Слайд 2 План
Культурне життя;
Політичне життя;
Навчання;
Школи;
Семінарії;
Духовне життя.
Слайд 3 Великий вплив на культурне життя краю мала асиміляторська політика урядів Польщі
та Румунії. Найбільш згубно ця політика відбилася на стані народної освіти.
Слайд 4 На теренах Східної Галичини і Волині на початок 20-х років існувала
досить широка мережа українських шкіл близько 2,5 тисячі, що охоплювала більшу частину україномовного населення. Проте вже на початок 30-х років у Східній Галичині українських шкіл залишилося 360, а на Волині лише 4.
Слайд 5 Натомість з`явилося понад 2 тисячі двомовних шкіл, що мали сприяти полонізації
українського населення. Ще гірше становище було на Буковині, що входила до складу Румунії. На 1924 р. тут не залишилося жодної української школи.
Слайд 6Велику допомогу в організації народної освіти на західноукраїнських землях надавали товариства „Просвіта”
і „Рідна школа”. Крім того ці та інші товариства утримували велику мережу читалень, дитячих садків, курсів тощо.
Слайд 7 Істотну роль у поповненні західноукраїнської інтелігенції відігравали чеські вузи. У 1921
р. до Праги з Відня переїхав Український вільний університет. Наступного року в Подебрадах відкрито Українську господарську академію. На Закарпатті існував лише один вищий навчальний заклад Богословський ліцей.
Слайд 8 На західноукраїнських землях діяла велика група видатних українських літераторів (В.Стефаник, М.Черемшина,
Є.Маланюк. У. Самчук, Б.-І. Антонич, О. Теліга та інші) та живописців (І. Труш, О. Новаківський, П. Холодний та інші).
Слайд 9 Духовне життя
Панівну в Румунії церкву було перейменовано у "православно-румунську", а автономну
буковинську митрополію підпорядковано румунському патріархатові.
Слайд 10Українські священики не допускалися до вищих посад у церковній ієрархії, чинилися всілякі
перешкоди під час вступу українців до семінарій.