Гіпотеза широкого моноцентризму. Відбір за генами альтруїзму

Содержание

Слайд 2

Моноцентризм

Моноцентризм (від моно... і лат. centrum - осередок, центр), вчення про походження

Моноцентризм Моноцентризм (від моно... і лат. centrum - осередок, центр), вчення про
людини сучасного типу (Homo sapiens) та її рас в одній області земної кулі від однієї форми стародавньої людини.
Прихильники теорії моноцентризму вважають, що людина сучасного вигляду походить від одного виду антропоморфних мавп і в досить обмеженому регіоні планети. Потім він розселився звідти по всій Землі, в чому допомагав високий рівень інтелекту і значна біологічна і соціальна лабільність.

Вузький моноцентризм

Широкий моноцентризм

Слайд 3

Яків Якович Рогінський

"Моноцентризм ігнорує будь-який паралелізм у розвитку нових форм, недооцінює значення

Яків Якович Рогінський "Моноцентризм ігнорує будь-який паралелізм у розвитку нових форм, недооцінює
великої величини вихідної популяції та не враховує ролі змішування між різними варіантами нового типу у процесі їх виникнення"

Слайд 4

Теорія «широкого моноцентризму» 1)Щодо ознак будови тіла, пов'язаних із суспільною, трудовою діяльністю, всі

Теорія «широкого моноцентризму» 1)Щодо ознак будови тіла, пов'язаних із суспільною, трудовою діяльністю,
людські раси надзвичайно подібні один з одним. 2) Ця подібність у часто охоплює дрібні деталі будівлі органів. 3) За будовою органів тіла жодна раса жодною мірою не наближається загалом до будь-якої антропоморфної мавпи; всі раси однаково мають специфічними в людини рисами будови. 4) Людські раси дуже подібні так само за багатьма ознаками, які мають скільки-небудь важливого життєвого значення, причому що спостерігаються відмінності у частоті різних варіантів між расами не порушують їх подібності у плані будови. 5) Факти порівняльної анатомії свідчать на користь теорії монофілетичного походження людини та її рас.

Слайд 5

Висновок

«Широкий моноцентризм» заперечує морфологічну подібність між расами людини і локальними формами найдавніших

Висновок «Широкий моноцентризм» заперечує морфологічну подібність між расами людини і локальними формами
гомінид, приділяючи велику роль в процесі антропогенезу метисації, вважаючи, що локальні типи неоантропа дали початок расам, а риси подібностей між неандертальцем і неоантропом є результатом їх змішування.

«Широкий моноцентризм» має на увазі велику територію, на якій протікав процес антропогенезу, лише обмежену конкретними рамками: Південною Азією, Східним Середземномор'ям і Східною Африкою.

Слайд 6

Альтруїзм
•Альтруїзм (лат. Alter - інший) в етиці - моральний принцип, що

Альтруїзм •Альтруїзм (лат. Alter - інший) в етиці - моральний принцип, що
наказує безкорисливі дії, спрямовані на благо інших людей; Здатність приносити свій зиск у жертву заради загального блага.
•У біології: поведінка, що веде до підвищення пристосованості (репродуктивного успіху) інших особин на шкоду своїм власним шансам на успішне розмноження 

Слайд 7

Теорія спорідненого відбору

"Егоїзм" на рівні гена може вести до "альтруїзму" на рівні

Теорія спорідненого відбору "Егоїзм" на рівні гена може вести до "альтруїзму" на
організму
•На рівні алелей альтруїзму не може бути. «Добренький» аллель буде витіснений із генофонду і зникне. Ген завжди егоїстичний.
•На рівні організму можливий альтруїзм, який є проявом «генетичного егоїзму».
•Це можливо, оскільки алель – не одиничний об'єкт. У всіх його копій, присутніх у генофонді, «корисливий інтерес» той самий, загальний.
Алелю як множинному об'єкту іноді буває вигідно пожертвувати однією-двома своїми копіями, щоб дати перевагу іншим своїм копіям, укладеним в інших організмах (теорія спорідненого відбору).

Слайд 8

Джон Холдейн, стверджував, що альтруїзм може виникати, якщо він спрямований на родичів.

Джон Холдейн, стверджував, що альтруїзм може виникати, якщо він спрямований на родичів.
Тобто альтруїзм спрямований непросто на будь-яких особин даного виду, даної популяції, а саме на тих, що перебувають у родинному зв'язку, проте механізму оцінки ступеня родинного зв'язку запропоновано не було.