1 урок 9 клас

Содержание

Слайд 2

Культура

(лат. Culture — «обробіток», «обробляти») — сукупність матеріальних та духовних цінностей, створених людством протягом його історії

Стародавні знаряддя

Культура (лат. Culture — «обробіток», «обробляти») — сукупність матеріальних та духовних цінностей,
праці

Сандро Боттічеллі - «Весна» (1482)

Слайд 3

Культурний розвиток

Культурний розвиток

Слайд 4

«Якщо ти здатний бачити прекрасне, то тільки тому, що носиш прекрасне всередині

«Якщо ти здатний бачити прекрасне, то тільки тому, що носиш прекрасне всередині
себе». Пауло Коельйо, бразильський письменник

Пауло Коельйо

Слайд 5

«Кохання нуля», авангардна стрічка Роберта Флорі, 1927

«Кохання нуля», авангардна стрічка Роберта Флорі, 1927

Слайд 6

Вальтер Ґропіус - німецький архітектор, засновник стилю «Баугауз»

За проектом Гюстава Ейфеля у

Вальтер Ґропіус - німецький архітектор, засновник стилю «Баугауз» За проектом Гюстава Ейфеля
1889 р. в Парижі було зведено ажурну металеву вежу
як тимчасову споруду для Всесвітньої виставки

Слайд 7

Модернізм - збірне позначення всіх новітніх течій, напрямів, шкіл і діяльності окремих

Модернізм - збірне позначення всіх новітніх течій, напрямів, шкіл і діяльності окремих
майстрів мистецтва XX в., що поривають з традицією, реалізмом і що рахують експеримент основою творчого методу

Перші модерністи - це люди, що жили в кінці XIX в., вирощені загальною кризою європейської культури 

Слайд 8

особлива увага до внутрішнього світу особистості;
орієнтація на вічні закони буття і

особлива увага до внутрішнього світу особистості; орієнтація на вічні закони буття і
мистецтва ;
надання переваги творчій інтуїції ;
схильність до містицизму, підсвідомого ;
створення нової художньої реальності;

Загальні риси модернізму:

«Сон, викликаний польотом бджоли навколо граната, за секунду до пробудження». Сальвадор Далі. 1944 р.

Слайд 9

Модерн

(від фр. moderne — новітній, сучасний) — вужче поняття порівняно з

Модерн (від фр. moderne — новітній, сучасний) — вужче поняття порівняно з
модернізмом, стильовий напрям у мистецтві, згідно з яким молоде покоління, прагнучи створити новий стиль, відмовлялося від історичних запозичень стилю еклектики, використовували умисно примхливі, мінливі форми, вигадливі лінії, принципи асиметрії і вільного планування

Стилі і течії модернізму

Владислав Городецький. Будинок з химерами, м. Київ, Україна

Антоніо Гауді. Будинок Бальо, м. Барселона, Іспанія

Георгій Нарбут. Українська абетка (обкладинка)

Слайд 10

Фовізм

(від фр. fauve - дикий) - течія у французькому живопису. Група

Фовізм (від фр. fauve - дикий) - течія у французькому живопису. Група
художників (Анрі Матісс, Альбер Марке, Жорж Руо, Андре Дерен, Рауль Дюфі, Моріс де Вламінк) на певний час присвятила себе надзвичайно емоційній манері творчості, яка характеризувалася підвищеною художньою виразністю, стихійною динамікою живопису, інтенсивністю кольору. В пейзажах, інтер'єрних сценах, натюрмортах.
Фовізм виражав себе різким узагальненням об'ємів, простору, малюнку.

Стилі і течії модернізму

Андре Дерен. «Околиці Коллюра». 1905 р.

Анрі Матісс. «Танок». 1910 р.

Слайд 11

Експресіонізм

(від франц. expression - вираження, виразність) — авангардистська течія в європейському

Експресіонізм (від франц. expression - вираження, виразність) — авангардистська течія в європейському
мистецтві, характеризується тенденцією до вираження емоційної характеристики образу або емоційного стану самого художника. Експресіонізм представлений в безлічі художніх форм, включаючи живопис, літературу, театр, кінематограф, архітектуру і музику. (Егон Шиле, Ернст Барлах, В.Кандинський, Едвард Мунк).

Стилі і течії модернізму

Ернст Барлах. «Сліпий жебрак». Скульптура

Василь Кандинський. «Блакитний вершник», 1903 р.

Слайд 12

Кубізм

(від франц. «cube» - куб) - течія в європейському образотворчому мистецтві початка

Кубізм (від франц. «cube» - куб) - течія в європейському образотворчому мистецтві
XX с., головним чином французькому живопису, частково скульптури, в якому вирішувалися завдання виявлення геометричної структури видимих об'ємних форм. Його засновники, Жорж Брак і Пабло Пікассо.
У 1907-1910 роках у Франції кубісти почали усе більше абстрагуватися від дійсності, їхні картини усе менше нагадували реальність.

Стилі і течії модернізму

Пабло Пікассо. Портрет Канвайлера. 1910 р.

Жорж Брак. «Tenora». 1913 р.

Слайд 13

Дадаїзм

— (фр. dadaïsme) — авангардистська літературно-мистецька течія, прихильники якої стверджують, що алогізм

Дадаїзм — (фр. dadaïsme) — авангардистська літературно-мистецька течія, прихильники якої стверджують, що
є основою творчості. Головним принципом дадаїстів була настанова на створення зразків «антимистецтва». Улюблені жанри дадаїзму - монтаж, колаж і "реді-мейд" (буденні предмети, представлені як твори мистецтва).

Стилі і течії модернізму

Макс Ернст. «Асистент», «Жаба» та «Черепаха», 1967 р.
Скульптури перед Lenbachhaus у Мюнхені

Марсель Дюшан. "Мона Ліза" з бородою та вусами

Афіша Тео Ван Дусбурга для вечора дада (бл. 1923 р.)

Слайд 14

Футуризм

— авангардний напрям у літературі й мистецтві, що розвинувся на початку XX

Футуризм — авангардний напрям у літературі й мистецтві, що розвинувся на початку
століття. Футуризм зародився в Італії. Лідером і ідеологом руху був літератор Філіппо Марінетті, скульптор і живописець Уго Боччоні, живописці Карло Карра, Джіно Северіні, Джакомо Балу. У футуристичному мистецтві не слід шукати глибокого психологізму, інтересу до внутрішнього світу людини.

Стилі і течії модернізму

Умберто Боччоні. «Місто, відродження легенди», ескіз, 1910 р.

Обкладинка журналу українських футуристів

Слайд 15

Абстракціонізм

— одна з течій авангардистського мистецтва. Виникла на початку ХХ ст. Філософсько-естетична

Абстракціонізм — одна з течій авангардистського мистецтва. Виникла на початку ХХ ст.
основа абстракціонізму — ірраціоналізм, відхід від ілюзорно-предметного зображення, абсолютизація чистого враження та самовираження митця засобами геометричних фігур, ліній, кольорових плям, звуків.

Стилі і течії модернізму

«Чорний квадрат». Казимир Малевич (засновник стилю супрематизму). 1915 р.

Без назви (Перша абстрактна акварель), Василь Кандинський, 1910

Слайд 16

Сюрреалізм

(фр. surrealisme — надреалізм) — один із найбільш поширених напрямів у

Сюрреалізм (фр. surrealisme — надреалізм) — один із найбільш поширених напрямів у
сучасному мистецтві й літературі. Надреалізм — літературний і мистецький напрям, що виник після Першої світової війни, на початку 20 століття головним чином у Франції. Головними рисами сюрреалізму є протиприродність сполучення предметів і явищ, яким надається видима вірогідність. Його особливість - використання ілюзій та парадоксальне поєднання форм.

Стилі і течії модернізму

Сальвадор Далі - один з найвидатніших сюрреалістів ХХ ст.

Сальвадор Далі. «М'яка конструкція з вареними бобами: передчуття громадянської війни». 1936 р.

Сальвадор Далі. «Метаморфози Нарциса». 1937 р.

Слайд 17

Архітектор — Владислав Городецький

Архітектура

 1901 —1903 рр.

Вигляд спереду на Будинок із химерами

Будинок із химерами

Споруда збудована

Архітектор — Владислав Городецький Архітектура 1901 —1903 рр. Вигляд спереду на Будинок
як прибутковий будинок із помешканням для своєї родини

Скульптурні прикраси за власними ескізами виконав скульптор Еліо Саля

Матеріал для зведення - бетон

Фасад будинку з вулиці Банкової

Тильна сторона будівлі

Скульптурне оформленння даху

Колони оздоблені головами оленів

Слайд 18

Твори Антоніо Гауді

Будинок Бальо (1905—1907 р.р.), Барселона

Сальвадор Далі: «Це величезна, дивовижна, яскрава, переливчаста

Твори Антоніо Гауді Будинок Бальо (1905—1907 р.р.), Барселона Сальвадор Далі: «Це величезна,
мозаїка з неперевершеною грою фарб, що іскряться, а з них проступають водні стихії»

Слайд 19

один із основоположників кубізму в 
скульптурі;
змусив порожній простір стати органічним і дуже виразним елементом

один із основоположників кубізму в скульптурі; змусив порожній простір стати органічним і
композиції;
створив новий різновид рельєфної різьби — т. зв. «скульптомалярство»;
відкрив і обґрунтував принципи рухомого малярства, сконструював особливий механізм — «архипентуру».

Скульптура

Модерн

Олександр Архипенко

«Повернення Архипенка» — пам'ятний знак, розташований в Києві на розі вулиць Пушкінської і Льва Толстого. Відкритий 1997 року

Слайд 20

Скульптура

Творчість Олександра Архипенка

"Жінка, яка зачісується"

Гондольєр. Музей мистецтв Метрополітен

Жінка. 1928. Бронза. Висота

Скульптура Творчість Олександра Архипенка "Жінка, яка зачісується" Гондольєр. Музей мистецтв Метрополітен Жінка.
75см. Приватна колекція, Україна

Брозова статуетка "Жінка в печалі"

Торс у повороті, 1929

Сидяча оголена

Слайд 21

Пабло Пікассо, «Алжирські жінки (версія «О»)», 1955.

Найдорожчі картини

Пабло Пікассо, «Алжирські жінки (версія «О»)», 1955. Найдорожчі картини

Слайд 22

Пабло Пікассо. «Оголена, зелені листя і бюст», 1932 р.

Найдорожчі картини

Пабло Пікассо. «Оголена, зелені листя і бюст», 1932 р. Найдорожчі картини

Слайд 23

Найдорожчі картини

Джексон Поллок. «№ 5, 1948». Стиль абстрактний експресіонізм. Він увів термін

Найдорожчі картини Джексон Поллок. «№ 5, 1948». Стиль абстрактний експресіонізм. Він увів
“дріппінг”, що означає розбризкування фарб на полотні без використання пензля
Имя файла: 1-урок-9-клас.pptx
Количество просмотров: 47
Количество скачиваний: 0