Украинская художественная культура 20 века

Содержание

Слайд 2

* перемога національно-визвольних змагань колоніальних народів; * крах тоталітарних режимів; * освоєння космосу, вивчення

* перемога національно-визвольних змагань колоніальних народів; * крах тоталітарних режимів; * освоєння
атому; * світові війни; * національно-релігійні конфлікти; * екологічні катастрофи ( Хіросіма, Чорнобиль); * міжнародний тероризм.

Новий стиль мислення
Плюралізм - визнання множинності істин
Полікультурність – розуміння і прийняття культурної своєрідності народів світу, активна взаємодія представників різних культур
Толерантність – терпимість до чужих поглядів, вірувань

Художня культура України ХХ століття

Слайд 3

ХХ століття – час виникнення нових видів мистецтва

- Кінематограф - Кольоромузика
-

ХХ століття – час виникнення нових видів мистецтва - Кінематограф - Кольоромузика
Арт-практики - Net – культура
( початок ХХ століття )
Заперечення ідеалів реалістичного мистецтва і протиставлення їм нових форм – абстрактних або надто експресивних
Реальне відтворення дійсності Відхід від традиційного
Пабло Пікассо Ігор Стравінський

Модернізм

Реалізм

Авангардизм

Слайд 4

ХХ століття – складна і суперечлива доба в історії України

1 етап –

ХХ століття – складна і суперечлива доба в історії України 1 етап
перші десятиліття – хвиля соціальних змін та інтенсивних модерністських експериментів у галузі мистецтва.
2 етап – десятиліття репресій, голодомору, лихоліть Другої світової війни, повоєнна розруха.
3 етап – піднесення мистецького життя – періоди відлиги
та застою – доба соцреалізму.
4 етап – національно-культурне відродження в незалеж-ній державі, виникнення перших ознак кіберкультури.

Слайд 5

На 1 етапі - модернізм – це “уникнення реалістичних зображень” *

На 1 етапі - модернізм – це “уникнення реалістичних зображень” * створено
створено мережу навчальних закладів, українізація освіти, розвиток бібліотечної та видавничої справи, створення професійних та аматорських колективів; культурно-просвітницька робота; * розвиток різних форм художньої творчості: український модернізм у архітектурі ( В.Городецький, Ф.Кричевський), авангард в образотвор- чому мистецтві (О.Богомазов, В.Єрмилов, О.Екстер, К.Малевич), відкриття школи монументального живопису М.Бойчука. На 2 етапі – “Розстріляне Відродження” – трагедія культури 30-х * масові репресії – знищення діячів мистецтва, заборона українізації; * руйнування історико-культурних пам’яток, пограбування музеїв, театрів, храмів, знищення й вивезення мистецьких цінностей; * глибокий песимізм – основна риса художніх творів того часу; * тема патріотизму – провідна: художники (М.Дерегус, В.Касіян, О.Шовкуненко, малюнки Б.Пророкова “Це не повинно повторитися!”).

Слайд 6

На 3 етапі – партійно-ідеологічне керівництво культурою – диктат влади – ідеологічна

На 3 етапі – партійно-ідеологічне керівництво культурою – диктат влади – ідеологічна
заангажованість, тенденційність * творчість молодої генерації художників (Т.Яблонської, І. Марчука, В.Зарецького, В.Задорожного та інших); * поширення експериментаторства в галузі сучасних художніх технік, поява нових мистецьких жанрів, розвиток народного декора- тивно-ужиткового мистецтва. На 4 етапі – відродження різних сфер національної художньої культури – зняття ідеологічних обмежень – інтеграція українського мистецтва в європейський і світовий культурний простір – розвиток постіндустріального інформаційного суспільства * поєднання стилів нео (необароко, неокласицизм, неофольклоризм тощо) і net культури; виникнення різнобарв’я стилів (еклектика); * поширення масової культури; відбувається синтез мистецтв (світлові вистави, рок-опери, відео- кліпи тощо); * співіснування різних духовних світів;

Слайд 7

ХХ століття - довгий і складний шлях еволюційного зростання, втрат і здобутків.

ХХ століття - довгий і складний шлях еволюційного зростання, втрат і здобутків.

Слайд 8

( від французького “новітній”, “сучасний”) Стильовий напрям у європейському та американському мистецтві (переважно

( від французького “новітній”, “сучасний”) Стильовий напрям у європейському та американському мистецтві
в архітектурі, образотворчому й декоративно-ужитковому мистецтві) кінця ХІХ — початку ХХ століть. Основними його елементами є використання синусоїдальних ліній, стилізованих квітів, язиків полум'я.

Модерн

Слайд 9

Головний засіб – лінія 1.Використання декоративного оздоблення: - вишукані орнаменти з рослинними мотивами; -

Головний засіб – лінія 1.Використання декоративного оздоблення: - вишукані орнаменти з рослинними
зображення фантастичних тварин, людей, масок. 2. Вільне асиметричне розташування елементів Використання елементів українського народного національного

Архітектура

Український модерн

Слайд 10

Владислав Городецький

(1863—1930)
Російський та польський архітектор, підприємець, меценат. Автор будинку з химерами та

Владислав Городецький (1863—1930) Російський та польський архітектор, підприємець, меценат. Автор будинку з
Собору святого Миколая в Києві. Прозваний «київським Гауді».

Слайд 11

(31 грудня 1872 — 1952)
живописець, архітектор, графік
22 березня 1918

(31 грудня 1872 — 1952) живописець, архітектор, графік 22 березня 1918 р.
р. Центральна Рада
затвердила проекти В. Кричевського,
зокрема, герб, розроблений ним на основі
Володимирового Тризуба, що тепер
відроджений як малий герб України.
Будинок Полтавського
губернського земства

Василь Григорович Кричевський

Літературно-меморіальний музей
Шевченка на Тарасовiй горi

Слайд 12

Живопис і графіка

Портрет невідомої

Біле і чорне. Панно

Жовта квітка

Михайло Жук
Фотопортрет

Портрет
Богдана
Лепкого

Живопис і графіка Портрет невідомої Біле і чорне. Панно Жовта квітка Михайло

Слайд 13

Олекса Новаківський

Азалія

Рання весна

Довбуш – володар гір

Гірський пейзаж

Мертва природа

Олекса Новаківський Азалія Рання весна Довбуш – володар гір Гірський пейзаж Мертва природа

Слайд 14

МАНЕВИЧ
Абрам Аншелович

Зимовий пейзаж.
Околиця Києва.

Пейзаж з будинками

Пейзаж - Сільський пейзаж

МАНЕВИЧ Абрам Аншелович Зимовий пейзаж. Околиця Києва. Пейзаж з будинками Пейзаж - Сільський пейзаж

Слайд 15

Георгій Іванович Нарбут

Ілюстрація до байки І. А. Крилова
«Стрекоза и Муравей» (1912)

Георгій Іванович Нарбут Ілюстрація до байки І. А. Крилова «Стрекоза и Муравей»

Алегорія «1914 рік»

Ілюстрація
«Енеїди« І. Котляревського

Куліш город

До поеми “Пісня про
Роланда”

Слайд 16

Обкладинки книжок

Ілюстрація
"Української абетки"

Проекти поштових марок УНР, створені Г.Нарбутом

Обкладинки книжок Ілюстрація "Української абетки" Проекти поштових марок УНР, створені Г.Нарбутом

Слайд 17

АВАНГАРД

Новаторський напрям у художній культурі ХХ ст., для якого
характерні прагнення докорінно

АВАНГАРД Новаторський напрям у художній культурі ХХ ст., для якого характерні прагнення
оновити художню практику, пошук нових, незвичних засобів вираження
форми і змісту творів.
Особливістю авангарду є не тільки прагнення до розриву з
художньою традицією минулого, її образною системою та
виражальними засобами, але й активний, революціонізу -
ючий суспільство протест, який потребує переоцінки
духовних цінностей та нового сприйняття і бачення світу.
Основні течії
кубізм, експресіонізм, абстракціонізм, футуризм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм та ін.

Слайд 18

Перевірь себе! Український авангард і його особливості

Перевірь себе! Український авангард і його особливості

Слайд 19

К. Малевич. Прибирання ржі

К. Малевич. Прибирання ржі

Слайд 20

Давід Бурлюк. Прихід Весни та Літа. 1914 р.

Давід Бурлюк. Прихід Весни та Літа. 1914 р.

Слайд 21

Школа українських
монументалістів

Михайло Бойчук
Тимофій Бойчук
Софія Налепинська-Бойчук

Василь Седляр
Іван Падалка

Пошуки сучасного стилю

Школа українських монументалістів Михайло Бойчук Тимофій Бойчук Софія Налепинська-Бойчук Василь Седляр Іван
вітчизняного мистецтва,
втілення національних традицій.
Найважливіша роль серед засобів художньої мови
відводилась лінії.
Монументальні розписи бойчуківців:
- Луцькі казарми у Києві;
- санаторій поблизу Одеси;
- Червонозаводський театр у Харкові.
В 1937 році бойчуківці були розстріляні.
Послідовники:
Оксана Павленко, Олексій Кравченко,
Ярослава Музика, Микола Федюк,
Олександр Довгаль, Григорій Синиця.

Слайд 22

Головна ідея твору –
єдність Усесвіту,
гармонія між людиною
та природою.
Яблуня символізує

Головна ідея твору – єдність Усесвіту, гармонія між людиною та природою. Яблуня
“дерево життя”,
є основою Всесвіту.
Краєвид з низьким
обрієм створює
враження
безмежності простору.

Слайд 23

Підсумок заняття. Рефлексія.
Дайте відповідь на запитання:
Які події ХХ століття вплинули на

Підсумок заняття. Рефлексія. Дайте відповідь на запитання: Які події ХХ століття вплинули
розвиток образотворчого мистецтва?
Які художні напрями набули поширення на початку ХХ століття?
Мистецтво яких митців вас зацікавило, і що саме?
Що означає поняття «український модерн»?
Назвіть твори, які вам сьогодні сподобались? Чим саме?
Имя файла: Украинская-художественная-культура-20-века.pptx
Количество просмотров: 285
Количество скачиваний: 1