Содержание
- 2. Обработка на информацията в графичната система Две нива на обработка Основна обработка Визуализационна обработка Основна обработка
- 3. Състав на дисплейната картина Графичните примитиви са основни графични елементи, които се използват за изграждане на
- 4. Графични примитиви - стандартен набор 1. Полилиния (Poliline) - представлява последователно свьрзани отсечки и се определя
- 5. Графични примитиви - стандартен набор 4. Запълнена област (Fill Area) - равнинен многоъгъник, който може да
- 6. Графични примитиви - параметри Всеки примитив има три типа параметри: Геометрични – управляват формата и размера
- 7. Координатни системи
- 8. Моделен прозорец Всяка избрана моделна подобласт за визуализация на включените в тази подобласт обекти се нарича
- 9. Функция прозорец, функция изрязване Преобразуването на моделния прозорец в екранен образ се нарича функция прозорец. Друга
- 10. Проекции При централна проекция обемьт за визуализация е пирамида, а при паралелна проекция пирамидата се модифицира
- 11. Основни трансформации на картината Основни трансформации са: Транслация – преместване на картинен сегмент Ротация – завъртане
- 12. Производни трансформации а) разтягане или свиване по дадена ос - извьршва се чрез транслация на дадени
- 13. Генериране на изображения на графични примитиви Полилиния Y=mx+b – растерни устройства m= = b= Y1-mX1 ∆y=m
- 14. Генериране на изображения на графични примитиви Полилиния – алгоритъм на Брезенхайм Y=m(xi+1)+b d1=Y-yi=m(xi+1)+b-yi d2=(yi+1)-Y=yi+1-m(xi+1)-b d1-d2=2m(xi+1)-2yi+2b-1 p1=2∆y-
- 15. Генериране на изображения на графични примитиви Стъпки в алгоритъма: Запомнят се координатите на крайните точки на
- 16. Генериране на изображения на графични примитиви
- 17. Генериране на изображения на графични примитиви - изглаждане 0 1 2 3 4 5 6 7
- 18. Генериране на изображения на графични примитиви
- 19. Генериране на изображения на графични примитиви
- 20. Генериране на изображения на графични примитиви Запълнена област – растерни графични устройства Метод на сканиращата линия
- 21. Генериране на изображения на графични примитиви Метод на сканиращата линия – изглаждащи процедури xi xi+1 xi+2
- 22. Генериране на изображения на графични примитиви Окръжност – алгоритъм на Брезенхайм
- 23. Генериране на изображения на графични примитиви Окръжност – алгоритъм на Брезенхайм d1 x y d2 xi+1
- 24. Генериране на изображения на графични примитиви Окръжност – алгоритъм на Брезенхайм Ако d1 Ако d1>0, d2
- 25. Определяне и скриване на невидими линии Алгоритъм на Коен-Съдърленд
- 27. Скачать презентацию