Integrated Development Environment

Содержание

Слайд 2

Довідка про версії Visual Basic

Visual Basic для Windows з’явився близько 15 років

Довідка про версії Visual Basic Visual Basic для Windows з’явився близько 15
тому. Дебют відбувся 20 берзня 1991 року на виставці «Windows World». До цього була версія Quick Basic, але вона тільки по назві схожа на Visual Basic.
VB1 i VB2 - добре були налаштовані на створення прототипів програм і демонстраційних застосувань (не більше).
VB3 – з’явилися засоби роботи з базами даних.
VB4 - з’явилися базові можливості для створення об’єктів, та відповідно - базові засоби об’єктно-орієнтов. програмування.
VB5 i VB6 – аспекти ООП розширені, та сама мова поступово втрачала цілісність, оскільки об’єктно-орієнтовані засоби базувалися на підгрунті, у якому їх підтримка не передбачалася.

Слайд 3

Довідка про версії Visual Basic

VB.NET, на відміну від попередніх версій VB, не

Довідка про версії Visual Basic VB.NET, на відміну від попередніх версій VB,
обмежується додатками, що орієнтуються на графічний інтерфейс, та дозволяє створювати додатки інших типів.
Наприклад, web-додатки, серверні додатки і навіть консольні додатки, що працюють у вікні, схожому на вікно DOS-сеансу.
Тепер у єдиному середовищі працюють VC++, VJ++, Visual InterDev та Visual Basic.
Середовище VS.NET можна налагодити так, щоб воно було схоже на IDE від VB6 або іншу IDE по вашому вибору.

Слайд 4

Структура програми у VB.NET

В VB.NET кожен проект є частиною того, що Microsoft

Структура програми у VB.NET В VB.NET кожен проект є частиною того, що
називає рішенням (solution). Будь-який код, створений в VB.NET IDE, належить до деякого рішення.
Рішення можна розглядати як сховище всієї інформації, необхідної для компіляції програми і її перекладу у форму, придатну для виконання. Таким чином, рішення складається з одного або декількох проектів; різних допоміжних файлів (графічних зображень, ресурсних файлів, метаданих, тобто даних, що описують інші дані, і т.д.); документації у форматі XML і практично всього, що спадає на думку.
При написанні дрібних програм рішення занадто громіздкі. Але для великих проектів рішення помітно спрощують роботу. Справа в тому, що рішення дозволяє легко вибрати файли, задіяні в вирішенні конкретної проблеми.

Слайд 5

Створення нового рішення

Запускаємо Visual Studio.Net. Заходимо в меню File > New

Створення нового рішення Запускаємо Visual Studio.Net. Заходимо в меню File > New
> Project. З’явиться віконце New Project, в якому обираємо Visual Basic Projects и Console Appication.
Нове рішення створюється командою File > New. Вам пропонується вибрати один із двох варіантів: створити новий проект (New Project) або порожнє рішення (Blank Solution).

Слайд 6

Початкова сторінка Visual Studio

Початкова сторінка Visual Studio

Слайд 7

Діалогове вікно New Project

Діалогове вікно New Project

Слайд 8

Діалогове вікно New Project

Щоб зосередити всю увагу на можливостях мови VB.NET, не

Діалогове вікно New Project Щоб зосередити всю увагу на можливостях мови VB.NET,
відволікаючись на тонкощі роботи графічних додатків на початку курсу будемо розглядати тільки консольні додатки.
Вони працюють у текстовому режимі; з деяким спрощенням можна вважати, що все введення/виведення здійснюється у вікні DOS (дані читаються зі стандартного вхідного потоку й записуються в стандартний вихідний потік).

Слайд 9

Текст першої програми

Module Module1
Sub Main()
System.Console.WriteLine("This is My First App")

Текст першої програми Module Module1 Sub Main() System.Console.WriteLine("This is My First App") End Sub End Module

End Sub
End Module

Слайд 10

Результат виконання першої програми

Запускаємо програму, натиснувши Ctrl+F5. Отримаємо приблизно такий результат:
Для

Результат виконання першої програми Запускаємо програму, натиснувши Ctrl+F5. Отримаємо приблизно такий результат:
запуска програми можна натиснути і просто F5, але у цьому випадку програма зразу закриється, і побачити результат майже неможливо.

Слайд 11

Структура програми VB.NET

Кожний додаток VB.NET повинен мати точку входу. У точці входу

Структура програми VB.NET Кожний додаток VB.NET повинен мати точку входу. У точці
вміщується код, який автоматично виконується при запуску, після чого керування передається іншому коду програми.
У відносно простих графічних додатках точка входу може асоціюватися з початковою формою. Але, код форм Windows досить складний і пошук точки входу може викликати певні утруднення.
VB.NET дозволяє легко створювати традиційні консольні додатки, які часто застосовуються при програмуванні серверних сценаріїв.

Слайд 12

Структура програми VB.NET

Точкою входу консольного додатка є процедура Sub Main модуля. Якщо

Структура програми VB.NET Точкою входу консольного додатка є процедура Sub Main модуля.
вибрати в діалоговому вікні New Project (слайд 7) значок консольного додатка (Console Application), VB.NET автоматично генерує «кістяк» додатка із точкою входу - процедурою Sub Main:
Module Module1
Sub Main()
End Sub
End Module

Слайд 13

Структура програми VB.NET

У прикладі використане ім'я Module1, прийняте за замовчуванням.
За правилами

Структура програми VB.NET У прикладі використане ім'я Module1, прийняте за замовчуванням. За
ім'я модуля повинне збігатися з ім'ям файлу. Якщо ви змінили ім'я модуля в першому рядку: MyModule1, то при спробі запустити консольний додаток виводиться повідомлення про помилку:

Слайд 14

Структура програми VB.NET

Перейменування модуля після його створення виконується в такий спосіб:
Змінити ім'я

Структура програми VB.NET Перейменування модуля після його створення виконується в такий спосіб:
модуля у вікні програми.
Змінити ім'я файлу модуля у вікні рішення.
Клацнути правою кнопкою миші в рядку ConsoleApplication вікна рішення й вибрати у контекстному меню команду Properties (або виконати команду Project > Properties).
Переконатися в тому, що в списку Startup object діалогового вікна, що з'явилося обране нове ім'я модуля.
Програма VB .NET (рішення) може складатися з декількох модулів, але наявність процедури Sub Main допускається тільки в одному модулі. Додаток завершується по досягненні команди End Sub процедури Sub Main.

Слайд 15

Модифікована перша програма

Module Module1
Sub Main()
System.Console.WriteLine("This is My First App")
System.Console.ReadLine()
End

Модифікована перша програма Module Module1 Sub Main() System.Console.WriteLine("This is My First App")
Sub
End Module
Включення у програму рядка ReadLine, дає можливість затримати консольне вікно до натискання клавіші Enter (надзвичайно корисний метод ReadLine() описаний на слідуючому слайді).

Слайд 16

Пояснення та коментарі до першої програми

У наведених простеньких програмах викликається метод WriteLine

Пояснення та коментарі до першої програми У наведених простеньких програмах викликається метод
класу Console, призначений для виводу тексту з наступним переведенням рядка (в объектно-ориєнтованому програмуванні функції класів звичайно називаються методами).
Метод WriteLine належить до числа загальних (shared) методів, вони також називаються методами класу. Загальні методи докладно будемо розглядати пізніше.
У модифіковану версію програми додано виклик методу ReadLine, що очікує натискання клавіші Enter (метод ReadLine зазвичай використовується в правій частині команди присвоювання, щоб уведений з консолі текст був збережений у заданій змінній).
У наведених програмах варто звернути увагу на парі неочевидних обставин. При виклику методу звичайно вказується конкретний екземпляр класу. Виключення із цього правила становлять особливі методи класу, які називаються загальними методами. Загальні методи існують на рівні класу, а не його окремих екземплярів.
Круглі дужки при виклику методів обов'язкові - звичайно IDE додає їх автоматично, але краще не забувати про це.

Слайд 17

Модифікований текст програми

Imports System
Module Module1
Sub Main()
Console.WriteLine("This is My First App")

Модифікований текст програми Imports System Module Module1 Sub Main() Console.WriteLine("This is My

End Sub
End Module
На початку програми ми імпортували до неї простір імен System. Це означає, що для всього, що входить у цей простір імен, ми можемо використовувати скорочену форму запису замість повної.
У програмі є метод (функція) Main. Такий метод обов’язково повинен бути у програмі. Саме з нього розпочинається виконання будь-якої програми.

Слайд 18

Рядок меню

File – команди операцій які пов’язані із файлами – створення, відкриття,

Рядок меню File – команди операцій які пов’язані із файлами – створення,
збереження, закриття…
Edit – команди операцій редагування файлів – включає видалення, копіювання, переміщення…
View – команди відображення вікон VS.Net.
Project – команди керування проектом, що розробляється.
Build – команди компіляції і компоновки проекту.
Debug – команди налагодження та запуску проекта.
Data – команди роботи із базами даних.
Tools – меню команд налагодження VS.Net.
Тест – команди організації тестування проекту.

Слайд 19

Вікно властивостей проекту

Для відображення Property Pages слід виконати команду Project >

Вікно властивостей проекту Для відображення Property Pages слід виконати команду Project >
ProjectProperties.

Об’єкт, що запускається

Ім’я скомпільованого файлу

Слайд 20

Приклад з введенням/виведенням

Imports System
Module Module1
Sub Main()
Dim Family As String '

Приклад з введенням/виведенням Imports System Module Module1 Sub Main() Dim Family As
оголошення текстової змінної
Dim age As Double ' оголошення числової змінної
Console.WriteLine("Введіть прізвище та скільки Вам років")
Family = Console.ReadLine() ' вводимо прізвище
age = CInt(Console.ReadLine()) ' вводимо вік
Console.WriteLine("Прізвище: {0}, прожив {1} років", Family, age)
End Sub
End Module

Слайд 21

Довідкова система

В IDE існує режим контекстної довідки. На малюнку показано вигляд довідки,

Довідкова система В IDE існує режим контекстної довідки. На малюнку показано вигляд
яку викликали клавішею F1 при знаходженні фокуса у вікні Solution Explorer.

Слайд 22

Довідкова система

Також підтримується режим динамічної довідки (клавіші Ctrl+F1), що автоматично відслідковує ваші

Довідкова система Також підтримується режим динамічної довідки (клавіші Ctrl+F1), що автоматично відслідковує
дії й намагається викликати відповідний розділ довідки. На малюнку показано список розділів динамічної довідки, отриманий у момент коли курсор знаходився на команді Writeline.
У динамічної довідки є один серйозний недолік - вона інтенсивно витрачає ресурси процесора.

Слайд 23

Система відображення вікон в IDE

Є ефектна особливість IDE - якщо (docked) вікно

Система відображення вікон в IDE Є ефектна особливість IDE - якщо (docked)
повністю перекриває інше вікно, то ці вікна відображаються у вигляді корінців (tabs).
Щоб викликати сховане вікно, досить клацнути на корінці й перетягнути його мишею.
Щоб змінити порядок вікон (наприклад, для економії місця), слід просто перетягнути один корінець поверх іншого.

Tabs

Docked вікно

Слайд 24

Основні вікна IDE

Контекстні меню викликаються правою кнопкою миші (тут показане контекстне

Основні вікна IDE Контекстні меню викликаються правою кнопкою миші (тут показане контекстне
меню редактора).
Кнопки панелей інструментів мають підказки (Hint).
На деяких кнопках є стрілки, що показують, що при натисканні кнопки відкривається меню.

Слайд 25

Редактор

Редактор має повний набір стандартних можливостей, який є у редакторах такого

Редактор Редактор має повний набір стандартних можливостей, який є у редакторах такого
роду (вирізання, вставка, пошук/заміна й т.д.). Для роботи з ними можна використовувати стандартні комбінації клавіш Windows (Ctrl+С – копіювати, Ctrl+X - вирізати, Ctrl+V - вставити й т.д.).
Повний список сполучень клавіш викликається з меню Edit; крім того, він наведений у розділі «Editing, shortcut keys» довідкової системи.

Слайд 26

Редактор

Є дуже зручний засіб IntelliSense, що видає інформацію про методи заданого об'єкта

Редактор Є дуже зручний засіб IntelliSense, що видає інформацію про методи заданого
або про параметри, що передані при виклику функції. Звичайно IntelliSense автоматично викликається при введенні символу «.».

Слайд 27

Налагодження редактора

Налагодження більшості глобальних параметрів редактора виконується в діалоговому вікні Tools >

Налагодження редактора Налагодження більшості глобальних параметрів редактора виконується в діалоговому вікні Tools
Options > Text Editor – там 10 закладок.
Наприклад, щоб вибрати розмір позицій табуляції, клацніть у рядку Text Editor і виберіть потрібне значення для всіх мов або тільки для VB.
Там же вибирається режим створення відступів: None (відступи відсутні), Block (курсор вирівнюється по початку попереднього рядка) або Smart (автоматичне створення відступів у тілі циклу, як того вимагає гарний стиль програмування).
В VB.NET знову стали доступні надзвичайно зручні команди блокового коментування/зняття коментарів, що вперше з'явилися в VB5. Тепер ці команди викликаються зі стандартних панелей інструментів IDE .

Слайд 28

Діалогове вікно Options

Діалогове вікно Options

Слайд 29

Згорнуті області в редакторі

Редактор підтримує й таку зручну можливість, як згортка

Згорнуті області в редакторі Редактор підтримує й таку зручну можливість, як згортка
фрагментів програми й відображення на їхньому місці заголовків.
Зверніть увагу на значки «+» поруч із деякими рядками на «Згорнуті області в редакторі». Якщо клацнути на такому значку, відкривається відповідна область (region). Якщо затримати покажчик миші над трьома точками (...), на екрані буде показано розгорнутий код.
Для керування згортанням використовується підменю Edit > Outlining.

Слайд 30

Багатоелементний буфер обміну

Буфер обміну розраховано на 15 елементів.
Весь вирізаний або скопійований

Багатоелементний буфер обміну Буфер обміну розраховано на 15 елементів. Весь вирізаний або
текст передається в багатоелементный буфер обміну, до якого можна звернутися з панелі елементів.
Щоб переглянути поточний вміст буфера, клацніть на корінці Clipboard Ring на панелі елементів.
Комбінація клавіш Ctrl+Shift+V вставляє черговий елемент буфера в поточний документ.
Багаторазово натискаючи клавіші Ctrl+Shift+V, ви перебираєте вміст буфера. При кожному натисканні Ctrl+Shift+V попередній вставлений фрагмент заміняється поточним елементом буфера.

Слайд 31

Тимчасове зберігання фрагментів

Будь-який фрагмент програмного коду можна зберегти для наступного використання на

Тимчасове зберігання фрагментів Будь-який фрагмент програмного коду можна зберегти для наступного використання
панелі елементів (часто для цієї мети використовують вкладку General, але можна створити нову вкладку - клацніть на панелі правою кнопкою миші й виберіть команду Add Tab з контекстного меню). Така можливість дуже зручна, оскільки в програмах часто зустрічаються фрагменти, що потрібно повторити, а вводити заново занадто довго.
Щоб зберегти фрагмент програми, слід виділити його і перетягнути мишею на панель елементів. Фрагменти залишаються на панелі доти, поки не будуть вилучені за допомогою контекстного меню.
Щоб скористатися збереженим фрагментом, слід перетягнути його мишею в потрібну позицію вікна програми.
Існує й інший спосіб - виділити позицію вставки й двічі клацнути на збереженому фрагменті.

Слайд 32

Вікно рішення (Solution Explorer)

Вікно Solution Explorer активізується вибором команди View-Solution Explorer або

Вікно рішення (Solution Explorer) Вікно Solution Explorer активізується вибором команди View-Solution Explorer
застосуванням інструмента
У цьому вікні розміщується ієрархічна структура файлів поточного проекту.
У проекті автоматично створюється по одному файлу для кожної форми, модуля, класу…
Крім того тут розміщено вузол References з переліком усіх імпортуємих до проекту просторів імен.

Слайд 33

Вікно рішення (Solution Explorer)

За замовчуванням ім'я рішення збігається з ім'ям першого створеного

Вікно рішення (Solution Explorer) За замовчуванням ім'я рішення збігається з ім'ям першого
в ньому проекту. На малюнку зображене рішення MyFirstClass, що містить файл із ім'ям Module1.vb.
В VB.NET всім файлам з кодом Visual Basic незалежно від їхнього типу привласнюється розширення .vb - розширення .frm, .bas і .cls не використовуються.
Втім, одна важлива особливість залишилася незмінною: файли з розширенням .vb, як і в VB6, містять звичайний текст (причому в безкоштовно розповсюджуваний пакет .NET SDK входить автономний компілятор VB для компіляції програм, написаних у зовнішньому текстовому редакторі).

Слайд 34

Вікно властивостей (Properties)

Функції вікна властивостей в VВ.NET не обмежується простим завданням

Вікно властивостей (Properties) Функції вікна властивостей в VВ.NET не обмежується простим завданням
властивостей елементів керування. Вміст вікна залежить від того, що в даний момент виділене в IDE. Ім'я й тип виділеного елемента зазначені в списку, що перебуває у верхній частині вікна. Щоб змінити значення властивості, клацніть у правій частині рядка й починайте вводити символи.

Слайд 35

Вікно зовнішніх посилань (References)

Ієрархічний список файлів у вікні рішення містить розділ

Вікно зовнішніх посилань (References) Ієрархічний список файлів у вікні рішення містить розділ
References з інформацією про всі зборки (assemblies), які відбулися у проекті.
Є можливість розгорнути розділ дерева, клацнувши на «+». Зверніть увагу - імена всіх базових збірок починаються із префікса System.

Слайд 36

Створення нових зовнішніх посилань (Add References)

Щоб добавити до проекту зовнішні посилання можна

Створення нових зовнішніх посилань (Add References) Щоб добавити до проекту зовнішні посилання
клацнути правою кнопкою миші в рядку References вікна рішення й вибрати у контекстному меню команду Add Reference
Також можна скористатися командою Project > Add Reference головного меню).
На екрані з'являється діалогове вікно, У якому можна додавати зовнішні посилання трьох типів: .NET, COM і інші проекти (Projects).

Слайд 37

Вікно виводу (Output)

У вікні виводу Output (викликається командою View > Other

Вікно виводу (Output) У вікні виводу Output (викликається командою View > Other
Windows або комбінацією клавіш Ctrl+Alt+О) відображається поточна інформація про проект.
При побудові рішення у цьому вікні компілятор виводить повідомлення як про успішне завершення, так і про помилки що виникли.

Слайд 38

Вікно команд (Command Window)

Викликається командою View > Other Windows або комбінацією

Вікно команд (Command Window) Викликається командою View > Other Windows або комбінацією
клавіш Ctrl+Alt+A.
Не підтримує IntelliSense і не працює в режимі конструювання.
Вікно команд дозволяє взаємодіяти із середовищем IDE.
Вікно команд працює у двох режимах: у режимі команд (Command) і в режимі безпосереднього уведення (Immediate).
Для перемикання між режимами у вікні вводяться рядки >cmd або immed (без префікса <<>»!). Нижче перераховані комбінації клавіш, які використовуються при переміщенні у вікні команд.

Слайд 39

Включення нових проектів у рішення

Слід виконати команду File > Add > New

Включення нових проектів у рішення Слід виконати команду File > Add >
Project, з'являється знайоме вікно New Project. Новий проект створюється в новому рішенні.
Тут до рішення добавлено іще один проект MyConsoleApplication2 (раніше був тільки проект MyFirstConsoleApplication). Ці проекти можуть взаємодіяти між собою.
Имя файла: Integrated-Development-Environment.pptx
Количество просмотров: 119
Количество скачиваний: 0