Содержание
- 2. Сьогодні ми будемо говорити про… Часовий проміжок наших досліджень обмежений І - V ст. н.е, тобто
- 3. Чи має сучасний дослідник історії християнства доступ до письмових джерел, які свідчать про поширення християнства серед
- 4. А також : Праця Ірини Жиленко «Україна: християнство до заснування Київської Русі»
- 7. Під якими іменами відомі ті народи, які проживали на території України в перших століттях нашої ери?
- 8. Чи були ці племена підконтрольні Римській імперії, і яке це мало значення для християнства?
- 9. Стан церкви в ІмперіїАле якою була їх віра? Чим відрізнялося їх віровчення від сучасних християнських катехезісів?
- 10. Стан церкви в ІмперіїАле якою була їх віра? Чим відрізнялося їх віровчення від сучасних християнських катехезісів?
- 12. Термин ”скиф” в античной литературе, имел собирательный характер. Древнегреческие авторы называли нашу страну Скифией, а ее
- 13. Епифаний Констанцский (314 - 367) ”Старец Авдий, был изгнан и сослан царем в пределы Скифии. Пребывая
- 14. Хто ще, крім Єпіфанія, повідомляв про християн на землях давньої Скіфії чи Готії?
- 15. Про те, що апостоли та їх учні проповідували скіфам свідчили батько церковної історії Євсевій († 340)
- 16. Минологія імператора Василя II містить оповідь про трьох учнів Андрія - Інну, Римму і Пінну, які
- 17. Існує ціла низка повідомлень про хрещення народів Східної Європи. Про це писав Тертуліан (160-220), Афанасій (300-373),
- 18. Що ж саме вони повідомляють про навернення до Христа наших предків, які жили в І -
- 19. К V в. относится эпиграмма Альцима Авита, в которой к ”благочестивому союзу Христа” причислен перечень разных
- 20. Афанасій Олександрійський (300-373) Серед народів, прийнявших ”слово Христове”, називає скіфів та готів" [Латышев В.В. Известия древних
- 21. Євсевій Памфіл. "Хроніки" … від Равенни й до Фессалоніки, склавів, арарів, скіфів, до ріки Данувія обіймає
- 22. Тертуліан (III ст.) “різноманітні галльські племена, і недоступні для римлян місця Британії скорилися Христу, а також
- 23. Чи є якісь дані про імена проповідників Євагелія тих часів та про кількість християн?
- 24. “Сосланный в Херсонес Климент Римский в 99 г. нашел в Крыму уже две тысячи христиан в
- 25. У 310 р. серед скитів проповідували місіонери з Єрусалиму: Василь - у Херсонесі, та Єфрен -
- 26. Історик Євсевій називає першим єпископом серед скитів Теофіля Скитським. Він брав участь у І-му Вселенському соборі.
- 27. Чи були в них переклади Біблії на рідних для них мовах?
- 28. Ів. Златовустий (347- 407) І скіфи, і савромати… перекладаючи св. Писання кожен на свою мову, філософствують
- 29. Теодорит Крітський: «Ми можемо наочно показати силу апостольських і пророчих навчань; тому що весь Всесвіт виповнений
- 30. Відома цитата Ів. Златоуста (347-407): «і скіфи, і савромати..., перекладаючи Святе Письмо кожен на свою мову,філософствують
- 31. Іван Золотоустий, одного разу, на Пасху, дав місце за кафедрою проповіднику з Готії, а після нього
- 32. Ця промова ще раз стверджує той факт, що у V ст. правдиве християнство було досить поширене
- 33. Поширення християнських ідей серед східноєвропейських племен... стосувалося насамперед східних слов’ян, антів (та готів). Оскільки за заявою
- 34. Брайчевський відзначав, “Русь ще до Аскольда (860 р.) вважалась греками країною християнською. І, найвірогідніше мала на
- 35. Євсевій Ієронім (340- 420) гунни вивчають Псалтир, холоди Скіфії палають жаром віри руде і біляве військо
- 36. Наведені факти свідчать не лише про можливість, але є вагомим доказом існування перекладів Біблії на мовах
- 37. Яким було відношення перших християн України до Божого Закону?
- 38. Теодорит Кірський (390-457) писав, що місіонери ”принесли всім людям євангельські закони і переконали прийняти закон Розп’ятого
- 39. Як сучасники характеризували їхню віру та їх відносини з Богом?
- 40. В ”Церковной истории”, Гермия Созомена (изложение доведено до 423 г.), читаем: ”Уже исповедовали христианскую веру кельты
- 41. Євсевій Ієронім Стадонський (340- 420) писав: “Християнство розповсюджується в усьому світі, так що навіть гунни вивчають
- 42. Безперечно, (або Отже) на підставі цих різних авторитетних письмових свідчень ми можемо стверджувати, що на землях
- 43. Археологічні докази поширення християнства в землях України І - ІV ст. н.е.
- 45. Черняхівська культура займає територію Південної Волині, Галичини, Поділля, Молдавії, Наддніпрянщини; на сході її пам'ятки відомі до
- 51. Стан церкви в ІмперіїАле якою була їх віра? Чим відрізнялося їх віровчення від сучасних християнських катехезісів?
- 52. Думка про те, що християнство поширювалося серед черняхівських племен, вперше висловлена Е. Симоновичем у 1955 р.
- 53. Храмове будівництво
- 54. Активне храмове будівництво розпочалося після офіційного утвердження християнства в Римській імперії, тобто у IV ст. (римські
- 55. Черняхівська культура взагалі не знала кам'яного будівництва, отже, й мурованих церков, напевно, не існувало. Дослідження дерев'яних
- 56. Про успіх християнства говорять розкопки будівель, що нагадують молитовні доми в шести містах на Дніпрі та
- 57. Християнство у першій половині І тис. н. е. становило собою принципово нове явище з невиробленими формами
- 58. ”Важно помнить, однако, что в первые века христианство не имело значительного числа культовых принадлежностей, так что
- 59. А чи знаходили археологи християнську символіку?
- 60. Велике значення мають знахідки символів. Необхідно мати на увазі, що символ хреста вироблено та утверджено як
- 61. Зображення хреста неодноразово трапляється на керамічному посуді місцевого виробництва. Важливо, що в більшості черняхівські зображення належать
- 62. Обряди поховань
- 63. Поширення християнства в Україні в І-ІV cт. було доведене Симоновичем 1955 р. на підставі аналізу змін
- 64. Зміна обрядів Якими були язичницькі поховання?
- 65. Якими були язичницькі поховання? –кремація і кургани. Могильники черняхівської культури мають біритуальний характер: трупоспалення тут незмінно
- 66. Безінвентарність
- 67. Симонович виділив два типи поховань з трупопокладенням: частина кістяків лежали головою на північ, а частина -
- 68. Цікаво, що «разом із зміною орієнтації у черняхівських похованнях різко скорочується кількість супровідного інвентарю». Брайчевський М.
- 69. Важливі й спостереження Е. О. Симоновича над речовими знахідками. Як зазначалося, більшість «західних» ноховапь безінвентарні. Привертає
- 70. Виняток становлять посудини для рідини, що, напевно, мали сакральний характер. Це скляні кубки, глиняні глеки, кухлики.
- 71. Причина зміни обряду поховання
- 72. Цікаві деякі деталі поховального ритуалу. Небіжчиків ховають в домовинах і в ямі. Брайчевський М. Утвердження християнства
- 73. Постепенная замена кремации трупоположением объясняется распространением идей христианства Брайчевский М. Ю. [164; 303; 321, с. 73-77;
- 74. Співвідношення археологічних і письмових свідчень
- 75. Обряд трупоположения, головой на запад, получает распространение в нашей стране не с 988 г., а по
- 76. На думку Е. Симоновича, еволюція поховального ритуалу безпосередньо пов'язана з поширенням християнства. Насамперед, красномовним є збіг
- 77. Який відсоток християнських поховань?
- 78. Підкреслимо, що «західні» поховання не тільки не витискають «північні», але й не становлять більшості. ”Загалом, поховання
- 79. Отже, археологічні свідчення допомагають нам дійти висновку, що християнство серед племен України, зокрема скитів, готів і
- 80. Вірогідність існування на терені Центральної України християн уже в перші століття виглядає дуже ймовірним [Брайчевський М.
- 81. Поширення християнства станом на 622 р. ?
- 83. Хто в цьому зацікавлений?
- 84. ВЕЛИКА БОРОТЬБА між Христом і сатаною. Сатана говорить: “я обійшов всю землю і ось вона моя”
- 85. Хоча християни були меншістю в І- ІІІ ст. на землях України, але вони виконували волю Божию,
- 86. ВІРОВЧЕННЯ ПЕРШИХ ХРИСТИЯН УКРАЇНИ
- 87. І.Огієнко в книзі “УКРАЇНСЬКА ЦЕРКВА” стверджував “Християнство появилося (прищепилося - І.О.) на українській землі ще в
- 88. Але якою була віра апостольських християн Великої Скіфії та Готії – незалежних від Римської імперії територій?
- 89. Політичний устрій Європи в І-ІV ст. н.е.
- 91. Яким було відношення держави до християн на різних етапах розвитку Церкви Христової на протязі І-ІІІ ст.
- 92. До 300 років – гоніння Після 300 – церква стає частиною державного аппарату на чолі з
- 94. Незалежні від Риму
- 97. Ранние формы христианства на Руси существенным образом отличаются от того византийского образца, к которому страна постепенно
- 98. Первая, наиболее древняя… отличалась стремлением к восстановлению раннехристианских доктрин и характеризовалась привязанностью как к Ветхому, так
- 99. Проповідь, а не літургія
- 100. Одного разу, Іван Златоуст дав місце за кафедрою проповіднику з Готії, а після нього сам виголосив
- 101. Висновок: 1. Богослужіння перших християн включало в себе проповідь – а не тільки літургію 2. Навчали
- 102. Переміна звичаїв та традицій.
- 103. ”Церковная история” Гермия Созомена: ” готы… приняв веру во Христа, изменили свои обычаи на более кроткие
- 104. Зміна характеру
- 105. Атанасій свідчить: «Раніше варвари вели між собою війни й відзначалися жорстокістю. Служіння ідолам і жертви демонам
- 106. 4. Головним для них був не ритуали і обряди, а зміна серця, переміна характеру Перестають думати
- 107. Братська любов – заснована на виконанні Божих Заповідей По тому пізнають усі, що ви учні Мої,
- 108. Відношення до Біблії та Закону Божого
- 109. Теодорит Кірський (390—457 ) писав, що місіонери ”принесли всім людям євангельські закони і переконали прийняти закон
- 110. Далі читаємо… до персів, скіфів та інших варварських народів закони перейшли після їх (апостолів) смерті, і,
- 111. - вони звіщали про Божі заповіді - переконували прийняти ці заповіді - не зважаючи на протидію
- 112. - у них закони продовжували зберігати однакову силу. Бо ж Сам Христос сказав: Не подумайте, ніби
- 113. Антропологія та есхатологія
- 114. Принципово важливим фактом є відсутність супровідного інвентаря у черняхівських похованнях, що за традиційними уявленнями про язичеський
- 115. Померлого клали в могилу не у звичайному вбранні, а загортали у плащаницю. Подібний ритуал є характерним
- 116. Головою на захід – людина дивиться лицем на схід – бо саме зі сходу християни очікують
- 117. Чаші –не знаю чи подавати їх тлумачення Виняток становлять посудини для рідини, що, напевно, мали сакральний
- 118. - вірили в воскресіння і в майбутній суд, а не в вирішення долі людини відразу після
- 119. Бо це ми вам кажемо словом Господнім, що ми, хто живе, хто полишений до приходу Господнього,
- 120. Віра перших християн України Основа і мірило єдиної істиної віри незмінне Слово Боже - і ніякий
- 121. Віра перших християн України - вони звіщали про Божі заповіді і переконували прийняти ці заповіді -
- 122. Чи продовжували жити по Біблії християни Скіфії та Готії, незважаючи на відступництво від істини християн офіційної
- 123. Християни офіційної церкви, що підпала під управління світської влади почали молитися за померлих, до святих мучеників,
- 124. Головна перевага скитських церков аж до Халкідонського Собору (451 р.), а потім і після нього полягала
- 125. Згідно слів Євсевія Ієроніма беріть приклад в цьому з гуннів, які вивчали Псалтир, зі скіфів холоди
- 126. Кельтське християнство
- 127. Кельтські місіонери в слов’янських землях
- 128. Монахи – вчителі-місіонери Проповідь на різних мовах Філіди Барди – кобзарі Відношення до жінок Тонзура –
- 129. Ядром европейского ренессанса стали ученые из Британии, основатели школ- предтеч университетов, заложившие основы средневекового образования. Кельтские
- 131. Отличием кельтской церкви была особая форма тонзуры - от уха до уха - по-видимому, восходящая к
- 132. “В миссионерских путешествиях кельты прежде чем начать проповедь, собирали народ игрой на инструментах и пением. Наиболее
- 133. В житии Мариана Скотта (ум. 1088) рассказывается, что некто Маврициус посещал Киев и основал там миссию.
- 134. При дворе князя Владимира до 988 г. жил норвежский король Олаф Трюгвассон. А.Карташёв в "Очерках по
- 135. В Ново-Валаамском монастыре хранится рукопись "История Валаамского монастыря", и в ней рассказывается о монахе Сергии, прибывшем
- 136. Кельтские монахи подготовили культурное возрождение эпохи Каролингов и проникли в Моравию ещё до расцвета Велико-моравской державы.
- 137. Кельтские миссионеры Колумбан, Бонифаций, Эриуген, Фурса и Алкуин принесли в церковь – миссионерскую ревность, любовь к
- 138. Книга Велика боротьба Предпринимались неоднократные попытки привлечь их на сторону Рима, но эти скромные христиане, пораженные
- 139. В странах, не зависящих от Римской империи, в течение многих столетий жили христиане, которых совершенно не
- 140. Моравське християнство- Кирило, Мефодій та діяльність їх учнів серед слов’янських племен.
- 142. Богослужбові книжки в Україні появилися, певне, ще до Володимира, ще в IX в. по праці Кирила
- 143. Володимир 981 р. захопив міста – Перемишль, Червень, Бузьк, Белз, Волинь. Територія (Біла Хорватія- Галичина та
- 144. “Дранг нах остен”- німців - католиків Знищення Великоморавської держави. Біженці морави
- 146. Каган- “коген”- священник
- 147. Дипломная работа Заокский 2004 А.П. Рыбачек «Распространение христианства среди славян и Крещение Руси»
- 149. Скачать презентацию