информатика

Содержание

Слайд 2

Тема 1.
“Алгоритми та їх виконавці
(7 годин)

19.09.2014

Тема 1. “Алгоритми та їх виконавці (7 годин) 19.09.2014

Слайд 3

Тема 1. Алгоритми та їх виконавці

Урок 4.
ТЕМА УРОКУ: СЕРЕДОВИЩЕ ВИКОНАННЯ АЛГОРИТМУ

Тема 1. Алгоритми та їх виконавці Урок 4. ТЕМА УРОКУ: СЕРЕДОВИЩЕ ВИКОНАННЯ АЛГОРИТМУ

Слайд 4

Сьогодні на уроці ми дізнаємося:

Що називають
програмою.
Що називають середовищем виконання алгоритму
Як заванта­жити проект

Сьогодні на уроці ми дізнаємося: Що називають програмою. Що називають середовищем виконання
у середовищі Скретч
Які особли­вості режимів
роботи в середовищі Скретч

19.09.2014

Слайд 5

Що називають програмою?

Якщо алгоритм призначено для виконання за допомогою комп'ютера, його записують

Що називають програмою? Якщо алгоритм призначено для виконання за допомогою комп'ютера, його
спеціальною мовою, яка має бути йому «зрозумілою».
Такий запис називають програмою.
Програ­ми створюють для опрацювання інформаційних даних за допомогою комп'ютера. Говорять, що виконавцем програм є комп'ютер

Комп'ютерна програма — це алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп'ютером

19.09.2014

Переглянути процес виконання програми на комп'ютері деяким виконавцем, що має свою систему команд, і її результат можна в середовищі виконання алгоритму.

Слайд 6

Що називають середовищем виконання алгоритму?

Комп'ютерне середовище виконання алгоритму — це спе­ціальна програма,

Що називають середовищем виконання алгоритму? Комп'ютерне середовище виконання алгоритму — це спе­ціальна
яка дає змогу створювати і виконувати алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою команд на комп'ютері.

19.09.2014

Таких програм може бути безліч. Кожна з них створюєть­ся людьми з певною навчальною метою. Прикладом такого комп'ютерного середовища є програмне середовище Скретч.
Його завантаження здійснюється з розділу Усі програми. Голов­ного меню або за допомогою значка на Робочому столі

Слайд 7

Вікно програми Скретч

Вікно програми Скретч має складові, подібні до вікон програм,

Вікно програми Скретч Вікно програми Скретч має складові, подібні до вікон програм,
які ми вже вивчали: рядок заголовка, меню, кнопки управління вікном тощо

19.09.2014

Слайд 8

19.09.2014

У цьому середовищі виконавцем алгоритму є Рудий кіт. Для нього існує своя

19.09.2014 У цьому середовищі виконавцем алгоритму є Рудий кіт. Для нього існує
система команд. З кожною командою пов'язана певна подія, яка відтворюється на сцені
Виконавців алгоритму в середовищі Скретч ще називають спрайтами. У перекладі з англійської мови sprite — світля­чок або ельф

Слайд 9

Середовище Скретч

19.09.2014

Програма, що виконується в середовищі Скретч, складається з команд, які можна

Середовище Скретч 19.09.2014 Програма, що виконується в середовищі Скретч, складається з команд,
обрати в контейнері. Вони реалізують команди із системи команд виконавця алгоритмів у середовищі, які об'єднані в групи:
руху,
зміни вигляду,
малювання,
відтворення звуку тощо.

Слайд 10

Як завантажити проект у середовищі Скретч?

19.09.2014

Зображення вигляду виконавця, фон сцени і програму

Як завантажити проект у середовищі Скретч? 19.09.2014 Зображення вигляду виконавця, фон сцени
можна зберегти у файлі. Файл, створений у середовищі Скретч, називають проектом.

Відкривають існуючий проект за таким алгоритмом:
У меню Файл обрати вказівку Відкрити.
У вікні Відкрити проект вибрати потрібну папку, напри­клад, папку Навчальні проекти.
Натиснути кнопку Гаразд.
Вибрати файл проекту. Знову натиснути кнопку Гаразд.

Слайд 11

Відкривання проекту

19.09.2014

Відкривання проекту 19.09.2014

Слайд 12

Які особливості режимів роботи в середовищі Скретч?

Під кнопками управління вікном середовища розміщено

Які особливості режимів роботи в середовищі Скретч? Під кнопками управління вікном середовища
кнопки перемикання його режимів роботи

19.09.2014

У зменшений розмір

У повний розмір

У режим перегляду

Слайд 13

У режимі перегляду ми бачимо тільки сцену виконання алгоритму, що займає весь

У режимі перегляду ми бачимо тільки сцену виконання алгоритму, що займає весь
екран. Вийти з нього можна, натиснувши кнопку повернення у верхньому правому кутку екрана Щоб виконавець алгоритму розпочав виконувати команди на сцені, натискають на зелений прапорець. Кнопка Зупинити все припиняє виконання алгоритму.

Які особливості режимів роботи в середовищі Скретч?

19.09.2014

Запуск програми

Зупинити все

Слайд 14

Які особливості режимів роботи в середовищі Скретч?

Режим Зменшений розмір

Режим У повний розмір

19.09.2014

Які особливості режимів роботи в середовищі Скретч? Режим Зменшений розмір Режим У повний розмір 19.09.2014

Слайд 15

Особливості режимів

У режимах У зменшений розмір та У певний розмір відображаються всі

Особливості режимів У режимах У зменшений розмір та У певний розмір відображаються
складові вікна програмного середовища, як показано на попередньому слайді.
У першому режимі сцена зменшена.
У цих режимах алгоритм можна виконувати покомандно, групою або цілком.
Наприклад, якщо в наборі команд, що міститься у вкладці Скрипти, обрати одну команду та двічі клацнути на ній мишею, то на сцені відтворюватиметься подія, що відповідає цій команді.
Натискання на кнопку Зупинити все припиняє виконання алгоритму.

19.09.2014

Слайд 16

ДІЄМО. Вправа 1. Кіт-музикант.

Завдання. Відкрий проект Кіт-музикант, що міститься в папці Навчальні

ДІЄМО. Вправа 1. Кіт-музикант. Завдання. Відкрий проект Кіт-музикант, що міститься в папці
проекти. Запусти на виконання програму, збережену в проекті.
Завантаж середовище Скретч.
Відкрий проект Кіт-музикант. Для цього в меню Файл обери вказівку Відкрити. У вікні Відкрити проект обери вказівку Зразки. У списку папок, що відобразився в робочій області вікна, обери папку Навчальні проекти. На­тисни кнопку Гаразд. У вікні, що відкрилося, обери Кіт-музикант і натисни кнопку Гаразд.
Перевір, чи під'єднані до твого комп'ютера навушники або колонки.
Перейди в режим перегляду виконання алгоритму. Для цього натисни кнопку .
Натисни кнопку Запуск програми.
Обміркуй, які команди виконує виконавець -Кіт-музикант. З'ясуй, які події відбуваються на сцені після виконання кожна з команд. Дпя цьсго вийду з режиму перегляду.
Заверши роботу із середовищем Скретч.

19.09.2014

Слайд 17

Вправа 2. Малюнок.

Завдання. Відкрий та запусти на виконання проект Герб, що міститься

Вправа 2. Малюнок. Завдання. Відкрий та запусти на виконання проект Герб, що
в папці Навчальні проекти.
Розглянь режими роботи середовища виконання алгоритмів Скретч

19.09.2014

Слайд 18

Вправа 2. Малюнок.

Завантаж середовище Скретч.
Відкрий проект Герб, що міститься в папці Навчальні

Вправа 2. Малюнок. Завантаж середовище Скретч. Відкрий проект Герб, що міститься в
проекти папки Зразки.
Зауваж, що виконавцем цього алгоритму є не Рудий кіт, а виконавець Олівець-малювець.
Перейди в режим Перегляду і запусти програму на виконання. Пе­реконайся, що виконавець побудував зображення, як на малюнку вгорі.
Розглянь команди, з яких складено програму для виконавця Олівця-малювця. У який режим потрібно для цього перейти? Які події відбува­ються на сцені при виконанні кожної з команд програми? Перевір свої здогадки.
Перейди на вкладку Образи. Переконайся, що спершу вигляд виконавця був одним, а після завершення став іншим.
Заверши роботу з проектом, не зберігаючи змін.

19.09.2014

Слайд 19

ОБГОВОРЮЄМО

Що таке програма? Як пов'язані терміни «програма» й «алгоритм»?

Що являє собою середовище

ОБГОВОРЮЄМО Що таке програма? Як пов'язані терміни «програма» й «алгоритм»? Що являє
виконання алгоритму?

Кого називають виконавцем алгоритму в середовищі Скретч? Наведи приклади таких виконавців.

Чим відрізняється вікно програмного середовища Скретч від інших відомих тобі вікон програм? Наведи приклади.

Як відкрити файл, створений у середовищі Скретч?

У яких режимах можна працювати із середовищем Скретч? У чому їх особливість?

Як запустити на виконання програму, створену в середовищі Скретч?

19.09.2014

Слайд 20

Працюємо в парах

1. Обговоріть, як можна продовжити такі речення:
Щоб запустити на виконання

Працюємо в парах 1. Обговоріть, як можна продовжити такі речення: Щоб запустити
програму в середовищі Скретч, потрібно...
Після натискання кнопки виконання команд програми буде...
Якщо натиснути кнопку то...
Якщо двічі клацнути лівою кнопкою миші на команді в контейнері скриптів, то …

19.09.2014

Слайд 21

Працюємо в парах

19.09.2014

2. Остап для свого молодшого брата склав інструкцію «Як відкрити

Працюємо в парах 19.09.2014 2. Остап для свого молодшого брата склав інструкцію
проект Метелики в середовищі Скретч».
Обговоріть, які речення мав використати хлопчик у цій інструкції. Сформулюйте їх одне одному.

Слайд 22

Повторюємо

Розглянь схему і поясни зв'язок між вказаними поняттями.

19.09.2014

Повторюємо Розглянь схему і поясни зв'язок між вказаними поняттями. 19.09.2014

Слайд 23

Подумай! Оціни свої знання та вміння

19.09.2014
Я можу навести приклад навчального комп'ютерного середо­вища

Подумай! Оціни свої знання та вміння 19.09.2014 Я можу навести приклад навчального
виконання алгоритмів.
Я розрізняю команди і події, що відбуваються при виконанні алгоритмів у середовищі Скретч.
Я можу назвати виконавців алгоритму та прості команди ви­конавців у навчальному середовищі виконання алгоритмів Скретч.
Я вмію відкривати проект, створений у середовищі Скретч, і керувати його виконанням.

Слайд 24

СЛОВНИЧОК

1
Програма
2
Комп'ютерне середовище виконання алгоритму

19.09.2014

СЛОВНИЧОК 1 Програма 2 Комп'ютерне середовище виконання алгоритму 19.09.2014
Имя файла: информатика.pptx
Количество просмотров: 151
Количество скачиваний: 0