Содержание
- 2. Патристика – одна держава – багато поглядів Середньовіччя – багато держав – одна точка зору, (розбіжності
- 3. Гностицизм Гностицизм (грец. gnōsis знання) — релігійно-науковий термін, яким описують різноманітні релігійні течії та вірування у
- 4. Гностицизм (від грец. "пізнавальний", "той, хто пізнає"), намагався поєднувати ідеї раннього християнства з ідеями релігій Стародавнього
- 5. Трансцендентний - філософський термін, що означає, в протилежність іманентному, те, що позамежне по відношенню до світу
- 6. Гностики вчили, що існують три начала: досконале божество, Бог-Творець і початкова матерія. Досконале божество -трансцендентна, істота,
- 7. Отже, для гностиків характерними є: • протиставлення матеріального світу духу, визнання матеріального світу наслідком дій злих
- 8. До числа гностиків відносять Симона із Самарії (його вважають засновником християнського тлумачення гностицизму), його учня Менандра
- 9. Соціальною платформою гностиків була соціальна пасивність, консерватизм, примирення з існуючою соціально-політичною дійсністю. Зло - довічне, це
- 10. Середньовічна теологія Схоластика та її періодизація Реалісти та номіналісти Тома Аквінський.
- 11. ХАРАКТЕРНІ РИСИ ТЕОЛОГІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Теоцентризм – будь-яка проблема розглядається в контексті Бога Теодицея – вчення, що
- 12. Схоластика Ще у кінці V — на початку VI ст. склалася система освіти Середньовіччя. В школах
- 13. Рання схоластика (XI-XII ст.) склалася в умовах становлення феодального ладу в Європі та папської влади Риму;
- 14. Між ранньою та пізньою схоластикою виділяють період зрілої схоластики (XII-XIII ст.), яка розвивалася в середньовічних університетах,
- 15. ПЕРІОДИЗАЦІЯ ТЕОЛОГІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Рання схоластика – суперечка про універсалії Висока схоластика – поєднання аристотелізму і християнської
- 17. РАННЯ СХОЛАСТИКА (Іоанн Скот Еріугена, „Про поділ природи”) - природа, яка творить і не є створена
- 18. ПРОБЛЕМА УНІВЕРСАЛІЙ У СЕРЕДНЬОВІЧНІЙ ФІЛОСОФІЇ Універсалії – загальні родові поняття Реалісти – вважають, що загальні поняття
- 19. Реалісти і номіналісти Ансельм Кентерберійський (1033-1109), який був Кентерберійським архієпископом, сформулював знамените "онтологічне доведення буття Бога".
- 20. Ансельм дійшов висновку, що Бог існує, оскільки існує поняття найвищої, максимально досконалої істоти. Дане доведення може
- 21. АНСЕЛЬМ КЕНТЕРБЕРІЙСЬКИЙ („Діалог про істину”)
- 22. Канонік Росцелін (1050-1120) на противагу реалізму висунув учення номіналізму, що носило опозиційний характер. Полеміка між реалістами
- 23. Полеміка між номіналістами та реалістами проходить через увесь період зрілого середньовічного суспільства, набуваючи то більш різких,
- 24. Абеляр наполягає на раціонально-доказовому сприйнятті істини, оскільки й необхідно людині не тільки сприймати, а й вміти
- 25. П”ЄР АБЕЛЯР ( номіналізм – концептуалізм )
- 26. Тома (Фома) Аквінський Філософія і релігія, згідно з вченням Фоми, мають ряд загальних положень. Положення ці
- 27. У першому доведенні стверджується: "Все, що рухається, має причиною свого руху щось інше", тобто саморух предметів
- 28. філософському підґрунті свого богослов'я Фома спирається головним чином на Аристотеля. У вченні про буття ("метафізиці") він
- 29. Згідно з Фомою матерія не може існувати окремо від форми, проте форма може існувати окремо від
- 30. ВИСОКА СХОЛАСТИКА (ФОМА АКВІНСЬКИЙ – „Сума теології”, „Сума проти язичників”, „Питання”) віра і розум не можуть
- 34. Герменевтика Герменевтика (від грец. ερμηνεύειν — тлумачити) — у первісному значенні — напрям наукової діяльності, пов'язаний
- 35. Існують різні теорії щодо виникнення, дехто бачить кабалістичне походження, дехто християнське. Теоретичним фундаментом герменевтики кінця ХХ
- 36. ОСНОВНІ РИСИ ТЕОЛОГІЇ ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯ антропоцентризм – принцип, відповідно до якого людина є завершенням еволюції світобудови
- 37. ГЕРМАНСЬКЕ ВІДРОДЖЕННЯ ( Альбрехт Дюрер, Ієронім Босх, Пітер Брейгель) Містицизм - віра домінує над розумом, містичне
- 38. “ФІЛОСОФІЯ, АБО ЛЮБОВ ДО МУДРОСТІ, СКЕРОВУЄ УСЕ КОЛО ДІЛ СВОЇХ ДО ТІЄЇ МЕТИ, ЩОБ ДАТИ ЖИТТЯ
- 39. Теологія КИЇВСЬКОЇ РУСІ
- 40. ІЛАРІОН “СЛОВО ПРО ЗАКОН І БЛАГОДАТЬ” ДАНИЛ ЗАТОЧНИК “УСПЕНСЬКИЙ ЗБІРНИК”, “” КИРИЛО ТУРОВСЬКИЙ “ СЛОВО”, “МОЛІННЯ”,
- 41. Основні риси теології Київської Русі Мислення не схильне до абстрактного теоретизування Теологія має екзистенціально-антропологічні риси Філософія
- 42. Теологічні проблеми в Київській Русі 1. Світ створений Богом з нічого за допомогою Слова. 2. Людина
- 43. Літературні джерела українського Передвідродження Українські літературні видання – “Лествица” ( 1443), “Златоуст” (1474), “Києво-Печерський патерик” (1462),
- 44. Основні філософські ідеї Передвідродження Дуалізм поглядів на природу – Велика боротьба 2. Основні моральні цінності –
- 45. Реформаційні ідеї діячів Острозької академії (Х.Філалет, Г.Смотрицький, І Вишенський, К.Острозький ) 1. Основна мета – спрямувати
- 46. Вступ “Реформація і Контрреформація”
- 48. Радикальна Реформація Томаса Мюнцера У містах Німеччини з'явилися проповідники, які закликали людей жити так, як написано
- 49. Який напрямок протестантизму був поширений в Швейцарії у ХVІ ст.? а) лютеранство; б) кальвінізм; в) цвінгліанство;
- 50. Кого з цих осіб називали “женевським Папою”? а) б) в) Мартін Лютер Томас Мюнцер Жан Кальвін
- 51. Хто з цих осіб створив чернецький орден “Товариство Ісуса”? а) б) в) Мартін Лютер Томас Мюнцер
- 53. Скачать презентацию