Самобутність влаштування церкви Киевськой Русі в епоху Темного

Содержание

Слайд 2

Відмінності між західною і східною церквою

Відмінності між західною і східною церквою

Слайд 3

Хрещення Русі Володимиром в 988 р.

Хрещення Русі Володимиром в 988 р.

Слайд 4

1054р. – церковний розкол (схизма)

1054р. – церковний розкол (схизма)

Слайд 5

Кагани Русі – Аскольд, Дір, Олег, Ігор та Княгиня Ольга – яскрава

Кагани Русі – Аскольд, Дір, Олег, Ігор та Княгиня Ольга – яскрава
сторінка історії християнства на Русі

Слайд 6

В усіх літописах написано не князь, а КАГАН
Фальсифікатори не знали юдейської мови

В усіх літописах написано не князь, а КАГАН Фальсифікатори не знали юдейської мови

Слайд 7

Каган- “коген”- священник

Каган- “коген”- священник

Слайд 8

КАГАНИ АСКОЛЬД І ДІР БУЛИ ХРИСТИЯНАМИ

КАГАНИ АСКОЛЬД І ДІР БУЛИ ХРИСТИЯНАМИ

Слайд 10

Договір 941 р., разом з поганами підписали християни. До Києва приїхали посли

Договір 941 р., разом з поганами підписали християни. До Києва приїхали посли
грецькі і погани ходили на гори, де стояв Перун «й покладоша оружье своє, й щитм, й золото; а християнска Русь в церкви св. Ильи; се бо соборная церковь». Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко С. 99

Слайд 11

Безперечним е факт охрищення Ольги, коли вона стала княгинею.
Оповідь «Повісті минулих

Безперечним е факт охрищення Ольги, коли вона стала княгинею. Оповідь «Повісті минулих
літ» (про хрещення Ольги в Візантії) - має ознаки штучности. Насамперед - дата приїзду до Царгороду: в 955 році цісарем був не Константин, а Роман Лекапен. Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко

Слайд 12

Опис перебування Ольги в Царгороді Константина Порфірородного: перелічено почет княгині: з нею

Опис перебування Ольги в Царгороді Константина Порфірородного: перелічено почет княгині: з нею
були ії племінник, пресвітер Григорій, 20 послів, 44 купці, перекладачі - 80 осіб. Однак, в описі Константин ані словом не згадує такої видатної справи, як її охрищення. Очевидно, приїхала Ольга вже християнкою, на що вказує й трапезування за одним столом з цісарем та його родиною і наявність особистого пресвітера. Отже, охристилася вона ще в Києві. Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко С.104

Слайд 13

Хрещення Русі Володимиром в 988 р.

Хрещення Русі Володимиром в 988 р.

Слайд 14

Володимир (978р.-1015р.).

Володимир (978р.-1015р.).

Слайд 15

В иностранных источниках отсутствуют сведения о крещении Руси 988 г. В 1888

В иностранных источниках отсутствуют сведения о крещении Руси 988 г. В 1888
г., в связи с 900-летием ”Владимирова крещения”, Ф. Фортинский проделал специальное исследование, отыскивая об этом хотя бы малейшие следы и намеки в европейских хрониках и документах

Слайд 16

Результат был ошеломляющий: ни в одном тексте не нашлось никаких сведений по

Результат был ошеломляющий: ни в одном тексте не нашлось никаких сведений по
поводу христианизации Руси в Х в. Ни польские, чешские, венгерские, немецкие источники - не говоря уж об итальянских, французских или английских - не упоминают этого события. Единственное исключение - Титмар Мерзебургский, хотя и он знает только личное крещение великого князя в связи с его вступлением в брак, ничего не говоря об обращении страны или народа. Брайчевский М. Ю. УТВЕРЖДЕНИЕ ХРИСТИАНСТВА НА РУСИ

Слайд 17

Еще более странным является молчание православных источников, в первую очередь византийских и

Еще более странным является молчание православных источников, в первую очередь византийских и
болгарских. Крещение Владимира было делом Константинополя, однако ни одна греческая хроника конца X-XI в. ничего не сообщает об этом событии. В письменных источниках находим сведения о падении Херсона, договоре Владимира с Василием II, вступлении в брак с Анной, но ни единого намека на крещение Владимира и его страны.
Брайчевский М. Ю. УТВЕРЖДЕНИЕ ХРИСТИАНСТВА НА РУСИ

Слайд 18

”Внимательный критический анализ (летописи) убедил, исследователей в полной ее недостоверности; даже то,

”Внимательный критический анализ (летописи) убедил, исследователей в полной ее недостоверности; даже то,
что в ней есть фактически- верного, сильно извращено и представлено не в том виде, как было в действительности” Брайчевский М. Ю. УТВЕРЖДЕНИЕ ХРИСТИАНСТВА НА РУСИ С.151

Слайд 19

Володимир – відступник
Багатожонство
Ідоли
синкретизм
Соломон= Володимир (s'lomoh «мирный» или богатый миром

Володимир – відступник Багатожонство Ідоли синкретизм Соломон= Володимир (s'lomoh «мирный» или богатый миром

Слайд 20

Літопис оповідає, що в Києві поставив він статуї Перуна, Хорса, Стрибога, Дажбога,

Літопис оповідає, що в Києві поставив він статуї Перуна, Хорса, Стрибога, Дажбога,
Симаргла й Мокоша. Треба гадати, що Володимир..., поставив у пантеоні кумирів різних племен: Перун - Перун - бог грому у литовців, Дажбог і Стрибог - боги слов'ян, Симаргл- жидівський бог(кабала), Хорс - іранський бог Сонця, Мокоша - фінський. Треба звернути увагу на те, що в Новгороді поставлено тільки статую Перуна.
Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко С.113 Брайчевский М. Ю. УТВЕРЖДЕНИЕ ХРИСТИАНСТВА НА РУСИ С. 131

Слайд 21

Охрищення Руси викликало багато дискусій з приводу того, яке духовенство христило народ.

Охрищення Руси викликало багато дискусій з приводу того, яке духовенство христило народ. За традицією- Візантія.
За традицією- Візантія.

Слайд 22

Проте, така концепція викликала заперечення. Насамперед – у візантійських джерелах не згадується

Проте, така концепція викликала заперечення. Насамперед – у візантійських джерелах не згадується
такої важливої події, як охрищення величезної держави за Володимира... Це дивно тим більше, що про одруження принцеси Ганни збереглися відомості. Чомусь фактом охрищення не могла пишатися Візантія.
По друге – тяжко уявити успіхи християнізації–а вони були безперечно – при наявності грецького духовенства, яке розмовляло б і проповідало чужою мовою. Невже були сотні перекладачів, які виступали посередниками між духовенством і народом?
Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко

Слайд 23

Ознайомлення людей з новою релігією могло провадитися тільки зрозумілою мовою. Служба Божа,

Ознайомлення людей з новою релігією могло провадитися тільки зрозумілою мовою. Служба Божа,
проповідь, навчання в школах – все це вимагало духовенства, яке володіло б зрозумілою для народу мовою.
В 1913 р., М. Приселков доводив, що перше духовенство прибуло не з Візантії, а з Болгарії, де існував незалежний від Візантії патріярхат. Великим аргументом є близькість мов.
Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко

Слайд 24

Священиків Володимир міг набрати собі і з інших народів.
“В першу чергу

Священиків Володимир міг набрати собі і з інших народів. “В першу чергу
це були болгари, від яких Володимир узяв богослужбові книжки; звичайно, він міг узяти звідси й священиків, тим більше що болгари легко могли порозумітися з українцями.” І.Огієнко Українська Церква С.56
Згадайте також моравів.

Слайд 25

Все це промовляє за те, що першими вчителями й провідниками Русі були

Все це промовляє за те, що першими вчителями й провідниками Русі були
болгари.
проф П. Курінний досліджуючи рештки Десятинної церкви, що її збудував Володимир у Києві, знайшов аналогію в техніці будівлі її з храмами Охріди, а не Візантії.
Треба згадати ще одну гіпотезу: про римо-католицьке походження
Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко
КАТОЛИКІВ ВИГАНЯЛИ- морави?

Слайд 26

Русь - велика держава, більша, ніж увесь візантійський патріархат, стала 70 –та

Русь - велика держава, більша, ніж увесь візантійський патріархат, стала 70 –та в списку митрополій
в списку митрополій

Слайд 27

Мы не располагаем ни одним свидетельством о создании на Руси православной церковной

Мы не располагаем ни одним свидетельством о создании на Руси православной церковной
организации после крещения Владимира.
Никоновская летопись говорит о митрополите Михаиле, назначенном на Русь патриархом Фотием в 862 г., и подчиненных ему шести епископов. Однако в этом отрывке речь идет о временах Аскольда и о событиях, никак не связанных с религиозным актом 988 г. Брайчевский М. Ю. УТВЕРЖДЕНИЕ ХРИСТИАНСТВА НА РУСИ

Слайд 28

Під час правління Володимира було п'ять єпископій: у Києві, Чернігові, Білгороді, Володимирі-Волинському

Під час правління Володимира було п'ять єпископій: у Києві, Чернігові, Білгороді, Володимирі-Волинському
та поза Україною – в Новгороді. За Ярослава засновано шосту - в Юр'єві, над Россю.
Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко С.157

Слайд 29

Київ з пригородами займав величезну площу, - приблизно таку, яку займав перед

Київ з пригородами займав величезну площу, - приблизно таку, яку займав перед
другою світовою війною. М. Грушевський припускав, що коло 100 тис. люду. Літопис подає, що в 1002 р., під час пошесті в Києві, з листопада до лютого виготовлено 7 600 домовин. А скільки поховано без домовин!
Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко

Слайд 30

Тїтмар, зі слів німецького вояка з війська Болеслава, писав, що в Києві

Тїтмар, зі слів німецького вояка з війська Болеслава, писав, що в Києві
у 1018 р. було понад 400 церков. Він був вражений багатством цього міста, 400 церквами, 8-ма ринками, інтернаціональним натовпом на майданах: греків, скандинавів, франків, вірмен, хозар, різномовною, різноплемінною масою людности.

Слайд 31

Літопис оповідає, що під час пожежі 1124 р. погоріло більше як 600

Літопис оповідає, що під час пожежі 1124 р. погоріло більше як 600
церков. Навіть припускаючи перебільшення, не можна цілком відкидати ці свідчення: залишається безперечним велике число церков.
Історія України т.1 Н.Полонська- Василенко С.121,157

Слайд 32

На велику кількість чужинців вказують назви брам Києва: Лядська, Жидівська, Угорська, урочище

На велику кількість чужинців вказують назви брам Києва: Лядська, Жидівська, Угорська, урочище
Козари і т. д. На Подолі були колонії новгородців, які мали свою церкву, латин, німців, греків, жидів, вірмен, хозар. Треба гадати, вони також мали свої церкви. У XII в. був костьол Марії, Домініканський і Бенедиктинський монастир. В Новгородському літописі є вказівка, що «гості іноземці всякого языка затворишася в церквах» - очевидно, в своїх.

Слайд 33

Хрещення земель не описано
Хрещення в річці повним погруженням в воду, а православні

Хрещення земель не описано Хрещення в річці повним погруженням в воду, а
хрестять в церкві, в Києві їх було аж 400, а попів лише 2
Християнські квартали в Новгороді
Насилля тільки в Нестора

Слайд 34

Хрещення Володимира Великого в Корсуні

Хрещення Володимира Великого в Корсуні

Слайд 35

Чи є в Біблії випадки хрещення кропленням?

НІ!

Тільки через повне погруження в воду

Чи є в Біблії випадки хрещення кропленням? НІ! Тільки через повне погруження в воду

Слайд 37

Хрещення Русі – Завіт з Богом

Ознайомлення з текстом завіту
2. Повне

Хрещення Русі – Завіт з Богом Ознайомлення з текстом завіту 2. Повне
занурення у воду
3. Переміна життя згідно з
текстом завіту

Слайд 38

І промовив Господь до Мойсея: Напиши собі слова, бо згідно з цими

І промовив Господь до Мойсея: Напиши собі слова, бо згідно з цими
словами склав Я заповіта з тобою та з Ізраїлем. І сказав Господь до Мойсея: Запиши собі ці слова. Бо на цих словах укладаю завіт тобі та Ізраїлю. І був він там з Господом сорок день і сорок ночей, хліба не їв і води не пив. І написав на таблицях слова Заповіту, Десять Заповідей.
Вихід 34:27-28

Слайд 39

Тут терпеливість святих, що додержують заповіді Божі та Ісусову віру!
Об.14:12

Тут терпеливість святих, що додержують заповіді Божі та Ісусову віру! Об.14:12

Слайд 40

Переміна життя Володимира
згідно з завітом
Скидає ідолів
Монотеїзм
Відмовляється від багатожонства
Десятина
Біблійна освіта
Дотримання інших заповідей
Десятина

Переміна життя Володимира згідно з завітом Скидає ідолів Монотеїзм Відмовляється від багатожонства

Слайд 41

Десятинна церква(реконструкція)

Десятинна церква(реконструкція)

Слайд 42

КИЇВСЬКА РУСЬ
ЗА ЧАСІВ ПРАВЛІННЯ
КНЯЗЯ ЯРОСЛАВА МУДРОГО

КИЇВСЬКА РУСЬ ЗА ЧАСІВ ПРАВЛІННЯ КНЯЗЯ ЯРОСЛАВА МУДРОГО

Слайд 43

Ярослав Мудрий (1019-1054р.р.)

XI в. Сребреник Ярослава Мудрого.

Ярослав Мудрий (1019-1054р.р.) XI в. Сребреник Ярослава Мудрого.

Слайд 44

ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВІРИ
Західної Європи та Візантії
Захід та Візантія Русь ?
Освіта
Біблія
Гоніння
Писемність
Тлумачення Біблії
Свобода

ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВІРИ Західної Європи та Візантії Захід та Візантія Русь ?
совісті
Ставлення до євреїв
Мова богослужіння

Слайд 47

Відлучення від церкви

Просте відлучення (позбавлення церковних благ)

Заборона будь-якого спілкування з людьми

Позбавлення громадянських

Відлучення від церкви Просте відлучення (позбавлення церковних благ) Заборона будь-якого спілкування з людьми Позбавлення громадянських прав
прав

Слайд 48

«Руйнувати всюди, де були єретики, все, що підлягає руйнуванню ». Припис Папи Римського

Спалювання

«Руйнувати всюди, де були єретики, все, що підлягає руйнуванню ». Припис Папи
людини, яку церква вважала єретиком

Допит інквізиції

Єретик {грец. «Супротивник») - противник пануючого віровчення церкви. Єретики вважали: 1) церква підкорилась антихристу; 2) папа- намісник диявола, а не Бога.

Слайд 49

Свята інквізиція

У XIII ст. папа створив спеціальний церковний суд - спрямований

Свята інквізиція У XIII ст. папа створив спеціальний церковний суд - спрямований
на боротьбу з єретиками -інквізицію.
Інквізиція (лат. «розслідування») - трибунал католицької церкви, який здійснював судові та каральні функції.

Слайд 50

Тортури, які застосовували до звинувачених в єресі. Гравюра 1508 року.

Тортури, які застосовували до звинувачених в єресі. Гравюра 1508 року.

Слайд 51

ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВІРИ
ДАВНЬОЇ РУСІ
Захід Русь
Освіта
Біблія
Гоніння
Писемність
Тлумачення Біблії
Свобода совісті
Ставлення до євреїв
Мова богослужіння

ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВІРИ ДАВНЬОЇ РУСІ Захід Русь Освіта Біблія Гоніння Писемність Тлумачення

Слайд 52

За Ярослава Мудрого (1019-1054р.р.) Київська Русь досягла вершини свого розквіту. З ім'ям

За Ярослава Мудрого (1019-1054р.р.) Київська Русь досягла вершини свого розквіту. З ім'ям
Ярослава пов'язаний розквіт давньоруської культури, писемності й наукових знань:
перший писаний звід законів - "Руська правда“;
широкі дипломатичні зв'язки („тесть Європи”);
будівництво міст, церков, шкіл;
розвиток освіти, книгописання.

Слайд 53

Ярослав був освіченою людиною.
За свідченням Нестора:

“Засіяв книжними словами серця віруючих людей”
“До книг

Ярослав був освіченою людиною. За свідченням Нестора: “Засіяв книжними словами серця віруючих
він мав нахил, читаючи часто вдень і вночі”

За це його прозвали “Мудрим”

Слайд 54

Основні елементи механізму управління на Русі:
Князь – виконавець державної влади, репрезентант країни

Основні елементи механізму управління на Русі: Князь – виконавець державної влади, репрезентант
на міжнародній арені, символ стабільності.
Боярська рада – складалася з дружинників, міщан та духовенства, з якими князь обговорював важливі питання.
Віче –збори дорослого чоловічого населення, що вирішували важливі громадські та державні справи. Цей орган влади логічно продовжує біблійну традицію соборів.

Слайд 56

Остромирово Евангелие (середина XI века)

Остромирово Евангелие (середина XI века)

Слайд 57

Розквіт духовності та освіти
Будучи високоосвіченою людиною, Ярослав Мудрий відкривав школи, монастирі -

Розквіт духовності та освіти Будучи високоосвіченою людиною, Ярослав Мудрий відкривав школи, монастирі
центри книгописання. Розвивав писемність та літературу. Гуртував навколо себе князь Ярослав освічених і духовних людей, яких М. С. Грушевський пізніше назвав першою академією наук України-Русі. 

При дворі Ярослава навчалися майбутні правителі європейських держав, зокрема король Норвегії Гарольд Сміливий та угорський король Андрій.

Слайд 58

"І до книг він мав нахил, читаючи їх часто вдень і

"І до книг він мав нахил, читаючи їх часто вдень і вночі.
вночі. І зібрав він писців многих, і перекладали вони з гречизни на слов'янську мову і письмо святеє, і списали багато книг. І придбав він книги, що ними поучаються віруючі люди і втішаються ученням божественного слова. Бо як ото хто-небудь землю зоре, а другий засіє, а інші пожинають і їдять поживу вдосталь, — так і сей. Отець бо його Володимир землю зорав і розм'якшив, себто хрещенням просвітив, а сей великий князь Ярослав, син Володимирів, засіяв книжними словами серця віруючих людей, а ми пожинаєм, учення приймаючи книжне".
Літопис Руський

Слайд 59

Ярослав Мудрий помер у віці 76 років. Літописець,вказуючи на значення діяльності князів

Ярослав Мудрий помер у віці 76 років. Літописець,вказуючи на значення діяльності князів
Володимира та Ярослава, писав: “ Як то буває, що один зоре землю, другий засіє, а третій жне та їсть багаті овочі. Так і тут: батько Ярослава зорав та зрушив землю, просвітивши хрестом, Ярослав, Володимирів син, засіяв книжними словами серце вірних, а ми живемо, користуючись з книжної науки”.

Слайд 60

У 1051 році князь скликав у Києві собор єпископів, на якому було

У 1051 році князь скликав у Києві собор єпископів, на якому було
обрано митрополитом Київським Іларіона.

Мініатюра “Висвята Іларіона”

Слайд 61

При Софіївському соборі були відкриті школа
і бібліотека. Тут писали книги слов’янською

При Софіївському соборі були відкриті школа і бібліотека. Тут писали книги слов’янською мовою.
мовою.

Слайд 62

ІЛАРІОН “СЛОВО ПРО ЗАКОН І БЛАГОДАТЬ”
ДАНИЛ ЗАТОЧНИК “УСПЕНСЬКИЙ ЗБІРНИК”,
КИРИЛО ТУРОВСЬКИЙ “

ІЛАРІОН “СЛОВО ПРО ЗАКОН І БЛАГОДАТЬ” ДАНИЛ ЗАТОЧНИК “УСПЕНСЬКИЙ ЗБІРНИК”, КИРИЛО ТУРОВСЬКИЙ
СЛОВО”, “МОЛІННЯ”,
ФЕОДОСІЙ ПЕЧЕРСЬКИЙ “СЛОВО ПРО ТЕРПІННЯ ТА КОХАННЯ”, “”
ВОЛОДИМИР МОНОМАХ “ПОВЧАННЯ”
БОРИС “ЖИТІЯ”
ДАНИЛ ПОЛОМНИК “ХОДІННЯ”
“ПОВІСТЬ МИНУЛИХ ЛІТ”
“ПЕЧЕРСЬКИЙ ПАТЕРИК”
ІОАНН ДАМАСКІН “ДЖЕРЕЛО ЗНАНЬ”
ІОАНН БОЛГАРСЬКИЙ “ШЕСТИДНІВ”

НАЙБІЛЬШ ВІДОМІ ФІЛОСОФСЬКІ ТВОРИ КИЇВСЬКОЇ РУСІ

Слайд 63

Найвідомішим твором Іларіона є
“Слово про закон і благодать”

Митрополит Іларіон

Найвідомішим твором Іларіона є “Слово про закон і благодать” Митрополит Іларіон

Слайд 64

«Стязание с латиною»

Митрополит Григорій
(1062-1079)
ТВІР

«Стязание с латиною» Митрополит Григорій (1062-1079) ТВІР

Слайд 65

Русские полемические произведения XI ст, посвящены спорам с католиками или, по-другому, с

Русские полемические произведения XI ст, посвящены спорам с католиками или, по-другому, с
латинянами. Большинство авторов этих произведений были киевские митрополиты. Митрополит Георгий (1062—1079), написал «Стязание с латиною».
В этом сочинении автор негодует на лати­нян, искажающих основы вероучения. Он обвиняет латинян в употреблении их монахами сала («иже при кожи»). Отметим, что православные монахи мясо и сало не ели вовсе.
Вопрос митрополита стоит просто: какая пища скорее подходит для монахов: яйца и молоко (латиняне гово­рили, что от одних «птицы ражаются», от другого «четвероножный скот» растет, а потому «тех бы не подобало ясти черньцом»). Или же — сало (ко­торое, согласно латинянам, «есть житьный и травный цвет», то есть нарас­тает от пищи растительной).

Слайд 66

Возражая латинянам, митрополит Ге­оргий заявляет: «яйца кроме кръве мясныя зачинаются и ражаются

Возражая латинянам, митрополит Ге­оргий заявляет: «яйца кроме кръве мясныя зачинаются и ражаются
и суть чиста. И молоко такоже от вымен скот четвероногых истекаяй кро­ме крове есть, и се есть чисто. Ваша же тучная сала процвитают с либевыми мясы (тонкими прослойками) и вся сия тучная съквозе либевых, и та либевая сквозе тучных проходять. и суть съединена обоя, и наричутся тучная мяса, и не имуть иного. имени. Сих бо тука не повлеша Божественнии закони святых отець мнихом вкушати, яко кръви при- четалася суть и ражають страсть»

Слайд 67

Затем митрополит Георгий предлагает поставить гастрономический эксперимент: «Вложим яйца в один горньць

Затем митрополит Георгий предлагает поставить гастрономический эксперимент: «Вложим яйца в один горньць
и вложим сала тучная в иный горньць, и си обоя особь варимы яиця и сало, да сереблемь же мы ухо яичную; нъ елма убо вариши яиця в чистей воде, абие та, якоже есть и бывает чиста вода, ака не варена, така же и ва­рена. Вы же пакы да сереблете ваших сал уху, да видимь убо кых (какие) завыици толъще будуть. Да разумеете, кое вздержанью есть и из- мъждить страсть тельсьную, или кое, утучнив тело, вздрастить на душу страсти и сквьрнить храм Божий». таким образом, поедание «тука» (сала) и, как следствие «толщина вый»,для митрополита Ге­оргия есть нравственным падением и ересью.
М.В. Первушин «ЕРЕТИК, ЧТО «ЧРЕВАТАЯ ЖОНКА». ПО ПОЛЕМИЧЕСКИМ ПАМЯТНИКАМ РУССКОЙ ЛИТЕРАТУРЫ XI-XVII вв»

Слайд 68

Основні риси релігійної думки Київської Русі

Мислення не схильне до абстрактного теоретизування
Філософія –

Основні риси релігійної думки Київської Русі Мислення не схильне до абстрактного теоретизування
це любов до мудрості, істинна мудрість – це Бог
Головне – зміна людського серця
Світ створений Богом з нічого за допомогою Слова.
Людина цілісна істота
Всесвіт – арена боротьби Добра і Зла.
Суть і мета історії – вдосконалення людини, наближення її до Бога

Слайд 69

Володимир Мономах «Повчання дітям» (1096 рік)

Володимир Мономах -Володи́мир II Все́володович (1053 - 19

Володимир Мономах «Повчання дітям» (1096 рік) Володимир Мономах -Володи́мир II Все́володович (1053
травня 1125) — великий князь київський (1113-1125), письменник

Слайд 70

Володимир II Мономах, був письменником в часи інквизиції та хрестових походів

Володимир II Мономах, був письменником в часи інквизиції та хрестових походів

Слайд 71

«Любили його всі навколишні і підвладні йому. Він не був гордим, не

«Любили його всі навколишні і підвладні йому. Він не був гордим, не
возносився у своїх добрих ділах, а славу і честь за всі побіди воздавав насамперед Богові, на нього одного надіявся, і за те Бог йому престол помимо інших дарував і багатьох супротивників покорив.

Слайд 72

До всіх він був милостивим І щедрим на пожертви, у правосудді додержував

До всіх він був милостивим І щедрим на пожертви, у правосудді додержував
законів, і хоча винних карав, але більше зменшуючи їх вину і прощаючи. З лиця був гарний, очі великі, волосся рудувате і кучеряве, чоло високе, борода широка, на зріст не вельми великий, але міцний тілом і сильний. Володів Руссю 13, а всього жив 73 роки»
Літопис руський / Пер. з давньорус. Л. Є. Махновця; Відп. ред. О. В. Мишанич. К.: Дніпро, 1989. — XVI+591 с.

Слайд 73

«Повча́ння ді́тям» Володимира Мономаха — визначна пам'ятка літератури Київської Русі. Збереглася в

«Повча́ння ді́тям» Володимира Мономаха — визначна пам'ятка літератури Київської Русі. Збереглася в
Лаврентіївському списку «Повісті минулих літ» під 1096 р.

Точної дати написання не встановлено, ймовірно 1117 рік.
«Повчання» — твір, у якому Володимир Мономах висловлює думки морального характеру, повчає своїх дітей бути розумними правителями, самим учитися й поширювати освіту, власною поведінкою подавати приклад іншим. Свої настанови він підкріплює прикладами із власного життя.

Слайд 74

Володимир Мономах - грішник, за якого раділо небо

Володимир Мономах - грішник, за якого раділо небо
Имя файла: Самобутність-влаштування-церкви-Киевськой-Русі-в-епоху-Темного.pptx
Количество просмотров: 172
Количество скачиваний: 0