Слайд 2РАЗВОЈ И
ПРЕЗЕНТАЦИЈА
НА ПРОЕКТ
Слайд 3РАЗВОЈ НА ПРОЕКТ
Секој проект, а тука спаѓаат и медиските проекти, е дефиниран
како временски одредно настојување да се произведе единствен производ, услуга или резултат.
Проектите се одредени со нивното траење, т.е. почеток и крај.
Слайд 4При развојот на проектот клучни сегменти се:
- Проектна идеја и концепт.
При
дефинирањето на идејата и концептот треба да се направи анализа на:
*Состојба на пазарот
*Актуелни потреби на поедини сегменти од пазарот
*Изводливост на идејата
*Потенцијални и можни извори на финансирање
*Автори и соработници кои би можеле да се вклучат во изработката
*Искуства од проекти темелени на сличен концепт
- Избор на продукциска стратегија
Општа слика за постигнување на целите, т.е. начин на постигнување на целите.
- Презентација (PITCHING)
Слайд 5ПРЕЗЕНТАЦИЈА НА МЕДИСКИ ПРОЕКТ СЕ ВРШИ ВО
- ПИШАНА ФОРМА
- ВЕРБАЛНО
Слайд 6ПРЕЗЕНТАЦИЈА НА МЕДИСКИ ПРОЕКТ ВО
ПИШАНА ФОРМА
Слайд 7Секој медиски проект треба на соодветен начин да им се презентира на
потенцијалните инвеститори или партнери
- Институционален конкурс за поддршка на проекти од јавен интерес
- Банкарски кредит
- Спонзорски аранжмани или
- Претприемачки капитал
Слайд 8Квалитетното и јасно претставување на проектот во секој негов сегмент е еден
од најважните одлики на добриот продуцент.
Слайд 9Основната идеја за проектот треба да се образложи во вербална форма, но
секако од поднесувачот на проектот за одобрување на поддршката се бара и сериозен писмен елаборат.
Слайд 10Тој елаборат ќе одговори на основните прашања:
- За каков проект станува збор,
-
На кого му е наменет проектот
- Колку средства се потребни за негова реализација
- На кој начин ќе се вратат вложените средства (со остварување на профит или со други начини со кои што учесниците во проектот и инвеститорот ќе бидат задоволни)
Слайд 11Основна содржина на елаборат за проект
Слайд 12- Концепт / Идеја
- Пазар
- Целни групи
- Финансиски план
- Извори на финансирање
-
Оперативен план
- Приказ на очекувани приходи
- Рекапитулација на финансискиот план и очекуваниот приход
- Стратегија на маркетинг и пласман
- Компаративни примери
- Референци на носителите на проектот
- Биографија
- Сумирање на проектот
- Дополнителни документи
- Предвидување на ризик (S.W.O.T. Анализа)
Слайд 13Елаборатот за продукција е подложен на менување и прилагодување во зависност од
текот на продукцијата, меѓутоа при тоа треба да се настојува да не се менуваат есенцијалните податоци и бројки.
Слайд 14ПРЕЗЕНТАЦИСКИ ВЕШТИНИ
– ВЕРБАЛНА ПРЕЗЕНТАЦИЈА
Слайд 15Презентациските вештини се преку потребни во општествениот и деловниот свет.
Причината за
потребата од обука во оваа област е едноставна, некои луѓе едноставно не знаат да раскажат приказна.
Говорничките вештини се негувале од дамнешни времиња, па се до денес.
- Страв од јавни настапи
- Тешкотии при за концизно претставување на проект
- Се потешко е нешто да се продаде бидејќи продажните цели се се повисоки, а потенцијалните купувачи се неповерливи.
Слайд 16ШТО Е ПРЕЗЕНТАЦИЈА
Презентацијата може да биде било каков облик на формално или
неформално излагање.
Целта на секое излагање е на јасен и примерен начин да се пренесе некоја идеја.
Слайд 17Во текот на презентацијата може да дојде до неразбирања, несогласувања, па дури
и агресивни испади, меѓутоа и покрај тоа вештиот излагач треба да знае да дојде од почетната идеја до заклучокот кој требало да го пренесе.
Слайд 18Како не доживува публиката
Стекнувањето на комуникациски вештини е долготраен процес кој треба
да се развива и обликува во склад со карактерот и вредностите до кои држиме. Тоа е исклучително важно бидејќи тие вештини директно влијаат како на приватниот живот, така и на деловното комуницирање.
Слайд 19Визуелно доживување
Стручњаците сметаат дека дури 55% од вниманието на публиката е насочено
кон изгледот на говорникот, неговиот израз на лицето, начинот на кој што се движи и слично.
Слайд 20Глас
На гласот и на начинот на кој што нештото се изнесува е
усмерено 38% од вниманието.
Слайд 21Содржина
На крај доаѓаме и до содржината која што ја изнесуваме. Иако само
7% од вниманието отпаѓа на содржината, тоа не значи дека можеме да зборуваме глупости.
Слайд 22Планирање и позиционирање на проект
Темпото со кое живееме и работиме е се
побрзо. Никој нема врме за одложување и развлекување, општи излагања, предолги пишани предлог-проекти и слично.
Слайд 23Основната идеја треба да се сведе на дефиниција од една до две
реченици кои ќе ја обединат сржта на проектот.
Така се добива дефиниција која ќе објасни:
- За што станува збор
- Ќе ја заинтересира публиката
- Ќе го одвои проектот од конкуренцијата
Слайд 24Она што треба да го содржи вербалната презентација е:
- Опис на проектот
-
Состојба на пазарот
- Компаративни предности во однос на конкуренцијата
- Целна публика
- Планирање на активности насочени кон различни целни групи
Слайд 25Излагачот треба секој пат да ја прилагоди презентацијата во зависност од оној
на кого
што му е наменета.
Слайд 26Дефинирање на целите на излагачот и публиката
Пред секоја презентација важно е да
се одреди целта која треба со неа да се постигне. При тоа не треба да се заборави дека и публиката има свои цели, а договори се постигнуваат само кога двете страни се задоволни.
Слайд 27Структурирање на презентација
Кога накрато ќе се дефинира сржта на идејата, потребата на
публиката и целите на презентацијата, треба да се осврнеме и на изборот на подтемите кои проектот ќе и го доближат на одредена публика. Еден од клучните чинители при презентацијата е и времето, а тоа се брои во минути.
Слайд 28Подготовка на презентација
При подготовката, излагачот треба најпрво да размисли за тоа кој
ќе биде присутен на презентацијата, каде ќе се одвива, колку ќе трае состанокот, која опрема му е потребна итн.
Текот на презентацијата треба да содржи
- Вовед
- Цели
- Содржина
- Заклучок
Слайд 29Подготовка на Power Point презентација
- Најчеста грешка е пренатрпаност на слајдовите со
информации.
- Втора грешка е читање наместо интерпретирање на слајдовите.
- Во средиштето на вниманието треба да биде излагачот, а слајдовите треба да му служат како потсетник или визуелна поткрепа за она што го говори.
- Слајдовите треба да бидат фокусирани и визуелно атрактивни.
Слайд 30Водење на презентација
Добриот говорник го привлекува вниманието уште на почетокот на презентацијата,
бидејќи првиот впечаток тешко може да се смени.
Слайд 31- Говор на телото
Еден од најважните елементи при презентацијата е држењето на
телото. За успешна комуникација важен е контактот со очите, како најизразен дел од човечкот тело. Ако некому му го избегнуваме погледот тоа може да биде знак за неискреност или уплашеност.
Слайд 32Знаци по ко може да се процени заинтересираноста на пубиката:
Повлекување, сомнеж, недоумица
Не
гледаат во вас
Тело свртено кон излезот
Рака преку уста
Допирање на нос
Досада:
Тропкање по маса
Движења на рацете кон лицето
Добар тек на преговорите:
Климање со глава или звуци на одобрување
Навалување нанапред
Смешкање
Слайд 34Sarajevo film festival
www.sff.ba
Sarajevo talent campus
Sarajevo City of film
Cine Link
Co-production market
Work in
progress
Development workshop
Слайд 35International film festival Rotterdam
www.filmfestivalrotterdam.com
New Arrivals
Hubert Bals Fund
Application deadlines are March 1
and August 1.
Script and project development.
Digital Production.
Post-production funding or final-financing.
Distribution.
Hubert Bals Fund PLUS
Cinemart
Слайд 36International Documentary Film Festival Amsterdam
www.idfa.nl
Docs for sale
IDFA Forum
Jan Vrijman Fund
Script and
project development,
Production and post-production,
Other activities (distribution initiatives, documentary film festivals and documentary workshops).
Deadlines on 15 January and 15 May.
Слайд 37Sundance film festival http://www.sundance.org/programs/
Dragon Forum http://dragonforum.pl/
Institut of documentary film www.dokweb.net
European
documentary network www.edn.dk
Zagreb Dox www.zagrebdox.net
www.documentary-campus.com
National Geographic All Roads Film Project
http://events.nationalgeographic.com/events/all-roads/film/
http://events.nationalgeographic.com/media/files/allroads2009_SeedGrant.pdf
Слайд 38Berlinale
www.berlinale.de
Berlinale co-production market
European film market
Berlinale talent campus
(www.berlinale-talentcampus.de)