , в яких висвітлюється історія християнства.

Слайд 53

Казка Солдат і Смерть

Сатира на миколаївську Росію: Солдат вже не боїться

Казка Солдат і Смерть Сатира на миколаївську Росію: Солдат вже не боїться
Смерті, бо йому після 25 років муштри втрачати вже нічого.

Слайд 54

Король Лір

Ілюстрація до п'єси Шекспіра. Перша гравюра Т.Шевченка.

Король Лір Ілюстрація до п'єси Шекспіра. Перша гравюра Т.Шевченка.

Слайд 55

Марія

Малюнок до поеми Пушкіна “Полтава”

Марія Малюнок до поеми Пушкіна “Полтава”
Имя файла: Т.Г.-Шевченко-художник.pptx
Количество просмотров: 302
Количество скачиваний: 0