Най-модерната тенденция в уеб дизайна - UX 31 май 2010 за семинара на Уеб Експо 2010 http://webxpo.net/ Димитър Симов, Лукрат

Содержание

Слайд 2

Кой говори

Димитър Симов
jimmy@lucrat.net
0885 909 927
туитър: @туитър: @dsimov

Кой говори Димитър Симов jimmy@lucrat.net 0885 909 927 туитър: @туитър: @dsimov

Слайд 3


Първата организация в България, предлагаща професионални услуги по ползваемост за сайтове, уеб

Първата организация в България, предлагаща професионални услуги по ползваемост за сайтове, уеб
услуги и софтуерни продукти.
Помагаме на всички да правят полезни и лесни сайтове, продукти и услуги.
www.lucrat.net

Слайд 4

През погледа на някои важни люде за потребителското изживяване




През погледа на някои важни люде за потребителското изживяване

Слайд 5

Джарид Спул

Разностранност на дизайнерите на потребителско изживяване:
писане на текстове
информационна архитектура
тестване с

Джарид Спул Разностранност на дизайнерите на потребителско изживяване: писане на текстове информационна
потребители
проектиране на взаимодействие
графичен дизайн
... и други

Jarred Spool




Слайд 6

Пътят към успеха е в три неща

1. виждане напред: всички в екипа

Пътят към успеха е в три неща 1. виждане напред: всички в
работят с една и съща цел и имат еднаква представа как изглежда продуктът след 5 години
2. гледане: поне веднъж на 6 седмици гледайте как ваши потребители ползват вашия продукт
3. разбиране (култура): не се бойте от провал, а награждавайте провалилите се, заради смелостта им да пробват




Слайд 7

Дона Спенсър

Дизайн чрез игра
Играта е отличен начин за по-добро въвличане на хората

Дона Спенсър Дизайн чрез игра Играта е отличен начин за по-добро въвличане
в проектирането: и екипа, и потребителите
Особено ако има и състезателен елемент.

Donna Spencer

Слайд 8

Игри за проектиране

1. асоциации: за извличане на терминология – изредете всичко каквото

Игри за проектиране 1. асоциации: за извличане на терминология – изредете всичко
ви идва наум, свързано с...
2. дизайн в екип и за време: предизвикване и извличане на максималното от група хора
3. сортиране на картончета: за изграждане на информационна архитектура




Слайд 9

Дан Сафър

Вярва в максимата полезен-ползваем-желан
Вижда бъдещето в роботите и в персонализацията
Пипането

Дан Сафър Вярва в максимата полезен-ползваем-желан Вижда бъдещето в роботите и в
по екрана ще става все по-вездесъщо, затова и на жестовото взаимодействие ще се обръща повече внимание

Dan Saffer

Слайд 10

Персонализиране

1. продукти като личности: вграждането на личностни характеристики прави продуктите по-интересни, а

Персонализиране 1. продукти като личности: вграждането на личностни характеристики прави продуктите по-интересни,
хората по-въвлечени
2. емоционалност: чрез изпипване на подробностите и обратната връзка – направете продукта да се държи като човек и хората започват да го възприемат като личност
3. звук




Слайд 11

Брайън Флинг

Цифрови туземци
Идните 10 години стават все по-мобилни

Brian Fling

Брайън Флинг Цифрови туземци Идните 10 години стават все по-мобилни Brian Fling

Слайд 12

Идните 10 години

1. цифрови туземци: хората вече отрастват с мобилен телефон и

Идните 10 години 1. цифрови туземци: хората вече отрастват с мобилен телефон
в идните 5 години цифровчаните ще са повече от другите
2. контекст: взаимодействията, които проектираме все повече ще съобразяват контекста
3. стандарти: начини за решаване на проблеми, определящи как се използват инструменти и уреди




Слайд 13

Бил Скот

Лещи: поглед върху потребителското изживяване през един проектантски принцип
сложно/просто
поток
интересни моменти

Bill Scott

Бил Скот Лещи: поглед върху потребителското изживяване през един проектантски принцип сложно/просто

Слайд 14

Тайният сос на потребителското изживяване

1. отлична услуга: сайтът може да има кусури,

Тайният сос на потребителското изживяване 1. отлична услуга: сайтът може да има
но когато услугата като цяло е добра, част от тази доброта се прехвърля върху сайта
2. аналитична ползваемост: следенето на показатели, свързани с ползването на един сайт, дава информация




Слайд 15

Стив Круг

Всички трябва да тестват за ползваемост:
Нова книга за това: Rocket

Стив Круг Всички трябва да тестват за ползваемост: Нова книга за това:
surgery made easy
Всяка учебна програма по някакъв дизайн, с кратък курс по ползваемост
Тестване за ползваемост е като психоаналитична сесия  

Steve Krugg

Слайд 16

Рецептата за решаване на проблеми

1. Фокус върху важните: изберете и адресирайте най-важните,

Рецептата за решаване на проблеми 1. Фокус върху важните: изберете и адресирайте
а не най-лесните
2. Повече наблюдатели: вкарайте повече наблюдатели после обсъдете заедно
3. Не правете редизайн: решаването на проблемите не е ефективно да става чрез редизайни, а чрез натъкмяване (с тел, канап и плюнка)




Слайд 17

Джейкъб Нийлсен

Занаятът ползваемост ще нарастне поне 100 пъти
Въпреки това няма да има

Джейкъб Нийлсен Занаятът ползваемост ще нарастне поне 100 пъти Въпреки това няма
достатъчно специалисти, които да покриват всички нужди
Ще трябва да се научите сами да си правите тестовете за ползваемост

Jakob Nielsen

Слайд 18

Ерик Райс

Има лоши причини за нововъведения и промени:
да се отличи продуктът ти

Ерик Райс Има лоши причини за нововъведения и промени: да се отличи
от другите
да се изкефиш
да изкараш повече кинти
... и една добра
да решиш потребителски проблем

Eric Reiss

Слайд 19

Уеб догма

Премахнете или преработете всичко, което
удовлетворява единствено вътрешната политика на собствениците
задоволява

Уеб догма Премахнете или преработете всичко, което удовлетворява единствено вътрешната политика на
само егото на дизайнера
е без значение в контекста на страницата
намалява способността на посетителите свободно да навигират
принуждава посетителите да гадаят
Не изисквайте никакъв софтуер, с изключение на браузъра, за да работи сайтът правилно
Съдържанието трябва да може да се чете, разпечатва и изтегля
Не жервайте ползваемостта заради наръчника по стил
Не принуждавайте посетителите да се регистрират или предават лични данни
Нарушавайте тези правила вместо да правите варварства




Слайд 20

Питър Мерхолц

Сайтът е само част от цялостното изживяване
засилена роля на сайтовете в

Питър Мерхолц Сайтът е само част от цялостното изживяване засилена роля на
образа на компаниите
потребителското изживяване дело на всички, не само на дизайнерите

Peter Merholz

Слайд 21

Стратегия за изживяването

1. опознаване на клиента: емоционални, интелектуални и функционални нужди –

Стратегия за изживяването 1. опознаване на клиента: емоционални, интелектуални и функционални нужди
емпатия
2. групови образи: семейства и други групи - хората рядко ползват продукти в изолация
3. изживяването преди системата: на първо място мислим за цялостното изживяване, после за продукта




Слайд 22

Питър Морвил

Търсенето - начин на учене и откривателство
Ще проектираме така, че да

Питър Морвил Търсенето - начин на учене и откривателство Ще проектираме така,
помагаме на хората да учат
Сложна, приспособяваща се система – всички части взаимодействат
Все по-вградено в мобилни устройства, въпреки трудното въвеждане на текст

Peter Morville

Слайд 23

Търсенето

1. утвърдени образци: все по-широко използване на стесняване и разширяване на резултати,

Търсенето 1. утвърдени образци: все по-широко използване на стесняване и разширяване на
първо най-доброто, авто-допълване, авто-предлагане
2. отговори, а не резултати: помощ за хората да вземат решения и да разбират
3. търсене по повече начини: жестове, глас/звук, образи




Слайд 24

Кристофър Фахи

Човешкия интерфейс
Мислим за продуктите като за човешки същества
Отразяваме човешки качества в

Кристофър Фахи Човешкия интерфейс Мислим за продуктите като за човешки същества Отразяваме
цифрови изживявания: продукти-личности с ум, чувства, емоции, имена
Трябва ние да очовечим продуктите, инак те ще ни омашинарят

Christopher Fahey

Слайд 25

Продукти с индивидуалност

1. помагат: не заместват хората, а им помагат по-добре да

Продукти с индивидуалност 1. помагат: не заместват хората, а им помагат по-добре
си вършат работата
2. не повтарят хората: не приличат на хора – още сме далеч
3. разумност: приемат данни от околната среда и ги тълкуват




Слайд 26

Сюзан Уайншенк

Изследва пътя на убеждаването (persuasion)
Това е и пътят на цялата фирма

Сюзан Уайншенк Изследва пътя на убеждаването (persuasion) Това е и пътят на
Human Factors International
Все повече психология - нова книга Neuro Web Design: What makes them click

Susan Weinschenk

Слайд 27

Все повече психология

1. убеждаване:
вземаме решения подсъзнателно
искаме да имаме избор, но големият

Все повече психология 1. убеждаване: вземаме решения подсъзнателно искаме да имаме избор,
избор ни смачква
влияем се: завист, копиране, превъзходство, сласт... когато не знаем или не сме сигурни гледаме другите
2. мозъкът се състои от три части: нова, средна и стара, Успешният дизайн трябва да обслужва всички части
Новата прави съзнателна обработка
Средната се занимава с чувства, картини, разкази и лица
Старата мисли за оцеляване: какво да ям, как да избегна опасностите, с кого да се размножа




Слайд 28

Люк Роблески

Интерфейси в първо лице: по-малко абстрактност
Взаимодействаме със света чрез датчици, които

Люк Роблески Интерфейси в първо лице: по-малко абстрактност Взаимодействаме със света чрез
са постоянно включени
Получаваме данни според контекста: кой си, къде си, какво е наблизо и кой е наоколо

Luke Wroblewski

Слайд 29

Интерфейсите




по абстрактност: перфокарти -> команден ред -> графичен ->

Интерфейсите по абстрактност: перфокарти -> команден ред -> графичен -> естествен ->
естествен -> първо лице
първо лице

http://www.lukew.com/resources/articles/FirstPersonInterfaces_05132010.pdf

първо лице

естествени

графични

команден ред

перфокарти

Слайд 30

Алън Купър

Вижда бъдещето в по-добро сътрудничество между програмисти и дизайнери
„Нашият слон

Алън Купър Вижда бъдещето в по-добро сътрудничество между програмисти и дизайнери „Нашият
и вашият слон хобот за хобот през вековете”
Начинът е чрез повече гъвкавост: agile

Alan Cooper

Слайд 31

Съвместност

1. сливане с екипа: дизайнерите трябва да се влеят в разработващия екип

Съвместност 1. сливане с екипа: дизайнерите трябва да се влеят в разработващия

2. гъвкавост: работа заедно, а не подробни спецификации
3. икономичност: опознаване на потребителите и по-малко промени в изискванията, по-малко документиране и комуникиране на дизайна




Слайд 32

Дон Норман

Да следваме вече утвърдения добър опит в потребителското изживяване, натрупан през

Дон Норман Да следваме вече утвърдения добър опит в потребителското изживяване, натрупан
последните 30 години
Другото е по-интересно...

Don Norman

Слайд 33

Другото бъдеще

Продукти, сложни под повърхността, но лесни за ползване
Обратното на сложно, не

Другото бъдеще Продукти, сложни под повърхността, но лесни за ползване Обратното на
е просто, а ползваемо и разбираемо
Компютърът изчезва. Появяват се уредите, които пасват на начина ни на живот, а не го променят




Слайд 34

Дизайнерите на потребителско изживяване

Стават енциклопедисти
Работят по-близо с програмистите
Тестват сами с потребители, по-често

Дизайнерите на потребителско изживяване Стават енциклопедисти Работят по-близо с програмистите Тестват сами
и повече
Познават психологията на хората още повече
Чрез игра постигат по-готини резултати




Слайд 35

Взаимодействие от нов тип

Персонализирането продължава: продукти с индивидуалност и емоционалност
Мобилност, взаимодесйтвие с

Взаимодействие от нов тип Персонализирането продължава: продукти с индивидуалност и емоционалност Мобилност,
пипане, интерфейси от първо лице
Цифровите туземци ще ни превземат
Добро търсене: отговори, а не резултати




Слайд 36

В крайна сметка

Общо виждане и възнаграждаване на провалите – гаранция за успех
Цялостност

В крайна сметка Общо виждане и възнаграждаване на провалите – гаранция за
на услугата: грижа на всички и важна цел
Сложност, която не пречи на взаимодействието




Имя файла: Най-модерната-тенденция-в-уеб-дизайна---UX-31-май-2010-за-семинара-на-Уеб-Експо-2010-http://webxpo.net/-Димитър-Симов,-Лукрат.pptx
Количество просмотров: 474
Количество скачиваний: 1